סין מקפיאה את התוכניות של ג׳ק מא: הנפקת הענק של אנט גרופ הסינית נעצרת

הבורסות בשנחאי ובהונג קונג הודיעו על דחיית הנפקת חברת הפינטק הסינית • זאת יום  לאחר שארבעה גופים רגולטורים סינים הזמינו את ג'ק מא, בעל השליטה באנט גרופ, לפגישה סגורה

הקמע של אנט / צילום: Kin Cheung, Associated Press
הקמע של אנט / צילום: Kin Cheung, Associated Press

הבורסה בשנחאי דוחה את הנפקת הענק של חברת הפינטק אנט גרופ שתוכננה ליום חמישי הקרוב. הדחייה מגיעה יום לאחר שארבעה גופים רגולטורים סינים הזמינו את ג'ק מא, בעל השליטה באנט גרופ, ומנהלים בכירים בחברה לפגישה סגורה.

כתוצאה מהפגישה, שמסמנת שינויים צפויים בסביבה הרגולטורית, החליטה בורסת סטאר בשנחאי לדחות את ההנפקה. הבורסה הסבירה בהודעה היום (ג') כי המידע על ההתפתחויות האחרונות לא נמסר במלואו למשקיעים. לאחר ההודעה של הבורסה בשנחאי, אנט פרסמה הודעה כי גם ההנפקה בהונג קונג נדחית.

אנט גרופ אמורה לגייס לפחות 34.4 מיליארד דולר בשתי הבורסות, בהנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה. אנט היא חברת התשלומים במובייל המובילה בסין ומפעילה סופרמרקט פיננסי ענק לרכישת ביטוחים, הלוואות ומוצרי השקעה.

אתמול ארבעה רגולטורים סינים ובראשם הבנק המרכזי של סין הזמינו את מא לצד יו"ר אנט אריק ג'ינג והמנכ"ל סיימון חו לתשאול לקראת ההנפקה. מטרת השיחה לא פורסמה ודובר מטעם אנט גרופ מסר כי החברה תיישם את הרעיונות מהפגישה באופן מלא.

הזימון לפגישה שהשתתפו בה גם הרגולטורים הממונים על הבנקים, שוק ההון ומטבע חוץ הגיעה בתקופה בה סין בוחנת הקשחה נוספת ברגולציה על הלוואות הניתנות על ידי הבנקים דרך גופי פינטק כמו אנט גרופ, מחשש שאלו יפגעו ביציבות של המערכת הפיננסית.

הנפקת הענק של אנט משכה ביקושים אדירים מלקוחות שהגיעו ל-3 טריליון דולר. עיקר הביקושים (2.8 טריליון דולר) הגיעו מהקהל בסין היבשתית כאשר הביקוש למניות בקרב לקוחות סינים פרטיים עלה על ההיצע פי 872.