המלצה חיובית על מניית פריון בפרמיה של 42%: "אופטימיים בנוגע לריבאונד בשוק הפרסום"

בנק ההשקעות האמריקאי Roth Capital מתחיל לסקר את מניית פריון נטוורק בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 10.75 דולר

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי
דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי

בנק ההשקעות האמריקאי Roth Capital מתחיל לסקר את מניית פריון נטוורק  בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 10.75 דולר - גבוה ב-42% מהמחיר הנוכחי של המניה.

פריון, בניהולו של דורון גרסטל, מספקת פתרונות בתחומי החיפוש באינטרנט והפרסום הדיגיטלי. החברה נכנסה לתחום הפרסום הדיגיטלי כשניסתה לפני כמה שנים לגוון את פעילותה בתחום החיפוש, בו הייתה תלויה מאוד בענקיות האינטרנט, אם כי בשנים האחרונות דווקא תחום החיפוש הניב לה תוצאות חיוביות מהצפוי בעוד שתחום הפרסום באינטרנט איכזב - אך כעת הוא מראה סימנים של התאוששות.

האנליסט ג'ף מרטין מ-Roth Capital מתייחס לכך כבר בכותרת הסקירה שלו, כשהוא כותב כי הוא אופטימי בנוגע לריבאונד בתחום הפרסום. "ריבאונד מהיר בסגמנט הפרסום ברבעון השלישי, בשילוב הצהרת החברה כי הוא תוכל לשמר צמיחה של 10% בעתיד, צריכים לייצר תשומת לב נוספת", הוא כותב, ומזכיר גם את חיזוק המאזן בשנים האחרונות תחת הנהלתו של גרסטל.

להערכת האנליסט, עם התאוששות תעשיית הפרסום, פריון מציגה לשוק שמאמציה נושאים פרי: "העסק צמח אורגנית ברבעון השלישי ביותר מ-10%, עם שיפור משמעותי מרבעון לרבעון בתעשיית הפרסום (להכנסות של 37.8 מיליון דולר)".

מרטין סבור שעל בסיס ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הצפוי לחברה ב-2021-2022, מניות פריון נסחרות כיום בשווי אטרקטיבי עם מכפיל של 6.4 ל-2021 ושל 5.8 ל-2022. מחיר היעד שלו מתבסס על מכפיל 10 ל-EBITDA של 2022 בדיסקאונט של 15%.

בין הסיכונים להשקעה בחברה, מרטין מזכיר את התלות במיקרוסופט שבשנת 2019 הייתה אחראית על 63% מהכנסות פריון. לאחרונה חידשה פריון את ההסכם עם מיקרוסופט ל-4 שנים נוספות, וב-Roth מעריכים כי ההסכם מניב לחברה סכום של 170-190 מיליון דולר מדי שנה.

פריון נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 198 מיליון דולר אחרי עלייה של 21.5% במחיר המניה מתחילת 2020.