נטו מסכמת רבעון שלישי חזק: גידול של 10% בהכנסות, הרווח עלה ב-35%

קבוצת המזון שבראשות דודי עזרא רושמת הכנסות של כ-800 מיליון שקל ברבעון השלישי הודות לגידול בפעילויות הוותיקות של החברה, בעיקר בתחום היבוא • הרווח הנקי ברבעון השלישי זינק ל-46 מיליון שקל

דודי עזרא / צילום: נטו
דודי עזרא / צילום: נטו

חברת המזון נטו מלינדה  מפרסמת את תוצאותיה לרבעון שלישי חזק ב-2020 הודות להשפעות משבר הקורונה. חברת המזון מסכמת את הרבעון השלישי עם גידול של 10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד לסך של 799 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי של החברה המיוחס לבעלי המניות זינק ב-35% לסך של כ-46 מיליון שקל. זאת הודות לגידול בפעילויות הוותיקות של החברה, בעיקר בתחום היבוא.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2020 רושמת נטו שבראשות דודי עזרא זינוק של 16% במכירות לסך 2.3 מיליארד שקל, כשהרווח הנקי טיפס ב-43% לסך של 111 מיליון שקל. העלייה במכירות בתקופה זו מיוחסת לפעילויות חדשות ביניהן שיווק עופות (כ-122 מיליון שקל) ויבוא עגלים חיים (כ-71 מיליון שקל), וכן הודות לגידול הענפי במכירות המזון בשל השלכות משבר הקורונה. אגב, המכירות של נטו בלינדה בתשעת החודשים הראשונים של 2020 מהוות כ-90% מסך מכירות החברה ב-2019.

חברת המזון הציבורית נטו מלינדה עוסקת ביבוא וייצור מזון. בנוגע להשלכות משבר הקורונה, מציינת נטו כי "בכל מגזרי החברה נערכת פעילות ענפה ומוקדשת תשומת לב ניהולית יתרה להתמודדות עם השלכות עסקיות שונות של התפשטות הנגיף ובעיקר להבטחת רציפות הייצור, בריאות העובדים ובזיהוי וטיפול בסיכוני אשראי". בהקשר זה מציינת נטו מלינדה כי היא צופה שהשפעת הפיגורים ואי יכולת הגבייה מלקוחות שנקלעו לקשיי אשראי "יסתכמו לסכומים לא מהותיים", וזאת "לאור מאמצי הגבייה המוגברים וביטוחי האשראי" שיש לה.

עוד עולה מהדוחות, כי הרווח הגולמי של נטו מלינדה גדל ברבעון השלישי בשיעור של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לסך של 125 מיליון שקל, ואילו שיעור הרווח הגולמי של החברה טיפס במהלך הרבעון ל-15.6% לעומת כ-14.1% ברבעון המקביל אשתקד. את השיפור מייחסת נטו לתחום היבוא בו גם היה הגידול הרב ביותר בהיקף המכירות.

הרווח התפעולי של החברה גדל ברבעון השלישי ב-48% לסך של 66 מיליון שקל, וזאת הודות לשיפור ברווחיות הגולמית ומירידה בשיעור בהוצאות המכירה וההנהלה.