יעקב אדרי הוא ראש העיר שנעצר בחשד לפרשת שחיתות באור עקיבא

יחד עם ראש העיר נעצרו ארבעה חשודים נוספים ועוכבו תשעה • מדובר בחקירה שנייה הנוגעת לרשות מקומית שמתפרסמת לאחרונה, לאחר התפוצצות החשדות לשחיתות בעיריית אילת

הארכת מעצרו של ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי / צילום: שלומי יוסף, גלובס
הארכת מעצרו של ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הותר לפרסום כי יעקב אדרי הוא ראש העירייה שנעצר היום (ג') בחשד לפרשת שחיתות בעיריית אור עקיבא.

המשטרה בדיון טענה כי אדרי ביצע מספר עבירות של קבלת שוחד, כאשר ההקשר הוא הטיית מכרזים. השופט גיא אבנון כתב בהחלטתו כי חומר החקירה שהועבר לעיונו מלמד כי קיים חשד סביר הקושר את אדרי למלוא העבירות המייחסות לו.

השופט אבנון קיבל את טענת המשטרה כי אדרי הוא בכיר החשודים, והוא זה שעומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית, בגין סדרת מעשים שבוצעו לפי החשד לאורך תקופה ממושכת. "חומרי החקירה שנאספו עד כה רבים ומגוונים. אומר כבר עתה כי ממצאים שנתפסו במהלך היום, בשילוב דבריו של החשוד בחקירתו, מחזקים למצער חלק מן החשדות המיוחסים לו. לעת הנוכחית קם חשד סביר בעוצמה גבוהה הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו ואלו מקימות עילת מעצר מובהקת מסוג חשש לשיבוש הליכי חקירה".

הארכת מעצרו של יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 הארכת מעצרו של יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא / צילום: שלומי יוסף, גלובס

השופט אבנון הורה על הארכת מעצרו של אדרי ב-5 ימים לצורך השלמת החקירה ומפני החשש לשיבושה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-8 ימים, ואבנון כתב זוהי בקשה מידתית, וכי קיים ספק אם היחידה החוקרת תספיק לבצע את כל הפעולות הרלוונטיות בתקופה המבוקשת, אולם בכל זאת קיצר את מספר ימי המעצר כאמור.

אדרי, בעבר חבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד ושר בממשלת ישראל מטעם מפלגת קדימה, מכהן מזה 7 שנים כראש עיריית אור עקיבא.

עורכי הדין ד"ר יחיאל וינרוט ומאיר אברהם ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות'' המייצגים את ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי' מסרו בתגובה: "בשיחות שקיימנו עם מר אדרי הבוקר ועובר למועד הדיון, לא עלתה כל תשתית עובדתית לביסוס איזו מן העבירות שיוחסו לו. גם בעבר נחקר מר אדרי מספר פעמים על-ידי המשטרה, חקירות שהסתיימו בלא כלום, וכך נראה שצפוי לקרות גם בחקירה עליה מדובר כיום. מר אדרי בטוח בניקיון-כפיו, ובמהלך הדיון גם התייצב באופן אישי וביקש מבית המשפט שלא להאריך את תוקפו של צו איסור הפרסום על שמו ופרטיו. על רקע זה התנגדנו לבקשת המשטרה להאריך את המעצר ב-8 ימים, וההארכה הוגבלה ל-5 ימים".

*** חזקת החפות: החקירה נמצאת בראשיתה. גרסת החשודים טרם ידועה, ועומדת להם חזקת החפות.