בורסות אסיה | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; פייזר קפצה בכמעט 4%

העליות בבורסות ארה"ב נרשמו לאחר שלושה ימים של ירידות על רקע חוסר הוודאות והחששות העולמיים מהתפרצות חוזרת של מגפת הקורונה • ה-Stoxx 600 רשם את היום הטוב ביותר זה כמעט שלושה שבועות • ענקית המשחקים פלייטיקה בדרך להנפקה: הגישה תשקיף לרשויות האמריקאיות • פייזר הודיעה כי תגיש בקשה לשימוש חירום בחיסון שהיא מפתחת נגד הקורונה

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט סיימו את שבוע המסחר התנודתי בעליות, שהתמתנו לקראת הנעילה. הדאו, שזינק מוקדם יותר ב-1%, ננעל בעליות של כ-100 נקודות, או 0.4%. מדד ה-S&P 500 נותר יציב, העליות בנאסד"ק עברו לירידות והוא ננעל בירידה של 0.3%.

מניית בואינג משכה את הדאו מעלה ועלתה ב-2% לאחר הפרסום כי מטוס 737 מקס של בואינג בטוח לטיסות.  פייזר קפצה בלמעלה מ-3% לאחר שהחברה הודיעה כי תגיש בקשה לשימוש חירום בחיסון שהיא מפתחת נגד הקורונה לאחר שתעבור בהצלחה שלב מסוים, מה שהיא מצפה שיקרה בסוף נובמבר. המניה עלתה בכמעט 4%.

מניית אמזון צללה 1.2% על רקע החשש מהמכירות שנרשמו באירוע פריים דיי של החברה. 

שירותי הבריאות היו המגזר בעל הביצועים הטובים ביותר ב-S&P 500 , מדד הבריאות זינק בכמעט 1.5%. מדד התעשייה עלה גם בלמעלה מ-1%.

21:30

מדד הדאו עולה בשעה זו בכ-1%, מדד ה-S&P 500 מתחזק ב-0.6%, העליות בנאסד"ק מתמתנות ובשעה זו הוא עולה ב-0.4%. 

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע היום בהצהרה מוקלטת כי על תושבי בריטניה להתכונן ל"ברקזיט קשה", והאשים את האיחוד האירופי בסיכול האפשרות לפרישה תחת הסכם סחר חופשי. עם זאת, ג'ונסון אמר כי פרישה מסודרת עדיין אפשרית, "אם האיחוד האירופי ישנה מהיסוד את גישתו".

ראש הממשלה הבריטי אמר את הדברים לאחר שאתמול פג האולטימטום שהציב למנהיגי האיחוד האירופי, להגיע להסכם בנוגע לתנאי הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי. למעשה, המגעים יכולים להימשך - וככל הנראה יימשכו - לפחות עד ה-1 בנובמבר,

19:55

מדד הדאו ג'ונס רושם בשעה זו עלייה של 242 נקודות, או 0.8%. מדד ה-S&P 500 מתחזק ב-0.5%, העליות בנאסד"ק מתמתנות ובשעה זו הוא עולה ב-0.2%.

בורסות אירופה ננעלו בעליות יפות: ה-Stoxx 600  ננעל בעליות של 1.3% ורשם את היום הטוב ביותר זה כמעט שלושה שבועות.

סקטור הרכב זינק ב -3.6%, וכל הבורסות הגדולות ננעלו בעליות בהובלת בורסת פריז שעלתה בכמעט 2.2%. בורסת גרמניה עלתה ב-1.6%, בורסת לונדון ננעלה בעליות של כ-1.5%, בורסת איטליה עלתה ב-1.7%.

חברת משחקי המובייל פלייטיקה הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה ראשונית של מניותיה לציבור בוול סטריט. על פי דיווח מוקדם יותר שפורסם השנה ב"רויטרס" החברה מתכוונת לגייס סכום של כמיליארד דולר לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר.

פייזר הודיעה כי תגיש בקשה לשימוש חירום בחיסון שהיא מפתחת נגד הקורונה לאחר שתעבור בהצלחה שלב מסוים, מה שהיא מצפה שיקרה בסוף נובמבר. המניה עולה בכ-2.6%. 

בואינג עולה ב-2.7%, לאחר שרגולטור התעופה האירופי אמר כי במטוס 737 מקס של החברה בטוח כבר לטיסות.

18:15

נמשכות העליות בבורסות וול סטריט. הדאו עולה בכ-1%, הSַP 500 עולה בכ-0.5%, הנאסד"ק מתרומם בכ-0.3%.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים בעקבות פרסום נתון המכירות הקמעונאיות שזינקו בחודש ספטמבר ב-1.9%, לאחר שלושה ימים של ירידות על רקע חוסר הוודאות והחששות העולמיים מהתפרצות חוזרת של מגפת הקורונה.

הדאו עולה עם פתיחת המסחר ב-0.7%, מדד ה-SַP&500 והנאסד"ק עולים בכ-0.5%.

לדברי קווינסי קרוסבי, אסטרטג השוק הראשי ב- Prudential Financial. "עבור אלה שעדיין יש להם עבודה, הכלכלה מחלימה. "השאלה היא, אם מספר תביעות האבטלה ימשיך לעלות, האם נמשיך לראות גם את נתון המכירות הקמעונאיות מתרומם".

פייזר הודיעה כי היא תגיש בקשה לשימוש חירום בחיסון שהיא מפתחת נגד הקורונה כשתעבור נקודה בטיחותית מסוימת, מה שהיא מצפה שיקרה בסוף נובמבר. בינתיים, רגולטור התעופה האירופי אמר כי בטוח לטוס במטוס 737 מקס של בואינג, והמנייה עלתה ב-3.8% במסחר המקדים.

 

 

 

13:55

העליות באירופה מתחזקות: הדאקס מגיע ל-0.9%, הפוטסי ל-1.14%, והקאק עולה ל-1.63%. גם החוזים העתידיים לוול סטריט ירוקים: הנאסדק וה-S&P עולים באזור ה-0.2%. 

11:15

מניית טיסנקורפ מזנקת בכ-15% לאחר דיווחים שחברת ליברטי סטיל הבריטית הגישה הצעת רכישה לחברה. בורסת הונג קונג נסגרה בעליות של 0.93%. 

10:15

אירופה מתאוששת מהירידות של אמש: הפוטסי והקאק עולים בכ-1.4%, וגם בגרמניה יש עליות של כ-0.5%. בצרפת, מניית לואי ויטון מזנקת ב-6.8% לאחר דוחות חזקים במיוחד לרבעון השלישי של 2020.

באסיה הבורסות נסגרו במגמה מעורבת: הבורסות ביפן נסגרו בירידה של 0.41%. מדד שנזן נסגר בירידה של 0.66%, ומדד שנזן בעלייה של 0.13%. 

08:40

הירידות באסיה מתמתנות ואף בחלקן עוברות לעליות: מדד שנחאי עבר לעליות, ועולה ב-0.22%, מדד שנזן ממשיך לרדת, אך ב-0.9%, ומדד הונג קונג עולה ב-0.95%.

07:40

המסחר באיסה מתנהל ברובו בירידות: הניקיי יורד ב-0.4%, מדד שנחאי יורד ב-0.3%, ומדד שנזן יורד באופן משמעותי ב-1.3%. לעומתם, בורסת הונג קונג עולה ב-0.5%. הירידות מושפעות בחלקן מהגל השני של נגיף הקורונה שתוקף את אירופה ומכניס אותה אט אט לסגרים חלקיים, בייחוד בערים הגדולות. 

היום צפויים לצאת נתוני המדד לצרכן של גוש האירו לחודש ספטמבר וכן נתוני מכירות הקמעונאיות בארה"ב. 

יום המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות קלות במדדי המניות המובילים. היום נפתח בירידות של יותר מ-1% אך לקראת סוף היום חלה התמתנות משמעותית במגמה השלילית ובסיום רשמו המדדים ירידות של עד 0.5%. המסחר הושפע מחששות המשקיעים מעליית מספר הנדבקים בקורונה בארה"ב ובאירופה, וחוסר היכולת של הבית הלבן והדמוקרטים בקונגרס להגיע להסכמות על חבילת תמריצים נוספת למשק האמריקאי.