קרן קדמה במגעים לרכוש כמחצית מיינות ביתן תמורת כ-400 מיליון שקל

הקרן צפויה, יחד עם קבוצת משקיעים, לרכוש 50% מהמניות של קבוצת קמעונאות המזון לפי שווי חברה של כ-800 מיליון שקל • יינות ביתן נהנית בתקופה האחרונה מהסנטימנט החיובי הודות להשלכות הקורונה שהביאו לגידול אדיר במכירות המזון והמשקאות

 

 

סניף של יינות ביתן / צילום: שלומי יוסף, גלובס
סניף של יינות ביתן / צילום: שלומי יוסף, גלובס

קרן קדמה במגעים לרכוש נתח מקבוצת הקמעונאות יינות ביתן-מגה מידי נחום ביתן. הקרן במשא-ומתן לרכוש 50% ממניות קבוצת קמעונאות המזון תמורת סכום מוערך של 400 מיליון שקל יחד עם קבוצת משקיעים נוספים. העסקה משקפת לקבוצת יינות ביתן-מגה, המונה כ-150 סניפים, שווי של כ-800 מיליון שקל. לקבוצה יש מחזור מכירות של כ-3.5 מיליארד שקל.

קבוצת יינות ביתן נהנית בתקופה האחרונה מהסנטימנט החיובי בענף המזון הודות להשלכות המשבר הקורונה על המשק, שהביאו לגידול של כ-9% במכירות המזון והמשקאות והפיחו רוח חיים בקבוצה שדשדשה ערב פרוץ המשבר. לאחרונה הצהירה הקבוצה כי בכוונתה להנפיק את עצמה בבורסה בעתיד, ואף הבטיחה לעובדי החברה לקבל נתח מכך, מה שהקל עליה להעביר קיצוצים אגרסיביים במצבת כוח-האדם ולסגור את המרכז הלוגיסטי שלה.

לפני כשנה וחצי נחשף ב"גלובס" כי קבוצת יינות ביתן נקלעה לקשיי תזרים, וכי היא מעכבת תשלומים לספקים. מאז הרשת ביצעה מספר רב של מכירות סניפים למתחרות וקיבלה אשראי בהיקף של 150 מיליון שקל מבנק הפועלים ומבנק מזרחי טפחות, זאת לאחר שוויתרה על הלוואת ענק של כמה מאות מיליונים מקרן כלירמרק.

במקביל, נחום ביתן מינה לראשונה מנהלים שכירים לחברה שבבעלותו: מיכאל לובושיץ מונה למנכ"ל הקבוצה, ושלמה רודב מונה ליו"ר הדירקטוריון שלה. עקב מימושי הסניפים, הפריסה של הקבוצה קטנה במידה ניכרת, והיא ירדה מפריסה של כ-180 סניפים לכ-150 סניפים. עם זאת, מבחינת מספר סניפים, עדיין מדובר בקבוצת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל.

קרן קדמה מנוהלת על-ידי אורי עינן, גלעד הלוי וגלעד שביט, והיא משקיעה בחברות צמיחה בתחום התעשייה והשירותים. קדמה מנהלת כ-1.5 מיליארד שקל בשלוש קרנות, ורשמה בשנים האחרונות מימושים בחברות דנאל סיעוד וכוח-אדם, קוואליטסט, מרינה פטריות הגליל ונוספות. קדמה מתמחה בעסקי מזון, ביניהם מרינה ויקבי כרמל.