רחוב יהודה .הלוי בת"א ייפתח לתנועת כלי רכב אחרי 5 שנים.

העבודות במקום בוצעו כחלק מהקמת תחנת הנוסעים התת קרקעית שתקרא על שם הזמרת המנוחה עפרה חזה.

תחנת הרכבת הקלה "עפרה חזה" ברחוב אלנבי בתל אביב / הדמיה: נת"ע
תחנת הרכבת הקלה "עפרה חזה" ברחוב אלנבי בתל אביב / הדמיה: נת"ע

הקלה בעומס התנועה במרכז תל אביב. חברת נת"ע הודיעה כי היום (ו'), יפתח רחוב יהודה הלוי לתנועת כלי רכב לשני הכיוונים, בציר שבין הרחובות טיומקין עד אלנבי, בתוואי העובר מעל תחנת הרכבת הקלה (רק"ל) באלנבי. בחמש השנים האחרונות קטע כביש זה היה סגור בשל העבודות להקמת התחנה התת קרקעית "עפרה חזה" (אלנבי), שביצעה נת"ע. זאת כחלק מהקו האדום של הרכבת הקלה, המכונה, החל מחודש אוקטובר האחרון, "דנקל".

הקו האדום יעבור בדרך עילית ותחתית, בין הערים בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה ובהמשך, יתארך ויעבור עד לתחנת הרכבת משה דיין שבמערב ראשון לציון. אורכו של הקו הוא כ-24 קילומטר, מתוכם 12 קילומטר במנהרה, והוא יתפרס על חמש ערים ו-34 תחנות, מתוכן 10 תת-קרקעיות. עבודות הבנייה בקו החלו בשנת 2009 והיו אמורות להסתיים בשנת 2013. עקב חריגות בתקציב וקשיים טכניים נדחה מועד פתיחתו לסוף שנת 2021, אם כי טרם ברור האם הקו אכן יפעל במועד זה.

תחנת אלנבי על שם עופרה חזה היא התחנה התת-קרקעית הדרומית ביותר מתוך עשר התחנות התת-קרקעיות לאורך הקו האדום. התחנה נמצאת בעומק של 22 מטרים מתחת לפני האדמה, וכוללת שלושה מפלסים. אורכה מגיע ל-128 מטרים ורוחבה 22 מטרים. על פי התחזיות, צפויים לעבור בתחנה כ-36 אלף נוסעים ביום, וכ-10 מיליון נוסעים בשנה.