מדד אמון הצרכנים מסמן אופטימיות זהירה במחצית הראשונה של נובמבר

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 3% ומצביע על אופטימיות זהירה • המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, עומד על 27%-, בדומה למחצית השנייה של אוקטובר

מדד אמון הצרכנים המתפרסם היום (ה'), מצביע על עלייה מתונה באמון הצרכנים במחצית הראשונה של חודש נובמבר. לאחר שבמחצית השנייה של חודש אוקטובר עמד המדד על 26%-, במחצית הראשונה של נובמבר הוא עומד על -22%.

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 3% ומצביע על אופטימיות זהירה (במחצית השנייה של אוקטובר עמד המדד על 2%-).

המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, עומד על 27%-, בדומה למחצית השנייה של אוקטובר (28%-), כך שלפי המדד, למרות האופטימיות הזהירה המסתמנת כעת, בחודשים האחרונים לא חלה הטבה של ממש במצבם הכלכלי של משקי הבית.

המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 37%-, לאחר שבמחצית השנייה של אוקטובר עמד על 45%-.

מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.

במחצית הראשונה של חודש נובמבר, המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על 26%-, לאחר שבמחצית השנייה של אוקטובר עלה ל-28%-, מ-42%- במחצית הראשונה של אוקטובר.