בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות חדות בנעילה בוול סטריט; פייבר קפצה ב-7.7% לאחר הדוחות

"מדד הפחד" זינק ל-39 נק' • הירידות התחזקו בשעה האחרונה ומדדי המניות צנחו ב-3.7%-3.4% בסיום • גרמניה וצרפת נכנסות לסגר נוסף • בורסות אירופה צנחו בהובלת מדד הדאקס שנפל ב-4.2% • פייבר פרסמה דוחות טובים והמניה זינקה

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

22:00

הירידות בוול סטריט התחזקו בשעה האחרונה ומדדי המניות צנחו ב-3.8%-3.4% בסיום. חששות המשקיעים מהמשך התפשטות הקורונה העיקו על השוק.

ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט , אפל , גוגל, פייסבוק ואמזון בלטו בירידות חדות ומשכו את הנאסד"ק לירידה של 3.7%. 

מנגד, פייבר  הישראלית בלטה בעלייה של 7.7% לאחר שפרסמה דוחות חזקים. 

הנפט מסוג WTI רשם ירידה של 5.7% לרמה של 37.3 דולר לחבית והזהב ירד ב-1.7% למחיר של 1,878 דולר לאונקיה. 

גרמניה וצרפת, שתי הכלכלות הגדולות ביותר באירופה, הכריזו הערב על שורת הגבלות משמעותיות על החיים הציבוריים ועל סגרים חלקיים, במטרה לנסות ולבלום את ההתפשטות המהירה של מגפת הקורונה בשטחן. בגרמניה, ייסגרו החל מיום שני הקרוב כל המסעדות (למעט משלוחים) ומקומות הבילוי, ייסגרו עסקים כמו חדרי כושר ומכוני יופי, ויוטל איסור על מפגש של יותר משתי משפחות וכן איסור על תיירות פנים. בצרפת, התושבים יצטוו שוב להישאר בבתים ולא לצאת למעט לצרכים חיוניים.

20:20

ירידות חדות בוול סטריט. מדדי המניות צונחים כעת ב-3%-3.1%.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות חדות ג'יי-פרוג, אודיוקודס , מדיגוס , פריגו, פריון  ורדהיל. טבע, מנגד, רושמת עלייה קלה. 

19:10

נמשכות הירידות החדות בוול סטריט, מדדי המניות צונחים ב-2.9%-3.1%.

גם בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות, בהובלת מדד הדאקס שנפל ב-4.2% על רקע דיווחים כי גרמניה עומדת להטיל על אזרחיה סגר מלא או חלקי בימים הקרובים. 

ואכן, עם סיום המסחר באירופה נודע כי הכלכלה הגדולה ביותר באירופה תיכנס החל מיום שני הקרוב לסגר משמעותי הכולל את סגירת כל המסעדות (למעט משלוחים) ומקומות הבילוי, סגירת עסקים כמו חדרי כושר ומכוני יופי, איסור על מפגש של יותר משתי משפחות ואיסור על תיירות-פנים. בתי הספר והגנים יישארו פתוחים, וכן מקומות העבודה, אך תעודד העבודה מן הבית. הצעדים שהוכרזו חריפים יותר מאלה שהוכרזו ברוב מדינות אחרות באירופה נכון לעכשיו, ולדברי הקאנצלרית אנגלה מרקל, הם יהיו בתוקף עד סוף חודש נובמבר.

"אנחנו מודעים לכך שמדובר בהגבלות חמורות, אבל אנחנו חייבים להפחית את מספר הקשרים החברתיים", אמרה מרקל הערב במסיבת עיתונאים, שבה הכריזה לצד ראשי מדינות המחוז של גרמניה על הצעדים. היא ציינה כי במצב הנוכחי איתור וקטיעת שרשראות ההדבקה אינם אפשריים יותר, וכי יותר ממחצית מהמקרים של הדבקה בקהילה אינם מוסברים. ביממה האחרונה אובחנו בגרמניה 15 אלף מקרים חדשים של קורונה. "ניסינו לשים דגש על שני תחומים - שהכלכלה תמשיך לפעול ושהלימודים יימשכו", אמרה מרקל.

17:45

ירידות חדות בוול סטריט. מדדי מדדי המניות צונחים ב-3%-3.1% כעת.  "מדד הפחד" מזנק ב-18% ל-39 נק'.

מניית פירסט סולאר  מזנקת ב-12% לאחר שהחברה פרסמה דוחות חזקים לרבעון השלישי.

גם GE  בולטת בעלייה חדה לאחר שהחברה פרסמה תוצאות שהיו גבוהות מצפי האנליסטים. 

16:30

מתחזקות הירידות בוול סטריט והמדדים צונחים כעת בשיעורים של עד 2.8%. מדד ה"פחד", ה-VIX, מזנק במקביל לכ-37 נק'. 

מניות פייסבוק , אפל  ואמזון רושמות ירידות חדות לקראת פרסום דוחותיהן מחר. 

גם באירופה נרשמות ירידות חדות. זאת על רקע דיווחים כי גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה תיכנס החל מיום שני הקרוב לסגר חלקי; כך מדווחים היום כלי התקשורת בגרמניה, על רקע פגישתם בברלין של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראשי מדינות המחוז, בניסיון לבלום את התפשטות מגפת הקורונה במדינה. ההגבלות שיחולו במסגרת הסגר עדיין אינן ברורות או מוסכמות, ויתפרסמו רק במסיבת עיתונאים משותפת היום בערב.

15:30 

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח בירידות חדות, על רקע חששות המשקיעים מהמשך ההתפשטות של מגפת הקורונה. המדדים המובילים יורדים בשיעורים של 1.7%-2%. 

מניית פייבר  יורדת למרות שהחברה פרסמה הבוקר דוחות טובים. ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה ב-52.3 מיליון דולר, צמיחה של 88% לעומת הרבעון המקביל, וגבוה גם מתחזיות האנליסטים וגם מהתחזית שמסרה החברה עצמה ברבעון הקודם.

גם מיקרוסופט  מאבדת גובה לאחר שפרסמה אמש דוחות טובים לאחר סיום המסחר. 

14:00

הלירה הטורקית נופלת לשפל מול הדולר לאחר שהבנק המרכזי הקפיץ את יעד האינפלציה השנתי ל-12%, לעומת 8.9% עד כה, ועל רקע המתח של טורקיה מול כמה מדינות, בהן צרפת, ואף בחבל נגורנו-קארבאך. נזכיר כי הריבית בטורקיה עומדת על 10.25%.

יצרנית המטוסים בואינג  פרסמה דוחות לרבעון השלישי של השנה, מהם עולה כי החברה רשמה הפסד של 1.39 דולרים למניה. התחזיות היו להפסד של 2.52 דולרים למניה. ההכנסות הסתכמו ב-14.1 מיליארד דולר, מעל לתחזיות שצפו רווח של 13.9 מיליארד דולר.

מאסטרקארד יורדת כ-5% בטרום-מסחר לאחר דו"חות מאכזבים כאשר הרווחים וההכנסות היו נמוכים מהצפוי.

13:10

המסחר בבורסות אירופה מתנהל תחת לחץ. מדד הדאקס הגרמני צונח ב-3%, הקאק ב-2.9% והפוטסי יורד ב-1.6%. בניו יורק החוזים העתידיים מאבדים עד 1.9% בשעה זו.

12:40

הדוח הכספי של חברת השילוח UPS ברבעון השלישי הפתיעה את השוק, מה שמסמן את השינוי במאפייני הרכישות בעת משבר הקורונה. החברה רשמה הכנסות של 21.24 מיליארד דולר, מעל לתחזיות שצפו הכנסות של 20.33 מיליארד דולר. הרווח למניה הסתכם ב-2.28 דולרים - מעל לתחזיות השוק לרווח של 1.9 דולרים בלבד.

ג'נרל אלקטריק מטפסת ב-6% לאחר הדוחות הכספיים לאחר שהחברה היכתה את התחזיות המוקדמות של השוק. 

מניות התעופה באירופה נסחרות תחת לחץ בצל העלייה בתחלואה והאפשרות להגבלות נוספות ביבשת בצל הקורונה.

11:00

המסחר באירופה מתנהל בירידות חדות בצל העלייה תחלואה בנגיף הקורונה, כאשר בצרפת הנשיא מקרון שוקל הטלת סגר, באיטליה נרשמות מהומות בצל ההתנגדות של האזרחים להגבלות, ובגרמניה הקנצלרית מרקל הזהירה כי המצב נראה רע מאד.

מדד הדאקס הגרמני נופל ב-2.5%, הקאק צונח ב-2.8%, הפוטסי מאבד 1.9%, הבורסה במילאנו יורדת ב-1.9%. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט צבועים באדום, ומדד הפחד (VIX) מזנק ב-8%.

מספר קורבנות הקורונה בצרפת ביממה האחרונה עמד על כ-523 בני אדם, ונשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי יישא הערב נאום לאומה. ברומא התנהלו אתמול קרבות רחוב בין כמה מאות מפגינים, ביניהם פעילי ימין קיצוני, לבין המשטרה, על רקע הודעת ראש הממשלה על סגירה של המסעדות והברים משש בערב, סגירת חדרי הכושר, התיאטרון והקולנוע והגבלות נוספות על עסקים לא חיוניים. גם בבריטניה זינק מספר מקרי המוות מקורונה, ועלה ב-60% ל-761 קורבנות שנרשמו בשבוע האחרון. 

מספר הנדבקים היומי בארה"ב בנגיף הקורונה עלה ביום שני האחרון לשיא של 69,967 מקרים, מעל השיא שנקבע רק יום קודם לכן בראשון. הממוצע של 7 הימים האחרונים משקף עלייה של 20% במספר הנדבקים רק בארה"ב לעומת השבוע הקודם. מפרוץ המגפה, רק בארה"ב מתו 226,606 איש כתוצאה מנגיף הקורונה וסיבוכיו. 

10:00

הבנק הגרמני דויטשה בנק עבר לרווח ברבעון השלישי של השנה ובכך מכה את התחזיות של האנליסטים בשוק. זאת הודות לפעילות הבנקאות להשקעות והתאוששות מהירה מהצפוי בשוק הדיור. הבנק רשם רווח של 309 מיליון אירו בהשוואה להפסד של 832 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

שוק הקריפטו ממשיך להתחמם כאשר הביטקוין נסחר כעת ברמה של יותר מ-13,500 דולר. ענק הבנקאות האמריקאי JPMorgan התחיל השבוע שימוש מסחרי ראשון במטבע הדיגיטלי JPM Coin - פרויקט הבלוקצ'יין שאותו השיק כבר בפברואר 2019.

המירוץ לחיסון לקורונה

חברת אלי לילי אשר מפתחת תרופה מבוססת נוגדנים לטיפול במחלת הקורונה, הודיעה כי ניסוי שערכה בשיתוף פעולה עם ממשלת ארה"ב בטיפול בתרופה זו בחולים מאושפזים בבתי החולים, לא השיגה את יעדי היעילות שלה. אותו ניסוי הופסק בעבר משיקולי בטיחות, אבל חודש לאחר שנמצא כי התופעות השליליות מופיעות באותה המידה בקבוצת הניסוי ובקבוצת הביקורת, ולכן ככל הנראה נובעות מהמחלה (ואולי מעצם האשפוז המבודד) ולא מהתרופה. אבל לאחר שהניסוי חודש הצטברו העדויות כי המוצר אינו יעיל במטופלים הללו. הנהלת החברה מסרה במסגרת שיחת הועידה שלה לרגל דו"חות הרבעון השלישי של 2020, כי היא עדיין מאמינה כי הטיפול בנוגדנים יהיה יעיל בחולים בשלב מוקדם יותר.