אלטשולר שחם פורשת מהמירוץ לרכישת הלמן אלדובי

הפרישה, "לאור התארכות המו"מ והמידע אודות מגעים שמקיימת הלמן אלדובי עם מציע נוסף" • אלטשולר שחם: "המחיר המוצע ע"י המציע השני איננו משקף את שוויה של הלמן אלדובי"

יאיר לוינשטיין, אלטשולר שחם / צילום: איל יצהר, גלובס
יאיר לוינשטיין, אלטשולר שחם / צילום: איל יצהר, גלובס

דירקטוריון חברת אלטשולר שחם גמל ופנסיה החליט לא להמשיך במירוץ לרכישת בית ההשקעות הלמן אלדובי. זאת, מכיוון שהמחיר שנדרש לרכישת הלמן אלדובי גבוה מדי.

בחברה מציינים כי "לאור התארכות המשא-ומתן והמידע אודות מגעים שמקיימת הלמן אלדובי עם מציע נוסף לרכישת בית ההשקעות תמורת 275 מיליון שקל, החליטה אלטשולר שחם גמל ופנסיה שלא להגיש הצעה עדכנית ולפרוש מהמשא-ומתן לרכישת בית ההשקעות באופן סופי וזאת בין היתר מכיוון שלהערכתה, המחיר המוצע על ידי המציע השני איננו משקף את שוויה של הלמן אלדובי".

הפרישה של אלטשולר שחם מגיעה לאחר שלפני כ-3 שבועות הצטרפה קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס למירוץ לרכישת בית ההשקעות , שבהובלת המייסדים רוני הלמן ואורי אלדובי. הפניקס הגישה לדירקטוריון הלמן אלדובי הצעת רכישה בתמורה לסכום כולל של 275 מיליון שקל. 

אלטשולר שחם נסחרת כיום בבורסה בשווי של 255 מיליון שקל לאחר עלייה של 155% במניה בחצי השנה האחרונה. 

אלשולר שחם הגישה בחודש יולי השנה הצעה לרכישת מלוא המניות של הלמן אלדובי בית השקעות בדרך של מיזוג משולש הופכי, ובתמורה לסכום של 230 מיליון שקל. ההצעה התבססה על מחיר של 6.634 שקלים למניה, ושיקפה אז פרמיה של 117% בהשוואה למחיר המניה בבורסה.

בעקבות אותה הצעה החליט דירקטוריון הלמן אלדובי על הקמת ועדה בלתי תלויה, שתורכב מהדירקטורים החיצוניים והבלתי תלויים, ושתפקידה יהיה לבחון את הצעות הרכישה שיתקבלו ולגבש המלצות בקשר אליהן. אז חשבו בהלמן אלדובי כי החברה קיבלה הצעה נוספת מגוף פיננסי זר (קרן השקעות בריטית בשם Pollen street capital) לרכישת 51%-100% ממניות החברה לפי שווי חברה שנע בין 230 מיליון שקל ל-304 מיליון שקל, אשר ייקבע על פי נוסחה מסוימת.

כחודש וחצי לאחר מכן הודיעה אלטשולר שחם גמל ופנסיה על הפסקת המו"מ לרכישת הלמן אלדובי, לנוכח המשא-ומתן המקביל שמתנהל עם הקרן הזרה. עם זאת, בסוף אוקטובר עדכנה הלמן אלדובי כי אלטשולר שחם שבה לשולחן המו"מ, ובמקביל נמשכים המגעים של הוועדה מול הגוף הפיננסי הזר.