הגרדיאן: בלאק קיוב תשלם הוצאות משפט בסך 350 אלף ליש"ט לתוכנית עובדה

הגרדיאן הבריטי דיווח כי בית משפט בבריטניה הורה לחברת המודיעין העסקי בלאק קיוב לשלם לתוכנית "עובדה" הוצאות משפט לאחר שמשכה את תביעת הדיבה שלה • בשנה שעברה הגישה החברה לביהמ"ש הגבוה בבריטניה תביעה על סך 15 מיליון ליש"ט נגד התוכנית

אילנה דיין / צילום: קובי קלמנוביץ'
אילנה דיין / צילום: קובי קלמנוביץ'

בית המשפט בבריטניה הורה לחברת המודיעין העסקי בלאק קיוב לשלם לתוכנית התחקירים "עובדה" הוצאות משפט בסך 350 אלף ליש"ט, לאחר שמשכה את תביעת הדיבה שהגישה נגדה ביוני 2019 בסך 15 מיליון ליש"ט, כך מדווח ה"גרדיאן" הבריטי.

לפי הדיווח, בית המשפט נתן את ההחלטה ב-17 בנובמבר, יום לאחר שהחברה משכה את תביעת הדיבה שהגישה נגד תוכנית התחקירים המשודרת בקשת.

בלאק קיוב הגישה את התביעה נגד מערכת "עובדה" בעקבות שידור תחקיר שעסק בחברה ובשיטותיה. לטענת בלאק קיוב, למרות שהתחקיר על החברה התנהל למעלה משנתיים ועסק באירועים רבים הקשורים לבלאק קיוב ולא לאירוע אחד בודד, זמן התגובה שניתן לחברה היה רק יום וחצי. עוד טענו כי בבלאק קיוב הפרסום שקרי וכוזב, וכי היו בו תעלולי עריכה והצגת מסרים כוזבים.

מבלאק קיוב נמסר: "החברה, על-פי המלצת עורכי הדין שלה, החליטה להסיר את תביעת לשון הרע שהתנהלה בבריטניה נגד התוכנית 'עובדה' בגין תחקיר אותו שידרו לפני למעלה משנה.

"הטיעון כי החברה ספגה הפסדים כספיים בשל שידור התחקיר הוסר, כיוון שנודע לחברה כי הכנסותיה בשנה האחרונה גדלו. החברה ממשיכה לקבוע כי השידור היה שגוי ומטעה. בלאק קיוב פועלת תמיד רק על-פי החוק בכל תחום שיפוט בו היא פועלת".