"בשוק ההון אנו מוודאים שיפעלו רק שחקנים שמצייתים לחוק"

עיצומים כספיים בגובה של 850 אלף שקל הוטלו על חברת אול-יר ועל בעל השליטה והמנכ"ל יואל גולדמן • יו"ר רשות ני"ע, ענת גואטה: "אני רואה בחומרה הצהרה לפיה אין בכוונת חברה לעמוד בהוראות החוק ולעכב פרסום דוח רבעוני למשקיעים"

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה / צילום: ענבל מרמרי
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה / צילום: ענבל מרמרי

חברת אול-יר והמנכ"ל ובעל השליטה בה, יואל גולדמן, חתמו על הסדר אכיפה מינהלי בשלב מוקדם של הבירור המינהלי. ההסדר מתייחס להפרות אשר בוצעו בשנת 2018, אולם ברשות ניירות ערך הדגישו היום (ד') כי סגל הרשות בודק את דיווחי החברה מהימים האחרונים, שכללו בין השאר מידע מהותי על אירועים שהתרחשו כבר בחודשים יולי אוגוסט והחלטה שלא לפרסם דוחות כספיים לרבעון השלישי.

על-פי ההסדר, בעל השליטה הודה בהפרה מינהלית של אי הגשת דוח מיידי על העברת כספים שבוצעה לטובת חברת נכס של בעל השליטה. החברה ובעל השליטה הודו גם בשתי הפרות של הכללת פרט מטעה ברשלנות בדוחות כספיים לרבעון השני והשלישי לשנת 2018 וכן בהפרת הטעיית הרשות.

במסגרת ההסדר הוטלו עיצומים כספיים בגובה של 850 אלף שקל לפי החלוקה הבאה: על החברה הוטל עיצום כספי בסך 600 אלף שקל בפועל וסכום זהה על תנאי; על יואל גולדמן, נשיא החברה, יו"ר דירקטוריון ובעל השליטה בה, הוטל עיצום כספי בסך 250 אלף שקל בפועל וסכום זהה על תנאי, וכן איסור על תנאי לכהן כנושא משרה בכירה בגופים מפוקחים לתקופה של תשעה חודשים .

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, מסרה כי "הסדר האכיפה המינהלית שנחתם עם חברת אול-יר ועם בעל השליטה מתייחס להפרות שבוצעו בשנת 2018. ביחס לדיווחי החברה מהימים האחרונים - אני רואה בחומרה הצהרה לפיה אין בכוונת חברה לעמוד בהוראות החוק ולעכב פרסום דוח רבעוני למשקיעים".

"באופן טבעי, הפיקוח על חברות BVI שהמטה שלהם ונושאי המשרה מצויים בחו"ל הוא מורכב ותלוי בשיתופי פעולה בין רגולטורים במדינות שונות. יחד עם זאת, אנו ערים למתרחש בשוק. עינינו פקוחות, עוקבות, נמשיך לדרוש דין וחשבון ולבצע פעולות אכיפה, ככל שיידרש. בשוק ההון המפוקח על-ידינו, אנו מעניקים מרחב פעולה לשחקנים השונים. אבל בשוק הזה, אנו מוודאים שיפעלו רק שחקנים שמצייתים לחוק. מי שלא יעשה כן, יטופל במלוא החומרה בכדי לוודא שאמון המשקיעים בשוק ההון הישראלי יישמר״, הדגישה גואטה .

הסדר שנחתם בין שני הצדדים בחודש ספטמבר 2020, אושר אתמול על-ידי הרכב ועדת האכיפה המינהלית, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, וחברות ההרכב עו"ד רוני טלמור וד"ר מורן אופיר. עו"ד טל אמיר ממחלקת האכיפה המינהלית ייצגה את רשות ניירות ערך במו"מ לכריתת ההסדר ועריכתו. יצוין כי הבירור המינהלי בוצע על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר של הרשות