בקרוב אצלנו? חברת סימנס מחלקת "בונוס קורונה" לרבע מיליון עובדים

מנכ"ל החברה ג'ו קייזר הודיע היום כי החברה תוציא 200 מיליון אירו על מענק קורונה חד-פעמי לעובדיה • זאת לאחר ש"עשו מעל ומעבר" כדי לשמור על עסקיה משגשגים גם בזמן משבר הקורונה

ג'ו קייזר מנכ"ל סימנס / צילום: AP
ג'ו קייזר מנכ"ל סימנס / צילום: AP

חברת הענק הגרמנית "סימנס" הודיעה היום כי תעניק "בונוס קורונה" ל-235 אלף העובדים שלה ברחבי העולם. גובה הבונוס ישתנה ממדינה למדינה, לפי כוח הקנייה, כאשר בגרמניה הוא צפוי לעמוד על אלף אירו. "החודשים האחרונים היו בין השאר אתגר עצום לחברה שלנו, ויחד הצלחנו להתמודד אתו באופן טוב יחסית" אמר מנכ"ל החברה, ג'ו קייזר, במכתב מיוחד שנשלח לעובדים היום. הוא ציין כי התשלום החד-פעמי נועד לתגמל אותם על "ביצועים יוצאי-דופן במהלך המשבר".

כלי התקשורת בגרמניה ציינו כי כל העובדים, מלבד שכבות ההנהלה הגבוהות, יהיו זכאים למענק. בסך הכל מתכננת החברה להוציא כ-200 מיליון אירו על המענק החד-פעמי. הוא אמור לעבור לעובדים כבר השנה, ככל הנראה בשבועות הקרובים. קייזר חזר והביע במהלך כל המשבר הקורונה אמון בעסקי החברה, והרגיע את עובדיה ומשקיעיה כי החברה נמצאת במצב טוב. חלק מעסקיה, כמו חטיבת הבריאות וחברות בתחום זה, נהנו משגשוג בחודשים האחרונים בשל הדגש על המאבק במגפת הקורונה. מניית החברה עלתה ב-6% בשנה החולפת, למרות המשבר.

"אנחנו רוצים להביע את תודתנו לכל העובדים שממשיכים לעשות מעל ומעבר, ושומרים את סימנס על דרך ההצלחה", הוסיף קייזר. לפי דיווחי התקשורת הכלכלית בגרמניה, המכירות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה היו יציבים לעומת השנה שעברה, והסתכמו ב-42 מיליארד אירו. הרווח התפעולי, עם זאת, ירד ב-9% ל-5 מיליארד אירו.