דירקטור ב-DP WORLD מדובאי: במגעים להרחיב השקעותינו בישראל

חברת ניהול הנמלים מדובאי מתמודדת כיום במסגרת שותפות על המכרז לניהול נמל חיפה • החברה בוחנת שורה של השקעות נוספות, בעיקר בחברות הייטק ישראליות • הדברים נאמרו בעת ביקור של משלחת הארגונים העסקיים, איגוד לשכות המסחר התאחדות התעשיינים ומכון היצוא בדובאי

מנופים של DP WORLD מעמיסים מכלות בנמל ג'בל עלי  / צילום: Kamran Jebreili, AP
מנופים של DP WORLD מעמיסים מכלות בנמל ג'בל עלי / צילום: Kamran Jebreili, AP

חברת ניהול הנמלים מדובאי DP WORLD מתכוונת להפוך לגורם עסקי מוביל בישראל. כך אמר אתמול מוחמד אל מועלם, דירקטור בכיר בחברה. הדברים נאמרו בעת פגישה בדובאי עם משלחת הארגונים העסקיים של ישראל, נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, ונציגים של מכון היצוא בדובאי.

מוחמד אל מועלם, DP WORLD ויו"ר מכון הייצוא אדיב ברוך / צילום: תמונה פרטית
 מוחמד אל מועלם, DP WORLD ויו"ר מכון הייצוא אדיב ברוך / צילום: תמונה פרטית

חברת DP WORLD מתמודדת כיום במסגרת שותפות על המכרז לניהול נמל חיפה, אולם לדברי אל מועלם היא בוחנת שורה של השקעות נוספות, בעיקר בחברות הייטק ישראליות. בעת הפגישה אמר מועלם כי "אנחנו האמירתים רואים את עצמנו כמדינה של סוחרים וסחורות ויש לנו בחברה מאות עובדים מכל העולם. כדאי לעשות כאן (באזור הסחר החופשי של דובאי) עסקים כי הכל הולך קל ומהיר, בלי מסים ומכסים.

"אנשי עסקים ישראלים ישלמו רק על השירותים שהם מקבלים. דובאי יכולה להפוך לבסיס עסקי של חברות ישראליות, ולפתוח בפניה עולם של סחר חופשי לאסיה, אפריקה והודו" .

נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין אמר כי "שיתוף הפעולה עליו חתמנו עם קונצרן DP ואזור הסחר החופשי בנמל הימי ג'אבל עלי יהוו מנוף להרבה חברות ישראליות שמעוניינות להתרחב לשווקים באזור".

מנהל אגף חוץ בהתאחדות התעשיינים דני קטריבס אמר כי "שיתוף הפעולה החדש פותח אופקים חדשים לייצוא וייבוא הישראלי. הוא יכול לקצר את ההגעה לשווקים, להוזיל עלויות ולשפר את רווחיות הסחר".