קבוצת דלק השלימה פירעון מוקדם של החובות שלה לבנקים

בעקבות השלמת עסקת איגוח תמלוגי העל מלווייתן בהיקף של 180 מיליון דולר, העבירה דלק את תמורת ההנפקה, בניכוי כריות בטחון לתשלום ריבית, בהיקף של כ-151 מיליון דולר, לנאמן מחזיקי אגרות החוב של הקבוצה

קבוצת דלק של יצחק תשובה השלימה היום פירעון מוקדם של כל התחייבויותיה לבנקים, שעמדו על כ-1.2 מיליארד שקל בחודש מרץ השנה. כך הודיעה הקבוצה לפני זמן קצר.

עוד הודיעה דלק הערב כי, בעקבות השלמת עסקת איגוח תמלוגי העל מלווייתן בהיקף של 180 מיליון דולר, היא העבירה את תמורת ההנפקה, בניכוי כריות בטחון לתשלום ריבית (כ-21 מיליון דולר), בהיקף של כ-151 מיליון דולר (כ-513 מיליון שקל), לנאמן מחזיקי אגרות החוב של הקבוצה. כספים אלה ישמשו לפירעונות הקרובים של אגרות החוב של הקבוצה.

את איגוח תמלוג-העל של לווייתן השלימה קבוצת דלק לפני מספר ימים לאחר שחתמה על הסכם למכירת 70% מהחברה הבת דלק ישראל לידי חברת להב ואיש העסקים אורי מנצור תמורת 525 מיליון שקל. 

לקבוצת דלק חוב במונחי ערך התחייבותי מתואם (פארי) של 5.68 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה משבע הסדרות השונות, הנסחרות בבורסה בתשואות גבוהות של עשרות אחוזים. 

בעקבות פירעון החובות לבנקים, תשעבד קבוצת דלק 40% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים לטובת מחזיקי האג"ח, מהלך שישאיר בידיה יחידות השתתפות חופשיות של דלק קידוחים בשיעור של 15% מהשותפות. לטובת מחזיקי האג"ח ישועבדו גם 40% ממניות דלק ישראל (סכום של 75 מיליון שקל מתוך סך התמורה של עסקת דלק ישראל ישולם רק ביוני 2021 כך שבידי קבוצת דלק נותרו בינתיים 40% ממניות דלק ישראל. לאחר השלמת התשלום השני יועברו עוד 10% לרוכשים והכסף הנוסף יועבר גם כן למחזיקי האגח). 

עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק , ציין היום כי "היום השלמנו בהצלחה שני תהליכים מורכבים ומשמעותיים מאוד באסטרטגית היציאה מהמשבר של קבוצת דלק: פירעון מוקדם של כל חובות החברה לבנקים המובטחים, שחרור יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים אשר היו משועבדות לבנקים, ובהמשך שעבוד 40% מהן לטובת מחזיקי אגרות החוב, ובמקביל העברת תמורת ההנפקה של תמלוגי העל ממאגר לווייתן לנאמן מחזיקי אגרות החוב, לטובת ביצוע התשלומים למחזיקים עד לסוף השנה".

"מדובר בשתי פעולות חשובות מאוד, שהזרימו לקבוצה סכום של מעל למיליארד שקלים בשבוע אחד, וזאת בהתאם למועדים וליעדים שהצבנו לעצמנו. העסקאות המוצלחות שביצענו השבוע, לצד שורת המהלכים המוצלחים שביצענו בחודשים האחרונים, מהווים הוכחה ברורה ליכולתה של קבוצת דלק להשלים בהצלחה מהלכים משמעותיים בפרקי זמן קצרים, תחת תנאי שוק מורכבים מאוד. אנו נמשיך לפעול במרץ לחיזוק מיצובה הפיננסי ונזילותה של הקבוצה, ולעמוד ביעדים ובתוכנית האסטרטגית שלנו, כפי שעשינו עד היום", אמר וולס.