צרפת: שלושה נרצחו בכנסיה בניס; "כל הסימנים שמדובר בטרור"

לפי הדיווחים, בין הקורבנות יש שתי נשים וראשה של אחת נערף • המשטרה עצרה את התוקף במקום • הוא נלקח לבית חולים באזור • צרפת כולה נמצאת בדריכות, ובמיוחד יחסה עם האיסלאם הקיצוני, בעקבות רצח המורה הצרפתי סמואל פאטי החודש על ידי מהגר צ'צ'ני

שוטרים מאבטחים את זירת הפיגוע בניס / צילום: Eric Gaillard, רויטרס
שוטרים מאבטחים את זירת הפיגוע בניס / צילום: Eric Gaillard, רויטרס

שלושה בני אדם נרצחו היום בכנסייה בעיר ניס על ידי מחבל החמוש בסכין; כך דיווחו היום כלי התקשורת בצרפת. לפי הדיווחים, בין הקורבנות יש שתי נשים וראשה של אחת נערף. המשטרה עצרה את התוקף במקום. הוא נלקח לבית חולים באזור. "כל הסימנים מראים שהיה מדובר בהתקפת טרור", הודיע ראש העיר ניס באמצעות הטוויטר. הפיגוע אירע בכנסיית נוטרדאם בעיר.

צרפת כולה נמצאת בדריכות, ובמיוחד יחסה עם האיסלאם הקיצוני, בעקבות רצח המורה הצרפתי סמואל פאטי החודש על ידי מהגר צ'צ'ני. פאטי הציג לתלמידים בכתה חלק מהקריקטורות שפורסמו בעבר במגזין הסטירי "שארלי הבדו" של הנביא מוחמד, מה שעורר קמפיין אינטרנטי נגדו. המהגר הצעיר תקף אותו בסכין וערף את ראשו לפני כשבועיים. עצרות כבוד והפגנות נערכו לזכרו של פאטי, ונשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי צרפת "לא תגנה" את פרסום הקריקטורות.

הצהרותיו, יחד עם רפורמה מקיפה שהשיק בחודש שעבר למאבק ב"איסלאם הבדלני" הובילו לעימות עם כמה מדינות מוסלמיות, ובראשן טורקיה.נשיא טורקיה ארדואן קרא להחרים תוצרת צרפתית ואמר כי יש לבדוק את שפיותו של הנשיא הצרפתי. הוא גם האשים אותו במתקפות נגד מוסלמים באירופה.

שר הפנים הצרפתי הודיע בטוויטר כי הוא מכנס ישיבת חירום היום על רקע המתקפה בניס, וקרא לתושבים להתרחק מהמקום.