הודות לרכישת סניפים חדשים ולקורונה: רווחי פרשמרקט הכפילו את עצמם ברבעון השלישי

הרווח הנקי של רשת השיווק של האחים שלומי ויוסי אמיר זינק ב-95% לסך של 29 מיליון שקל, זאת לאחר שהרשת השתלטה על ארבעה סניפי סופר דוש ועל שלושה סניפים נוספים שנרכשו מקבוצת יינות ביתן

רשת פרשמרקט  של האחים שלומי ויוסי אמיר נהנית מהתרחבות שבצעה ומהשפעות הקורונה על תוצאות הרבעון השלישי של 2020. החברה מציגה גידול של 37% בהכנסות הרבעון. הרווח הנקי זינק ב-95% לסך של 29 מיליון שקל, זאת לאחר שהרשת השתלטה על ארבעה סניפי סופר דוש ועל שלושה סניפים נוספים שנרכשו מקבוצת יינות ביתן.

החברה מציגה שיפור משמעותי גם בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2020, כאשר הכנסותיה זינקו ב-48% לסך של 1.2 מיליארד שקל. הרווח הנקי בתקופה עלה ב-108% ל-84 מיליון שקל.

פרשמרקט עוסקת בשיווק קמעונאי בתחום המזון בישראל, והיא הונפקה בבורסה במאי 2019. החברה מפעילה 38 סופרמרקטים בפריסה ארצית תחת מגוון של 6 מותגים שונים.

בשנה האחרונה ביצעה פרשמרקט שתי רכישות משמעותיות שאפשרו לה להגדיל את מספר הסניפים מ-31 ל-38, והיד עוד נטויה. כך, לאחרונה אושרה לה על-ידי רשות התחרות עסקה לרכישת שלושה סניפים נוספים מידי יינות ביתן, שניים מהם באשדוד וסניף נוסף בפתח תקווה, בשטחי מכירה של 3,000 מ"ר, בתמורה ל-46.8 מיליון שקל, אך העסקה טרם הושלמה.

עוד עולה מדוחות החברה כי הרווח הגולמי שלה צמח ב-43% ברבעון השלישי לסך של 143 מיליון שקל, וזאת הודות לרכישות סניפים חדשים שבוצעו במחצית הראשונה של 2019, וכן בשל הגידול בביקושים על רקע משבר הקורונה. בנוסף מציינת פרשמרקט כי קיים שיפור בשיעור הרווח הגולמי הנובע משיפור בתנאי הסחר עם הספקים.

לצד הגידול בפעילות, פרשמרקט גם מציגה גידול בהוצאות. הוצאות המכירה והשיווק של החברה ברבעון גדלו ב-32%, תוספת של כ-23 מיליון שקל עקב ההתרחבות עסקיה; בעוד שהוצאות ההנהלה וכלליות גדלו ב-24%, תוספת של כ-2 מיליון שקל; ואילו הוצאות המימון גדלו ב-25%, תוספת של מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון זינק ב-88% לסך של 41 מיליון שקל.

לצד הגידול במכירות שנובע מההתרחבות שביצעה, פרשמרקט מציגה צמיחה בחנויות הזהות מעבר לקצב הצמיחה של מכירות שוק המזון, הודות להשפעות משבר הקורונה על צריכת המזון הביתי. ברבעון השלישי מציגה החברה גידול של 12.5% במכירות החנויות הזהות, לעומת קצב גידול של 9% בשוק המזון והמשקאות, כשמדובר בקצב מכירות גבוה גם מזה שרשמה המתחרה ויקטורי ברבעון - 11.6% בחנויות הזהות.