יינות ביתן ממשיכה להצטמק, פרשמרקט ממשיכה להתרחב: תרכוש מביתן 3 סניפים ב-47 מיליון שקל

מדובר בשני סניפים בעיר אשדוד וסניף אחד בפתח תקווה בשטח מסחרי כולל של כ-3,000 מ"ר • פרשמרקט מציינת כי במסגרת ההסכם, התחייבה המוכרת, יינות ביתן-מגה, לאי תחרות בתחום הפעילות הנרכשת

נחום ביתן ממשיך לממש נכסים, ופרשמרקט ממשיכה להתרחב. רשת קמעונאות המזון פרשמרקט שבשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר רוכשת שלושה סניפים נוספים מידי המתחרה יינות ביתן-מגה. מדובר בשני סניפים בעיר אשדוד וסניף אחד בפתח תקווה בשטח מסחרי כולל של כ-3,000 מ"ר עבורם תשלם פרשמרקט סכום כולל של כ-47 מיליון שקל. בנוסף, פרשמרקט תרכוש את המלאי בסניפים.

מועד השלמת העסקה נקבע ל-30 בנובמבר. השלמת העסקה כפופה למספר תנאים, וביניהם קבלת אישור רשות התחרות, התקשורת בהסכמי שכירות עם בעלי המקרקעין בכל אחד מהסניפים הנמכרים, וכי לא יחול שינוי מהותי לרעה בפעילות הנרכשת עד מועד ההשלמה בפועל של העסקה.

פרשמרקט מציינת כי במסגרת ההסכם, התחייבה המוכרת, יינות ביתן-מגה, לאי תחרות בתחום הפעילות הנרכשת, ביחס לפתיחת סניפים חדשים על ידי המוכרות, באזורים ולתקופה כפי שנקבע בהסכם.

מהדיווח של פרשמרקט עולה כי היקף המכירות הכולל בסניפים הללו, לא כולל מכירות אונליין עמד על כ-93.5 מיליון שקל בשנה שבין אוקטובר 2019 לסוף ספטמבר 2020.

פרשמרקט מציינת כי בכוונת החברה לממן את תשלום התמורה במועד ההשלמה, באמצעות נטילת הלוואה בנקאית ומהאמצעים העצמיים של החברה, ומוסיפה כי להערכתה היקף ההשקעות שתבצע בסניפים לא יהיה בסכום מהותי עבורה. עם השלמת העסקה, תפעיל החברה את הסניפים תחת אחד המותגים של החברה. כמו כן, היא מצהירה כי רכישת הסניפים הינה "בהתאם ליעדים והאסטרטגיה העסקית של החברה ותאפשר לה להגדיל את נפח פעילותה ולהרחיב את פעילותה".

זו לא העסקה הראשונה של פרשמרקט עם נחום ביתן. בסוף 2019 חתמו שתי החברות על הסכם במסגרתו פרשמרקט אמורה הייתה לרכוש שבע חנויות מידי ביתן, אולם עקב קשיים שהערימו בעלי נכסים, ולאחר לפרשמרקט כי פעילות האונליין מהווה חלק ניכר מהפעילות של אחד מהסניפים אותם התכוונה לרכוש, העסקה הצטמצמה, וזו רכשה לבסוף רק שלוש חנויות.

מדובר בהמשך ישיר לסבב מימוש נכסים שמבצע נחום ביתן בשנה האחרונה לאחר שהחברה שבבעלותו נקלעה לפני למעלה משנה לקשיי תזרים. במסגרת זו מכר חנויות למתחרות ויקטורי, יוחננוף, ופרשמרקט. ואולם, גם לאחר המימושים הנוכחיים קבוצת יינות ביתן-מגה היא רשת הקמעונאות הגדולה בישראל מבחינת מספר הסניפים שלה.

לפני מספר חודשים נחשף ב"גלובס" כי ישנם כ-35 סניפים יינות ביתן מבקשת למכור, וזה המימוש השני שלה מאז.