מסתמן: מעבדות נתב"ג יושקו מחר; נוהלי הכניסה לישראל לא שונו בהתאם

מחר ייערך טקס השקה לעמדות הבדיקה לקורונה בנתב"ג - אולם הטקס לא יבשר על השינוי האמיתי שאמורות העמדות לחולל, והוא לשנות את נוהלי הכניסה לישראל עם ביצוע בדיקת קורונה לנוחתים וקיצור ימי הבידוד בהתאם

עמדות בדיקת קורונה בנתב"ג / צילום: גלובס
עמדות בדיקת קורונה בנתב"ג / צילום: גלובס

העמדות כבר מוכנות - השיטה עוד לא הותאמה. מחר (ב') צפוי להתקיים טקס השקה לעמדות הבדיקה לקורונה בנתב"ג. מה שקיים בנמלי תעופה רבים בעולם מזה כמה חודשים הוקם גם כאן ואף ייפתח בטקס במעמד ראש הממשלה ושרי התחבורה והבריאות. הטקס לא יבשר על השינוי האמיתי שאמורות העמדות לחולל, והוא לשנות את נוהלי הכניסה לישראל עם ביצוע בדיקת קורונה לנוחתים וקיצור ימי הבידוד בהתאם. אגב, קיימת תוכנית לקיצור משך ימי הבידוד - אבל היא לא אושרה עדיין.

במכרז שפרסמה רשות שדות התעופה בקיץ נקבע כי הזוכה הוא מי שיציע את המחיר הנמוך ביותר. והזוכה, חברת אומגה ביחד עם בית החולים רמב"ם, אכן הפתיע עם מחירי בדיקות שוברי שוק: 45 שקל לבדיקה שתוצאותיה יתקבלו עד 14 שעות ו-135 שקל לבדיקה מהירה שתוצאותיה יתקבלו עד 4 שעות.

בשלב ראשון המעבדות ועמדות הבדיקה ישמשו רק כדי להוריד את מחירי הבדיקות לנוסעים, שנאמדים כיום במאות שקלים. הנוסעים שיעדיפו לשלם פחות יוכלו לבחור אם להגיע לנתב"ג ביום הטיסה ולהמתין לתוצאות לבדיקת הבזק - או להגיע יומיים-שלושה לפני ולקבל תוצאות באנגלית, כפי שנדרש להציג במדינות היעד.

במשרד הבריאות מציינים לשאלת "גלובס" בדבר נוהלי הכניסה לישראל והאם הם ישתנו עם השקת המעבדות, כי הנהלים "נקבעים על-פי האינטרסים הלאומיים, האפידמיולוגים והכלכליים, ולא תלויים במיקום מעבדה בודדה".

עוד ביקשו במשרד לציין כי "לא יהיה נוהל שייתן יתרון לבדיקה בנתב"ג, וגם כשיאושר קיצור בידוד, תתאפשר בדיקה בקופות ובתי החולים".

בהקשר של שימוש בעמדות הבדיקה לטובת פתיחת תיירות נכנסת לישראל, במשרד הבריאות ציינו כי "מתווה התיירות הנכנסת לא אושר עדיין, ואין לו תאריך".