פתחה את חלון הנפקות הביומד מחדש: Human Xtensions גייסה 158 מיליון שקל

ההנפקה האחרונה בתחום הביומד בבורסה בת"א הייתה של קדימהסטם ב-2013, ומקבץ הנפקות משמעותי של חברות ביומד התרחש בפעם האחרונה ב-2010

ביומד - מעבדה - מבחנות - תרופות / צילום: כפיר זיו
ביומד - מעבדה - מבחנות - תרופות / צילום: כפיר זיו

חברת Human Xtensions, המפתחת ומשווקת כלים חדשים לניתוחים כירורגיים זעיר פולשניים, נרשמה היום למסחר בבורסה של תל אביב, לאחר שהשלימה הנפקה בצורת הצעה לא אחידה, וגייסה 158 מיליון שקל. בכך שוברת החברה בצורת של 7 שנים בהנפקות ראשונות של חברות ביומד בבורסה של תל אביב, כאשר ההנפקה האחרונה הייתה של קדימהסטם ב-2013, ומקבץ הנפקות משמעותי של חברות ביומד התרחש בפעם האחרונה ב-2010.

במסגרת ההצעה השקיעו בחברה גופים מוסדיים וקרנות גידור, אשר בעבר היו שחקנים יחסית קטנים בשוק הביומד בבורסה בתל אביב, והעדיפו בדרך כלל להשקיע בתחום, אם בכלל, דרך קרנות מתמחות. את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי חיתום.

ליומן אקסטנשנז מערכת מאושרת לשיווק בארה"ב ואירופה לניתוח לפרוסקופי (דרך פתחים קטנים בגוף), המאפשרת לרופא שליטה טובה יותר בניתוח. המערכת מתרגמת את תנועות ידו של המנתח כדי לתת לו טווח תנועות רחב.

המוצר נמכר מזה שנה והפתרון משופה בקוד ביטוחי בארה"ב. ההטמעה מבוססת על מערכות לפרוסקופיה קיימות, להן מתחברים שני מכשירי קצה מתכלים שפיתחה ומוכרת החברה.

בשנה האחרונה רשמה החברה הכנסות של כ-9 מיליון דולר, אך היא עדיין אינה רווחית.

לדברי ד"ר תמי פרנקל, מייסדת ומנכ"לית Human Xtensions: "אנו שמחים על הבעת האמון מצד שוק ההון הישראלי בחברה וביעדיה העסקיים, ורואים בהפיכת החברה לציבורית הזדמנות לממש את חזון החברה ולנצל את היתרון הטכנולוגי והתחרותי שלנו בשוק הניתוחים הזעיר פולשניים לטובת המשך צמיחה מהירה. כספי הגיוס יסייעו לנו להרחיב את פעילותנו לשווקי יעד מרכזיים נוספים ולהאיץ את תוכנית הפיתוח שלנו למוצר הדור הבא, שיכלול יכולות ייחודיות של בינה מלאכותית במטרה למקסם את התועלת הקלינית והעסקית של בתי החולים, כמו גם את בטיחות ואיכות הטיפול שיקבלו המטופלים. Human Xtensions מתבססת כיום על מכירת מערכות ומכירת מוצרים מתכלים תואמים, ואנו צופים כי מוצרים מתכלים נוספים יכנסו לשלב המכירות עוד ב-2021. כחברה ציבורית, אנו רואים עצמנו מחויבים לקידום החברה ולהשאת ערך למשקיעים, ונפעל לשם כך".