האינטרפול מזהיר מהשתלטות ארגוני פשע על החיסונים לקורונה

על רקע האישור שניתן בבריטניה לשימוש בחיסון לקורונה של פייזר וביונטק, האינטרפול פרסם היום "אזהרה כתומה" שעיקרה חשש מגניבת חיסונים והצעתם למרבה במחיר - וגם מהתחזות מקוונת למי שמוכרים חיסונים תקפים

החיסון לקורונה של ביונטק ופייזר / צילום: אתר החברה
החיסון לקורונה של ביונטק ופייזר / צילום: אתר החברה

על רקע האישור שניתן בבריטניה לשימוש בחיסון לקורונה של פייזר וביונטק והאישורים הקרובים הצפויים, מזהיר היום (ד') ארגון האינטרפול מהשתלטות של ארגוני פשיעה על החיסונים יקרי-המציאות או ממכירה מקוונת של חיסונים מזויפים.

הארגון פרסם היום "אזהרה כתומה" ("איום מיידי ומרכזי על שלום הציבור", לפי הגדרתו), שעיקרה הוא חשש מקביל גם מגניבה של חיסונים והצעתם למרבה במחיר וגם מהתחזות מקוונת למי שמוכרים חיסונים תקפים.

"מגפת הקורונה כבר הביאה לגל חסר תקדים של פעילות פלילית המחפשת קורבנות תמימים", כתב הארגון בהודעה שפרסם. "פעילות זו כוללת חשד לפשעים שבהם חשודים פרסמו ומכרו חיסונים מזויפים".

"בזמן שכמה חיסונים ל-COVID-19 מתקרבים לשלב האישור וההפצה הגלובלית, אבטחת שרשראות האספקה וזיהוי אתרים שמתחזים לכאלה המוכרים חיסונים תקפים יהיה הכרחי", נכתב.

בימים הקרובים צפויים להישלח מיליוני מנות של החיסון של פייזר וביונטק ממפעל של החברה בעיר פורס שבבלגיה, הקרובה לנמל אנטוורפן, שהוא אחד מהגדולים הפועלים באירופה, לבריטניה. לאחר מכן צפויות להישלח מאות מיליוני מנות חיסון בכל רחבי אירופה וכן לארה"ב, שגם היא רכשה את החיסונים. "הצורך לתאם בין רשויות החוק ורשויות הבריאות ימלא תפקיד מרכז בשמירה על ביטחונם ובריאותם של התושבים", נכתב בהודעת הארגון.

מנהל האינטרפולן מסר בהודעה לעיתונות כי "הכרחי שרשויות החוק יחלו להתכונן על מה שבוודאי תהיה מתקפה של פעילות פלילית בנוגע לחיסון ל-COVID-19".

הוא הדגיש כי "ארגוני פשיעה ככל הנראה ינסו לפעול באמצעות אתרים מזויפים וגם תרופות מזויפות, שיכולות להוות סיכון ממשי לחיי התושבים". תחום זה, הדגיש האינטרפול, היה פרוץ לארגוני פשיעה עוד לפני מגפת הקורונה, והארגון איתר יותר מ-3,000 אתרים הפועלים בניגוד לחוק שמתחזים לכאלה המספקים ציוד רפואי, תרופות וחיסונים.