נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית פריגו צנחה ומבנה טיפסה

מגמה חיובית באירופה ועליות בבורסות ארה"ב • פריגו צנחה לאחר שהחברה דיווחה כי בית המשפט באירלנד דחה את הערעור של החברה על שומת מס גדולה בסך 1.9 מיליארד דולר • אהרון פרנקל רכש עוד מניות גב ים

הבורסה בתל אביב. מבול של תשקיפי הנפקה ראשונית / צילום: Baz Ratner , רויטרס
הבורסה בתל אביב. מבול של תשקיפי הנפקה ראשונית / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל בעליות שערים, מדד ת"א-35 קפץ ב-1.11%, ת"א-125 עלה ב-1.08% ות"א-90 הוסיף 0.91% לערכו.

מניית פריגו סיימה את היום בירידות של 8.24%. בצידם השני של המדדים, מבנה עלתה ב-5.24%.

ביוליין זינקה במעל 16% במחזור גבוה.

15:55

מתגברות העליות בבורסת ת"א, מדדי ת"א-35 ות"א-125 עולים ב-1.05% ות"א 90 מוסיף 0.95% לערכו.

מניית פריגו מוחקת 8% מערכה.

15:05

מסחר תנודתי בבורסה. כעת עברו המדדים המובילים לעליות קלות. מחזור המסחר מסתכם בכ-775 מיליון שקל. 

ירידות בולטות נרשמות במניות סלקום , פוקס, בזן ואנרגי'אן. 

13:00

מסחר תנודתי בבורסה. כעת עברו המדדים המובילים לירידות קלות. מחזור המסחר מסתכם בכ-480 מיליון שקל. 

פריגו  צונחת ב-7% לאחר שהחברה דיווחה כי בית המשפט באירלנד דחה את הערעור של החברה על שומת מס גדולה בסך 1.9 מיליארד דולר. 

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מתייחס לתוצאות הבחירות בארה"ב ומציין כי "התרחיש ממנו השווקים חששו, בו אין הכרעה במירוץ לנשיאות, נראה פתאום סביר יותר. טראמפ אמנם חזר פעם אחר פעם על כך שהוא לא יקבל אף תוצאה אחרת חוץ מנצחון אבל כמו שקרה לא מעט פעמים בעבר, רוב הציבור והמשקיעים העריכו שהוא לא באמת מתכוון לכך".

"במידה וטראמפ אכן יתעקש להמשיך בדרך זו, התרחיש הטוב הוא שההכרעה תתעכב זמן לא מבוטל והשווקים ימשיכו לסבול גם מאי הודאות הגבוהה וגם מהעיכוב בתוכנית הסיוע שהמשק האמריקאי כל כך צריך שתיושם. התרחיש הפחות טוב הוא התרחיש בו המהלך של טראמפ ומהלך הנגד שכנראה יגיע מכיוון ביידן, יגבירו את חוסר השקט בארה"ב ויובילו לחוסר יציבות חברתית ברמה כזו או אחרת. כמובן, ישנו גם התרחיש שטראמפ יקבל את התוצאות ויתנהל באופן ממלכתי יותר. ייתכן שזה לא ההימור הבטוח ביותר".

11:05

המסחר בבורסת תל אביב עבר לעליות. ת"א-35 עולה בכ-0.5%, ת"א-125 מוסיף 0.6% ות"א-90 עולה ב-0.8%. ת"א-טכנולוגיה ות"א-ביומד מזנקים ב-1.3%.

מניית לייבפרסון  עולה ב-5%, אורמת  מוסיפה 3% וטאואר  מטפסת ב-2.5%. גב ים  עולה ב-2.1%. פריגו  יורדת ב-2.3% ובזן  מאבדת 3.5%. 

לירן לובלין, מנהל מחלקת מחקר ב-IBI בית השקעות, מציין בעקבות דוחות בזן כי  "תוצאות הרבעון לא היו טובות והושפעו מהירידה בצריכה בשוק המקומי וכמובן מסביבת מרווחי הזיקוק הנמוכים ששררה במהלך הרבעון. העתיד קצר הטווח של החברה ממשיך להיות תלוי בביקושים הנמוכים ובמרווחי הזיקוק שינועו בקורלציה עם המשך ההתפשטות של נגיף הקורונה, הסגרים בישראל והמצב באירופה. בינתיים הנהלת החברה ממשיכה לצמצם הוצאות ע"י הקטנת תקציב ההשקעות לשנה ותוכנית פרישה של עובדים על מנת לשמור תזרים מאוזן. תוצאות מגזר הדלקים לא היו מרשימות כשמגזר הפולימרים על אף הירידה ממשיך להוות עוגן מייצב לשורה התחתונה. נציין שעל אף התקופה המאתגרת בזן מצליחה לייצר תזרים חיובי משמעותי מפעילות ולהקטין את היקף החוב מתחילת השנה ב-53 מיליון דולר. אנו סבורים כי התמחור הנמוך של בזן מביא בחשבון במידה רבה את התוצאות החלשות הצפויות בשנת 2020 וככל שב-2021 צפויה חזרה לנורמאליות בפעילות. המחיר הנוכחי מהווה הזדמנות כניסה במחיר נוח למניה".

הנפט עולה ב-0.5%, וכעת מחיר חבית עומד על 37.84 דולר. הזהב מאבד 0.9%, ומחיר אונקיית זהב עומד על 1,893.9 דולר. 

הדולר מתחזק בכ-1% מול הליש"ט ובכ-0.35% מול האירו.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה שלילית, כשמדד ת"א 35 רושם ירידה של כ-0.5%. מדד ת"א 90 יורד ב-0.4%. 

ירידות בולטות רושמות מניות בזן ופריגו. מנגד, עליות בולטות רושמות מניות גב ים ,  לייבפרסון, אלוט ואורמת  שדיווחה על תוצאות טובות ברבעון השלישי. 

08:50

חברת בזן  דיווחה הבוקר על הפסד נקי של כ-50 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת רווח של כ-7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה צנחו ב-39% לרמה של כ-990 מיליון דולר ברבעון, על רקע התמשכות משבר הקורונה והשפעתו על המרווחים בענף הזיקוק בעולם והפעילות במשק הישראלי.

בשוק המטבעות נסחר הדולר ביציבות סביב 3.417 שקלים והאירו נחלש בכ-0.6% ונסחר ברמה של 3.977 שקלים. 

07:55 

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. צפי לפתיחה חיובית בבורסה

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר, כפי הנראה, במגמה חיובית. זאת, בשעה שבארה"ב עדיין אין הכרעה ברורה בנוגע לזהותו של הנשיא הבא, וכנראה שלא תהיה הכרעה גם מחר. 

2. "לא סביר שתרחיש האימים יתרחש"

כאמור, בוול סטריט נרשמו אמש הביצועים הטובים ביותר מאז תחילת יוני והמסחר ננעל בעליות חדות בזמן שהמשקיעים קיוו להכרעה ברורה: מדד דאו ג'ונס קפץ ב-2%, מדדי נאסד"ק ו-S&P 500 עלו ב-1.8%. בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת, ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות. 

נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מתייחס הבוקר להתפתחויות האחרונות בארה"ב ובשווקים ומציין כי "התוצאות הרשמיות מתחילות להיאסף והקרב על נשיאות ארה"ב מגיע לשיאו. תרחיש האימים לפיו לא יהיו תוצאות במשך שבועות - לא סביר שיתרחש, וככל הנראה יהיו תוצאות סופיות בבחירות בתוך פחות מ-24 שעות.  החוזים העתידיים בארה״ב מטפסים בשעה זו בטווח של 0.5% (דאו ג’ונס), 1% (S&P 500) ועד ל-2.6% (נאסד"ק). באירופה החוזים העתידיים עולים גם כן בטווחים של 0.5%-2.5%.

"הסבירות הגבוהה להכרזה על זהות הנשיא ביממה הקרובה הביאה לירידות של ממש בתשואות האג"ח הממשלתי בארה״ב. תשואת האג״ח לעשר שנים יורדת בכ-0.09% לשיעור של 0.81%.  ככל שהוודאות תעלה, ציבור המשקיעים ירגיש יותר בנוח לפעול בשוק והשווקים ימשיכו את העליות שהחלו אתמול", אומר אופיר.

3. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות במדד ת"א 35 צפויות לקזז אחת את השנייה ולא צפויה להן השפעה ניכרת על המדד. אופקו חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 1.6%, לייבפרסון  עם 2.7%, טאואר עם 0.9%, איי.אפ.אפ עם 0.6%; עם פער ארביטראז' שלילי חוזרות אלביט מערכות עם 1.2%, טבע  עם 2% (תפרסם דוחות מחר) ופריגו  (שצפויה לפרסם היום דוחות) עם 2.7%.

4. מאקרו, מטבעות וסחורות: הדולר מתחזק, הנפט קופץ, הזהב נחלש

בזירת המסחר בסחורות, הנפט מזנק ביותר מ-2% וחוזה מסוג ברנט נסחר ברמה של 40.65 דולר לחבית. הזהב, מנגד, נחלש ב-0.5% לרמה של 1,900דולר לאונקיה.

במסחר במטבעות, הדולר מתחזק ב-0.4%-0.5% מול האירו, הליש"ט והיין היפני. 

בתחום המאקרו, בסין פורסם מדד מנהלי הרכש (PMI) לתחום השירותים לחודש אוקטובר שעמד ברמה של 56.8 נק'. גם באירופה ובארה"ב יתפרסמו בהמשך היום ה-PMI לתחומי השירותים, באירופה צפוי המדד לעמוד ברמה של 46.2 נק' ובארה"ב על 56 נק'.

5. אורמת פרסמה דוחות טובים, פרנקל רוכש עוד מניות גב ים

ובחזרה לשוק המקומי:  אורמת  שמניותיה נסחרות בתל אביב ובניו יורק, פרסמה לאחר סיום המסחר בוול סטריט דוחות טובים לרבעון השלישי והמניה קפצה ב-3.7% לאחר סיום המסחר.

איש העסקים אהרון פרנקל הפך אתמול בערב (ג') לבעל המניות הגדול ביותר בחברת הנדל"ן המניב גב ים  . פרנקל סיכם הערב על רכישת החזקותיהן גזית גלוב, חברת הפניקס ומשקיעים נוספים, והגדיל את החזקתו בגב-ים ל-33% .