שוק ההון | סיקור שוטף

הדוחות דחפו את הבורסה למעלה; קבוצת דלק קפצה ב-15.4%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל • צים רשמה רווח של 142.3 מיליון דולר ברבעון השלישי - שיא כל הזמנים • קליל רשמה עלייה ברווח ובהכנסות • פרטנר החליטה לצרף שותף לפעילות הסיבים שלה ותגבה תשלום על שימוש גלישה בדור 5

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית, עם רוח גבית מדוחות כספיים טובים שפרסמו חברות מובילות. מדד ת"א 35 רשם עלייה של כ-0.4% ומדד ת"א 90 טיפס ב-1.9%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

מניות קבוצת דלק, קנון, דנאל , וואן, רציו , פרטנר ופוקס בלטו בעליות חדות. איי.סי.בי  המשיכה במומנטום החיובי וקפצה בעוד 22% במחזור ענק. 

מנגד, דוראל אנרגיה , אנלייט, אלביט מערכות  וקמטק בלטו בירידות חדות.  

15:00

לגלובס נודע כי חברת פרטנר  החליטה להצטרף למגמה בשוק הסלולר ולגבות פרמיה עבור הגלישה בדור חמישי. בכוונת החברה לאפשר רק למנויים שיצטרפו לחבילות הייעודיות שפרטנר השיקה לדור ה-5 ליהנות מהשימוש ברשת, בכפוף למכשיר תומך.

מדד ת"א נפט וגז מזנק ב-6% בהובלת דלק ודלק קידוחים שמזנקות בכ-10% כ"א לאחר דוחותיה של דלק קידוחים שהצביעו על עלייה במכירות מאגר לוויתן.

14:00

המסחר בבורסה בתל אבי מתנהל בעליות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. צים רשמה רווח של 142.3 מיליון דולר ברבעון השלישי ו-EBITDA של 262 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. קנון , החברה האם שפוצלה בעבר מהחברה לישראל, וששולטת בחברת החשמל הפרטית או.פי.סי אנרגיה, ומחזיקה בנוסף גם בחברת הספנות צים, מזנקת בחדות בבורסה.

13:00

דלק  מזנקת ב-9.6% בהמשך לדוחות דלק קידוחים שפורסמו היום והצביעו על עלייה חדה במכירות לוויתן. דלק קידוחים  רשמה רווח שאי של 103 מיליון דולר ברבעון השלישי. סקטור האנרגיה כולו נסחר בעליות.

עדיקה סטייל  מתרסקת לאחר פרסום הדוחות. הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-2.5 מיליון שקל (4.7% מהמכירות) לעומת רווח של כ-5 מיליון ש"ח (11.5% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-74 אלף שקל בהשוואה לרווח בסך של כ-2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

סופרגז  סיימה את הרבעון השלישי עם ירידה ברווח הנקי ל-10.1 מיליון שקל,  לעומת 12.4 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

חברת כרטיסי האשראי ישראכרט  רשמה ירידה של 8% בהכנסות הרבעון השלישי בצל משבר הקורונה, על רווח נקי של 61 מיליון שקל - ירידה של 26% לעומת רווח נקי של 83 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בטריטוריה הירוקה על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2%, ת"א 90 ללא שינוי והבנקים מטפסים קלות. מניית אורמת בולטת בזינוק של 6.3%, קליל קופצת ב-9% אחרי הדוחות.

חברת או.פי.סי  אנרגיה דיווחה על עלייה של 11.4% בהכנסות ברבעון השלישי לעומת המקביל אשתקד ל-400 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-18 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, מה שמהווה ירידה חדה לעומת רווח של 52 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

שטראוס  רשמה ירידה של 3.1% בהכנסות הרבעון השלישי לעומת זה המקביל אשתקד ל-2.17 מיליארד שקל. הרווח הגולמי ירד ב-7% ל-824 מיליון שקל, ה-EBITDA ירד ב-0.7% ל-339 מיליון שקל. הרווח המיוחס לבעלי המניות עלה ב-4.2% ל-158 מיליון שקל.

קליל  דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לפיהן החברה רשמה עלייה ברווח ובהכנסות ל-16.4 מיליון שקל ו-94.5 מיליון שקל בהתאמה. דירקטוריון קליל החליט לחלט דיבידנד של 18 מיליון שקל על תוצאות הרבעון.

פנינסולה  פרסמה דוחות כספיים ובשורה התחתונה רשמה ירידה חדה ברווח הנקי מ-8.8 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד ל-4.6 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה בצל משבר הקורונה. ההוצאות בגין הפסדי אשראי עלו ל-1.47 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת הוצ' של 593 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת פרטנר  החליטה לצרף שותף לפעילות הסיבים שלה. החברה מדווחת היום כי החליטה לאפשר למשקיעים להגיש הצעות להשקעה בשותפות בתשתית הסיבים האופטיים 'פרטנר פייבר'. פרטנר החלה בפרישת תשתית 'פרטנר פייבר' ללקוחות פרטיים לפני כ-3 שנים, ועל פי דיווחי החברה לרבעון השני של השנה היא מגיעה עם תשתית סיבים אופטיים פעילה ליותר מ-657 אלף משקי בית בעשרות ערים ברחבי הארץ.

חברת ג'נסל מצטרפת היום לבורסת ת"א כחברה הבורסאית הראשונה הפועלת בתעשיית אנרגיית המימן. החברה, שמניותיה יחלו להיסחר בימים הקרובים, דיווחה כי השלימה בהצלחה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) במסגרתה זכתה לביקושים של כ-410 מיליון שקל, ומתוכם בחברה לגייס כ-205 מיליון שקל. ההנפקה בוצעה לפי שווי של כ-800 מיליון שקל (אחרי הכסף).

דלק קידוחים  דיווחה על הכנסות בסכום של כ-282 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020, המהווים עליה של כ-135% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של השותפות עומד על סכום של כ-103 מיליון דולר לעומת 60 מיליון דולר ברבעון המקביל, וכמעט פי שלוש מהרבעון השני של שנת 2020.

מניבים ריט  דיווחה כי הכנסות הרבעון השלישי צמחו בכ-95% לכ-29.4 מיליון שקל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; ה-NOI ברבעון השלישי הסתכם בכ-27 מיליון שקל, ה-FFO הריאלי בכ-19.5 מיליון שקל; ה-Same Propert) NOI) מנכסים זהים הסתכם בכ-14.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020, לעומת כ-12.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2019. החברה מאשררת את תחזית ה-NOI וה-FFO לשנת 2020.

 5 דברים שכדאי לדעת לפני המסחר בבורסה בת"א

1. בבורסה המקומית: הדואליות צפויות לספק רוח גבית לצד הירידות בוול סטריט

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לירידות שנרשמו אמש בניו יורק, אם כי המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה וחוזרות עם פער משוקלל חיובי על ת"א 35 בשיעור של 0.4%. אופקו חוזרת עם פער חיובי של 1.4%, טבע עם פער חיובי של 2.4%, איי.אפ.אפ שצפויה להימחק מהבורסה חוזרת עם פער של 1.3%, לייבפרסון עם פער חיובי של 2.1, ונובה עם פער חיובי של 1.9%.

2. נתניהו ואמיר בוחנים: דחיית החזרי ההלוואות והמשכנתאות עד 2022

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון והמפקח על הבנקים יאיר אבידר הציגו בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו מתווה לדחייה של עד 18 חודשים בהחזרי המשכנתא ועד שנה בהחזרי אשראי צרכני ומחזור הלוואות לעסקים קטנים בערבות מדינה על רקע משבר הקורונה. במקביל לדחייה בהחזרים מציעים ירון ואבידר ללכת לקראת הבנקים ולאפשר להם להעביר הלוואות במיליארדי שקלים של עסקים קטנים וזעירים לתכנית מיוחדת בערבות מדינה, במתכונת דומה לאשראי שהעניקו קרנות הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים במהלך המשבר. ככל הידוע במערכת הבנקאית לא מכירים מתווה שכזה על פרטיו אלא רק "שיש דיבורים, ושדחייה משמעותית תצריך מעורבות וערבות של המדינה", לדברי גורם בכיר במערכת.

3. הבטקויון לא עוצר - מעל 18,000 דולר

לאחר שחצה אתמול את הרמה של ה-17,000 דולר, לראשונה מאז ינואר 2018, הביטקוין חצה מעבר לרמה של 18,300 דולרים בשעה זו. 

4. עונת הדוחות: או.פי.סי אנרגיה וישכארט יפרסמו דוחות

עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה נמשכת. היום יפרסמו את תוצאותיהן הכספיות החברות דנאל, או.פי.סי אנרגיה, ישרכארט, מניבים, סלע נדלן, שטראוס ופננטפארק. מחר יפרסם בנק פועלים את תוצאותיו הכספיות. בוול סטריט ידווחו החברות טרגט ואיתוראן הישראלית.

קליל דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לפיהן החברה רשמה עלייה ברווח ובהכנסות ל-16.4 מיליון שקל ו-94.5 מיליון שקל בהתאמה. דירקטוריון קליל החליט לחלט דיבידנד של 18 מיליון שקל על תוצאות הרבעון.

5. עדכון תקרת המשקל במדדים בעקבות עזיבת איי.אפ.אפ

הבורסה הודיע אתמול כי בעקבות גריעת מניית איי.אפ.אפ ממדדי הבורסה בעדכון הקרוב ועדת המדדים החליטה כי תקרות המשקל למניות של חברות שהתאגדו בארה"ב תגדל. מדובר במשקל מניותיהן של לייבפרסון (מ-1.7% יגדל משקלה ל-3.4%), ואורמת (1.8% ל-3.1).