פייסבוק עקפה את התחזיות בעקבות מעבר של פרסום לאונליין

מספר המשתמשים היומיים והחודשיים של פייסבוק בארה"ב ובקנדה ירד מעט בהשוואה לרבעון השני, אז הוא הגיע לרמה גבוהה בשל משבר הקורונה • בחברה צופים אי ודאות משמעותית לגבי הפעילות ב-2021

מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חברת פייסבוק הפתיעה לטובה ברבעון השלישי והציגה צמיחה של 22% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ב-21.5 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 19.8 מיליארד דולר. בכך ענו בפייסבוק על התהיות לגבי שוק הפרסום אונליין. בחברה גם ציינו כי ברבעון הרביעי קצב הצמיחה של ההכנסות מפרסום יהיה גבוה מאשר ברבעון השלישי, בין השאר בגלל עונת החגים.

בפייסבוק ציינו כי מספר המשתמשים היומיים והחודשיים של פייסבוק בארה"ב ובקנדה ירד מעט בהשוואה לרבעון השני (מ-198 ל-196 מיליון), אז הוא הגיע לרמה גבוהה בשל משבר הקורונה. ברבעון הרביעי המגמה צפויה להימשך ומספר המשתמשים בשתי המדינות ישמור על יציבות או ימשיך לרדת מעט. מספר המשתמשים היומיים עמד על 1.82 מיליארד דולר, עלייה של 12% לעומת הרבעון המקביל.

בחברה גם ציינו כי הם צופים אי ודאות משמעותית לגבי הפעילות ב-2021. "אנחנו מאמינים כי המגפה תרמה להאצה בשינוי ממסחר אופליין לאונליין וכתוצאה מכך חוויינו ביקוש גובר לפרסום. שינוי במגמה הזאת יכול לפגוע בצמיחה שלנו ב-2012. כמו כן, אנחנו צופים שיהיו עוד דברים שעשויים להקשות עלינו, כולל שינויים במערכת ההפעלה של אפל, לצד שינויים רגולטוריים".

הרווח הנקי של החברה רבעון השלישי עלה ב-20% והסתכם ב-7.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה עמד על 2.71 דולרים, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.91 דולרים למניה.