רוח התקופה: גם בנק ירושלים מודיע על תוכנית התייעלות

על פי דיווח הבנק התוכנית "תכלול, בין היתר, הקפאה של שכר והטבות לעובדים, צמצום פעילות רווחה, ניוד פרישה מוקדמת וצמצומי תקנים", לצד צמצום זמני של 4% בשכר המנכ"ל, היו"ר והדירקטורים

גיל טופז / צילום: איל יצהר
גיל טופז / צילום: איל יצהר

בנק ירושלים, הבנק העצמאי הקטן ביותר במערכת ההבנקאית המקומית, הודיע היום (א') על "תוכנית התייעלות" אשר "תכלול, בין היתר, הקפאה של שכר והטבות לעובדים, צמצום פעילות רווחה, ניוד פרישה מוקדמת וצמצומי תקנים". בבנק, שנסחר לפני שווי של קצת יותר מחצי מיליארד שקל, "ההקפאה האמורה תשוב ותיבחן בתום הרבעון הראשון של שנת 2021".

על פי הודעת הבנק, חברי ההנהלה - מנכ"ל הבנק, יו"ר הדירקטוריון וחברי הדירקטוריון - "הסכימו להפחתה של 4% משכרם, עד למועד בו תיבחן ההקפאה האמורה". כלומר, עד תום הרבעון הראשון בשנה הקרובה, בעוד כחמישה חודשים. בבנק ציינו כי העלות הצפויה של הפרישה המוקדמת, עד סוף שנת 2021 תהיה בסכום של בין 2.8 מיליון שקל ל-10 מיליון שקל, כאשר "הנהלת הבנק מתעתדת להעביר את סכומי ההפחתה לקרן סיוע של עובדי הבנק".

במחצית הראשונה של 2020 רשם הבנק שבניהולו של גיל טופז הוצאות בגין משכורות והוצאות נלוות בהיקף של 89 מיליון שקל, כשבכל שנת 2019 הסתכמו הוצאות אלה בכ-179 מיליון שקל. הבנק הינו רווחי ורשם במחצית הראשונה השנה רווח נקי של כ-28 מיליון שקל.

ירושלים אינו היחיד שמתייעל, כשמדובר למעשה ברוח התקופה בבנקאות כבר כמה שנים, שקיבלה משנה תוקף השנה לאחרונה בשל משבר הקורונה. כך, למשל, לאחרונה הודיע בנק דיסקונט על מהלכי התייעלות בהם הרחבת תוכנית הפרישה המוקדמת מרצון שכבר הציע לעובדיו. תוכנית ההתייעלות בדיסקונט כוללת גם התייעחות בחברות הבנות כאל ומרכנתיל.