הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בבורסה בת"א; הלמן אלדובי קפצה בכ-20%

מחזור המסחר הסתכם בכ-615 מיליון שקל • פנאקסיה זינקה לאחר שקיבלה אישור יבוא של מוצריה לגרמניה • מזרחי טפחות: "דוח התעסוקה לחודש אוקטובר בארה"ב היה מרשים ביותר, תוך שיפור של התעסוקה בכל חלקי המשק והמגזר העסקי"

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:00

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות. ת"א-35 עלה ב-0.3%, ת"א-125 הוסיף כ-0.5% ות"א-90 טיפס ב-0.8%. ת"א-טכנולוגיה זינק ב-1.1% ות"א-ביומד קפץ ב-1.7%. ת"א-בנקים ירד ב-0.2%.

מניית הלמן אלדובי  קפצה בכ-20%, פנאקסיה  הוסיפה 13%, טבע  עלתה ב-6.5%, אורמת  הוסיפה 5.8%, אנרג'יקס  עלתה ב-3.2% ונובה  ב-3%. סאפיינס  ירדה ב-4.6%, עדיקה סטייל  איבדה 8% וקומפיוגן  ירדה ב-5.3%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-615 מיליון שקל.

15:00

עליות קלות בבורסה לקראת סיום המסחר. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-525 מיליון שקל. 

אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוק הון, מורידה היום את ההמלצה למניית אורמת טכנולוגיות ל"מחיר שוק", במחיר יעד של 77 דולר למניה, המשקף אפסייד של כ-3% ביחס למחיר השוק. לדברי פריד, "בסך הכול, תוצאות הרבעון השלישי הסירו את מרבית העננות. אלא שמחיר המניה הגיע לשווי הוגן, והצמיחה מלווה בעליה משמעותית בהשקעות ההון בשנים 2022-2021".

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, מתייחס בסקירה שפרסם למשמעויות הכלכליות של תוצאות הבחירות בארה"ב ואומר כי "בסופו של דבר, צפויה חבילה תקציבית, לא בגודל המקורי שהדמוקרטים רצו, אך בהיקף של 1-1.5 טריליון דולר, ותהיה לכך תרומה חיובית לתוצר ב-2021. מעבר לכך, עם התאוששות התוצר ברביע השלישי, ושיעור האבטלה שירד מתחת לאחרונה אל מתחת ל-7%, ייתכן שלא ברור שהכלכלה זקוקה לחבילת הרחבה בהיקף של 2 טריליון דולר ויותר שהדמוקרטים רצו להעביר לפני הבחירות. מצב זה עוד עשוי להשתנות בחודשים הקרובים אם הזינוק האחרון בתחלואה יביא לצעדי סגר נרחבים בארה"ב. בכל מקרה, לא נראה שחבילת ההרחבה התקציבית תעבור לפני כניסתו של ביידן לתפקיד ב-20 לינואר, וזאת גם משום שהנשיא טראמפ יכול להטיל וטו כל עוד הוא בבית הלבן ולכן נראה שההרחבה התקציבית תצטרך לחכות עד לפברואר בשנה הבאה". 

13:25

נמשכת המגמה החיובית בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס כעת בכ-0.5%. 

ירידות בולטות רושמות מניות סאפיינס , קומפיוג'ן, אודיוקודס ומספנות ישראל. 

בשוק האג"ח המגמה מעורבת.

11:50

נחלשת המגמה החיובית בבורסה, מדד ת"א 35 מטפס כעת בכ-0.2%. 

מניית פנאקסיה  מזנקת לאחר שהחברה, אשר עוסקת ביצור ושיווק מוצרי קנאביס, הודיעה כי קיבלה היתר ליבוא מוצריה לתוך גרמניה ולשיווקם במדינה. כעת תלוי המהלך רק באישור יצוא מישראל. 

מניית חברת הקנאביס שיח מדיקל  ממשיכה במומנטום החיובי לאחר שדיווחה בשבוע שעבר על קבלת אישור יצוא לאוסטרליה. 

גם שאר מניות הקנאביס, ביניהן אינטרקיור  ויוניבו, בולטות בעליות חדות. 

מניית הלמן אלדובי  קופצת על רקע הצעת רכישה מלאה שפרסמה חברת הפניקס. 

10:00

פתיחה חיובית בבורסה בת"א - ת"א-35 עולה ב-0.74% ות"א-125 מוסיף 0.61% לערכו. מניית טבע מזנקת בכ-6% בפתיחה.

עוד בולטות בעליות מניות באטמ , אורמת, דוראל ואפי נכסים. 

אלקטריאון  עדכנה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת ברבמי ( Brebemi ) המפעילה את כביש האגרה A 35 המחבר בין הערים ברשיה ומילאנו בחבל לומברדי. במזכר סוכם כי ברבמי תרכוש מהחברה פרוייקט הדגמה של טעינה אלחוטית דינאמית באורך של 1 ק"מ אשר יוקם בצמידות לכביש A 35 ובו תיבדק התאמת הטכנולוגיה של החברה לכבישי אגרה. הקמת הפרויקט והבדיקה הוגדרו למשך של 36 חודשים ועלותו תמומן במלואה ע"י חברת ברבמי.

שותפות נאוויטס פטרוליום  עדכנה כי במסגרת השלב המוסדי של גיוס החוב בסדרה ב' (סדרה חדשה) התקבלו ביקושים של למעלה מ-500 מיליון שקל מצד שורה של גופים מוסדיים ונאוויטס השלימה את הליך הגיוס המתוכנן, בהיקף של 410 מיליון שקל. תמורת הגיוס תשמש לפירעון מוקדם של סדרות האג"ח הקיימות של השותפות (בקסקין מימון א ונאוויטס פטרוליום א) וכן בעיקר לפיתוח מאגר שננדואה בו נאוויטס מחזיקה ב-53%.

07:55

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר

1. צפי לעליות בתל אביב

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה חיובית קלה, לאחר שבוול סטריט נרשמו בסוף השבוע עליות (בסיכום שני ימי המסחר חמישי ושישי). 

ביום שישי פורסם בארה"ב לפני פתיחת המסחר דוח התעסוקה לחודש אוקטובר. רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מציין בתגובה כי "דוח התעסוקה לחודש אוקטובר היה מרשים ביותר, תוך שיפור של התעסוקה בכל חלקי המשק והמגזר העסקי. שיעור האבטלה ירד הרבה מעבר לציפיות והדבר מרשים במיוחד לאור העלייה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה האזרחי.

נראה, כותב מנחם, "כי שוק העבודה הושפע לטובה מהיציאה המהירה מגל התחלואה הראשון וניצל היטב את הדינאמיות הרבה המאפיינת אותו. עם זאת, אתגריו של השוק עוד לפניו, שכן טרם שב לרמות האבטלה הנמוכות שקדמו לפרוץ הנגיף ועדיין לא החזיר את היקף המועסקים שצנח בחודשים מרץ ואפריל ב-22 מיליון. כמו כן, ארה"ב נכנס לגל תחלואה שני והשאלה האם הירידות החדות שהיו בחודשים מרץ ואפריל תחזורנה על עצמן". 

2. ג'ו ביידן הוא הנשיא הנבחר

הנשיא הנבחר של ארה"ב הוא ג'ו ביידן. התוצאות הרשמיות אמנם לא פורסמו עדיין אבל אתמול דיווחו רשתות וסוכנויות התקשוקת בארה"ב כי אפסו סיכויו של דונלד טראמפ להיבחר לכהונה נוספת. ביידן נשא הלילה נאום ראשון לאומה, שעות לאחר ההכרזה על נצחונו. ביידן נשא את דבריו מביתו שבדלאוור, שם שהה יחד עם משפחתו. 

3. טבע ואורמת צפויות לקפוץ

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים חיוביים בדרך כלל כך שהו יספקו למדד ת"א 35 תמיכה. אורמת  עם כ-6%, נובה  3.2% וטבע 6.6% כך שהן צפויות לעלות בחדות היום. 

טבע , נזכיר, פרסמה ביום חמישי את הדוחות שלה לרבעון השלישי. מרב פישר-שרוני, אנליסטית בלאומי פרטנרס, פרסמה לאחר הדוחות המלצת "תשואת שוק" למניית טבע, במחיר יעד של 12 דולר למניה, המשקף אפסייד של כ-31% ביחס למחיר השוק. לדברי פישר-שרוני, "בשל המינוף הגבוה, רגישות המנייה לשינויים/חדשות גבוהה מאד, ותנודתיות המניה צפויה להישאר גבוהה".

4. עונת הדוחות: אמות, טאואר ואיי.סי.אל

היום צפויה אבגול לפרסם תוצאות ובהמשך השבוע יפרסמו, בין השאר, אמות  (מחר), קמהדע ותדיראן (רביעי) וביום חמישי איי.סי.אל (לשעבר כיל) וטאואר. 

5. סאגת דסק"ש: בוטלה אסיפת בעלי מניות

סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, השופט חגי ברנר, הוציא ביום שישי לבקשתו של אדוארדו אלשטיין צו מניעה ארעי האוסר על כינוס אסיפת בעלי המניות של דיסקונט השקעות (דסק"ש), שתוכננה לאותו היום. האסיפה זומנה לבקשת הכונסים לצורך החלפת חברי הדירקטוריון הנוכחיים, ואלשטיין בראשם, אולם לדעת השופט אין בהילות מיוחדת המצדיקה את החלפת הדירקטורים עוד היום, שעה שממילא שעת ההכרעה הולכת וקרבה. עוד לפני כן, ביום חמישי, הכריזו כונסי הנכסים למניות השליטה ונאמן אי.די.בי כי הצעת בעל השליטה הקודם בדסק"ש, אדוארדו אלשטיין נחותה ביחס להצעת חברת מגה אור, וקראו לשני המתמודדים לשפר את הצעותיהם עד ליום א' הקרוב בשעה 19:00.