"עדיף חיפושית נוסעת מפרארי שלא זזה": ארקיע ניסתה לקחת מישראייר לקוחות והתגובות לא איחרו לבוא

תושבי אילת שקוראים לחרם, מנכ"ל החברה המתחרה שמפנה לאיזה נזיר שמכר פרארי וטוקבקיסטים שאומרים שכבר עדיף את החיפושית שלפחות זזה (ישראייר) מאשר רכב פרארי יוקרתי שלא זז (ארקיע) • ארקיע אמנם חוזרת להפעיל את קו אילת-נתב"ג אך נדמה שלחברה שהייתה סגורה במשך 272 ימים לא יהיה "דף חלק" מול קהל הצרכנים שלה

ארקיע / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס
ארקיע / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

ארקיע חוזרת לפעילות: בשבוע שעבר ואחרי 272 ימים של הדממה חידשה ארקיע את טיסותיה בקו לאילת. לא סתם חידשה, אף זכתה במכרז של רת"א שתעניק לה רשת ביטחון להפעלת טיסות יומיות. בשיאה ארקיע החזיקה בנתח של יותר מ-70% בקו אל מול המתחרה ישראייר. אלא שבימי המשבר, ישראייר החזיקה ב-100% מהקו, גם היא בגיבוי רשת ביטחון מהמדינה כדי שהעיר הדרומית לא תנותק מהמרכז.

ועכשיו, ארקיע רוצה את תושבי אילת בחזרה אלא שמודעת פרסומת שעלתה בעמוד הפייסבוק שלה עשויה להוביל בדיוק לתוצאה ההפוכה. "תושבי אילת - אז במה הייתם בוחרים? פרארי או חיפושית? ארקיע טסה לאילת תמיד במטוסי הסילון המרווחים והנוחים 35 דקות טיסה בלבד!" הפרארי הבוהקת שבתמונה מתייחסת למטוסי האמברייר 195 של ארקיע לעומת "החיפושית" המייצגת את מטוסי ה-ATR הקטנים של ישראייר. התגובות לא אחרו לבוא והרשת געשה "יש לכם עוד הרבה מה ללמוד מישראייר, נמוך ולא ראוי בעליל.. נזכיר שאחד האיירבוסים שלכם מקורקע יותר מחצי שנה בשעה שהאיירבוסים של ישראייר חרשו את העולם", כתב דניאל בעמוד הפייסבוק של ארקיע. ארז הוסיף "עדיף חיפושית נוסעת מפרארי שלא זזה ואם היא זזה זה באיחור של שעה לפחות". עומר ניסה לייחס את השיח לזה שמקיף את כולנו בימים אלה "מאחל לכם לצאת מהמקום שמוביל לפרסומים מהסגנון הזה". התגובות ממשיכות להתהפך על ארקיע "אתם אומדים לא נכון את הערך של המתחרה ולא מכבדים אותו ואת עבודתו, אין בכך כבוד", כתבה אושרת.

גם מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס לא נשאר אדיש. בפוסט שפרסם הזכיר סירקיס את הסיפור על הנזיר שמכר את הפרארי שלו "זהו סיפור, משל ומדריך רוחני. סיפורו של ג'וליאן מנטל, עורך דין, שסגנון חייו הבלתי מאוזן מוביל אותו להתקף לב. התמוטטותו הפיזית מביאה למשבר רוחני שמאלץ אותו להתעמת עם דרך חייו ולחפש תשובות לשאלות היסוד של החיים. הוא יוצא למסע לתרבות עתיקת יומין במזרח ולומד לחיות חיים שיש בהם רגש, שלווה ומטרה", את העקיצות חזרה למי שמחפש בפוסט הזה אפשר למצוא בכישלון של ארקיע בקווים שהיא הפעילה למזרח (תאילנד והודו).

אלא שהעקיצות לא נעצרות רק ברשתות החברתיות, מסתבר שבאילת הרוחות סוערות עד כדי קריאה לחרם. ע', תושב אילת ותיק מספר כי "אנחנו זועמים על ארקיע. 70 שנה שהיא חרשה על הקו ודווקא בתקופה הקשה היא נעלמה. הפרסומת הזו הציתה מחדש את האש שלנו מול החברה שעכשיו צריכה אותנו בחזרה". ע' מספר על קריאות לחרם צרכנים אבל באותה נשימה הוא מודע לזיכרון הקצר של הצרכנים בישראל "ברור לי שיש לכולנו זיכרון קצר וכשתדירות הטיסות תגדל חלקנו ישכחו מזה אבל חשוב שארקיע תדע שאנחנו לא אדישים. גם אם יהיו כאלה שיבחרו שלא לטוס בארקיע שמזלזלת במתחרה שלה שלא שכחה אותנו, כל עוד רשתות בתי המלון, חברות ועיריית אילת יקנו כרטיסים מארקיע, אין משמעות לקריאה לחרם. אבל הכעס קיים וחשוב שידעו מזה".

מארקיע נמסר בתגובה: "הקו לאילת הוא קו חשוב ברמה הלאומית של ישראל. ארקיע שמחה שיש תחרות בין שתי החברות הישראליות שפועלות בקו זה ולכל אחת יש מטוס מסוג אחר שהיא מפעילה על הקו.

תושבי אילת והטסים אליה יבחרו לעצמם באיזה מטוס נוח להם יותר לטוס. ארקיע מתרכזת בלתת ללקוחותיה ולטסים עמה את השירות המיטבי ובתנאים הכי טובים".