הוארך מעצרו של סמנכ"ל מרכנתיל דיסקונט

יחד איתו הוארך מעצרם של בכירים בעיריית אילת ושל החשוד המרכזי בפרשה, קבלן מוכר וקבלן נוסף שחלקו בפרשה קטן ובהתאם הוארך מעצרו בשלושה ימים

סניף דיסקונט מרכנתיל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
סניף דיסקונט מרכנתיל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ד') בחמישה ימים את מעצרו של סמנכ"ל מרכנתיל דיסקונט שנעצר אתמול בחשד לשוחד, קבלת טובות הנאה וגניבה בידי מורשה. השופט גיא אבנון קבע כי לעת הנוכחית "עוצמת החשדות משמעותית והיא מבוססת על תשתית ראייתית מגוונת".

יחד איתו הוארך מעצרם של בכירים בעיריית אילת ושל החשוד המרכזי בפרשה, קבלן מוכר וקבלן נוסף שחלקו בפרשה קטן ובהתאם הוארך מעצרו בשלושה ימים.

במסגרת הפרשה שהותרה לפרסום אתמול בחשד לשחיתות ציבורית בעיריית אילת, נחקר חשד להטיית מכרזים תמורת שוחד, ושורת עבירות ביניהם מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה. על פי החשד, החשודים פעלו, כל אחד לפי חלקו לקדם מכרזים שבאחריות עיריית אילת בתמורה ללקיחת טובות הנאה, כסף ושווה כסף לכאורה בניגוד לחוק ותוך פגיעה במוסדות ציבוריים.

בבקשת המעצר שהגישה היום המשטרה לשופט אבנון נכתב כי הסמנכ"ל "השתמש לרעה בתפקידו על מנת להיטיב עם אנשי עסקים בתמורה לקבלת שוחד וטובות הנאה". הסמנכ"ל חבר של הקבלן המוכר ומנהל חלק מחשבונותיו. לטענת המשטרה קיים חשד כי הסמנכ"ל קיבל טובות הנאה שאינן כסף מלקוח אחד, ופעל במסגרת תפקידו בבנק.

הסמנכ"ל מכחיש את המיוחס ובדיון שהתקיים היום טען עורך דינו נתי שמחוני כי הוא "סמוך ובטוח בחפותו וכי בכל שנות עבודתו הסמנכ"ל מקפיד על קלה כחמורה ועמדתו לא רק שהקל עם הקבלן אלא שהחמיר איתו".

לטענת הקבלן המוכר, החקירה נפתחה בשל סכסוך כלכלי בינו לבין אחיו הנוגע לחברה משפחתית. במסגרת הסכסוך הגיש הקבלן תביעת לשון הרע נגד האח על סכום של כמיליון שקל.

"אנו מניחים שלאחר מספר ימי חקירה המשטרה והפרקליטות ישתכנעו ויסכימו לשחרורו"

ל"גלובס" נודע כי עובד הציבור הבכיר בעירייה היה שותף בנדל"ן יחד עם הקבלן המוכר ואנשי עסקים נוספים, זאת בטרם מונה לתפקידו הציבורי הנוכחי וקיבל כספים מהקבלן במסגרת השותפות העסקית בנדל"ן. לאחר מינויו לתפקידו הנוכחי הפסיק לקבל כספים מהקבלן ומכר את חלקו בשותפות. הקבלן טוען כי עובד הציבור הבכיר הצהיר עם כניסתו לתפקיד על קשריו עמו.

החקירה הסמויה בתיק מתנהלת מזה שנתיים על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ברשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז דרום. החקירה נמצאת בראשיתה וטרם הוטחו החשודים הראיות שנאספו נגדם.

חוקרי יאל"כ התכוונו לעבור לחקירה הגלויה ולמעצר החשודים במרץ 2020 אלא שבשל התפרצות מגפת הקורונה נדחה המעבר לחקירה הגלויה עד עתה.

עו"ד ששי גז המייצג את עובד הציבור הבכיר מסר "החקירה בראשיתה ואני משוכנע בצדקתו של מרשי שעד היום תרם וימשיך לתרום לציבור".

עו"ד עופר ברטל המייצג את החשוד המרכזי, הקבלן המוכר מסר כי "לטענת הקבלן החקירה שהתחילה לפני שנתיים נובעת ממאבק של אחיו, במהלכו האח התלונן נגדו בפני כל רשות וכל כתובת ולכן אנו מניחים שלאחר מספר ימי חקירה המשטרה והפרקליטות ישתכנעו ויסכימו לשחרורו". 

עו"ד תמיר סננס, המייצג את הקבלן הנוסף, מסר ש"למרשי אין כל קשר לחשדות. יש לקוות כי החקירה תתנהל ביעילות ובזריזות על מנת ותוסר עננת החשד מעליו".