פוקס | בלעדי

פוקס הום תפתח סניפים של ארקפה בחנויות שלה

שתי החנויות הראשונות שיוסבו לפורמט הן החנות החדשה של פוקס הום בפ"ת, וסניף נוסף בתוך פוקס הום במתחם G בראשל"צ • חיבורים ושותפויות שכאלה הפכו לפרקטיקה נפוצה בין בתי קפה לרשתות קמעונאות ברחבי העולם, כשהם שמאפשרים חיסכון בדמי השכירות לצד הגדלת התנועה בחנות

חנות פוקס הום. מיליון שקל להקמת נקודת בית קפה
צילום: שוקה כהן
חנות פוקס הום. מיליון שקל להקמת נקודת בית קפה צילום: שוקה כהן

משבר הקורונה דוחף חברות לשיתופי פעולה יצירתיים: קבוצת האופנה פוקס חוברת לרשת ארקפה. ל"גלובס" נודע כי רשת בתי הקפה שבבעלות ירון ירקוני חתמה על הסכם עם הקבוצה שבשליטת הראל ויזל, שבמסגרתו צפויות לפתוח השתיים חנות בתוך חנות בקונספט משותף.

שיתוף הפעולה יתקיים באמצעות רשת המוצרים לבית פוקס הום, אשר בתוך סניפיה צפויים להיפתח סניפים עצמאיים של ארקפה בשטח של 60-70 מ"ר, שיכללו מקומות ישיבה בתוך ומחוץ לחנות. הסניפים שיוטמעו בתוך החנויות של פוקס יקראו Arcaffe at home ימכרו כריכים, מאפים ומוצרי הבייקרי של ארקפה.

עוד נודע, כי שתי החנויות הראשונות שיוסבו לפורמט שכולל בתוכו סניפים של ארקפה הן החנות החדשה של פוקס הום בפתח תקווה במתחם על ציר ז'בוטינסקי, אשר תפתח בפברואר הקרוב, וסניף נוסף בתוך פוקס הום במתחם G בראשון לציון שמשתרעת על שתי קומות.

ההערכה היא, כי בהקמת כל נקודה כזו יושקעו כמיליון שקל. ככל ששיתוף הפעולה הזה יצליח, השתיים עשויות להרחיב אותו לחנויות נוספות ולמותגים נוספים של קבוצת פוקס.

בדומה ליתר העסקים בענף הקמעונאות, גם ארקפה וגם פוקס מתמודדות מאז פרוץ משבר הקורונה בישראל עם מגבלות על פעילותן, כששתיהן נדרשו לסגור לתקופה ממושכת את החנויות שלהן. עתה מבקשות השתיים לחבור זו לזו, במהלך שמאפשר להן גם לשדרג את חוויית הקניה בחנות, למקסם את הפדיון מהשטח שלה וגם מקל עליהן את העומס בדמי השכירות.

חיבורים ושותפויות שכאלה הפכו לפרקטיקה נפוצה בין בתי קפה לרשתות קמעונאות ברחבי העולם, כשהם שמאפשרים חיסכון בדמי השכירות לצד הגדלת התנועה בחנות. בין שיתופי הפעולה הבולטים שנרשמו לאורך השנים בין רשתות מסחר לבין בתי קפה בעולם נמנים גם בתי כלבו דוגמת סלפרידג'ס (Selfridges), רשת סטארבקס יחד עם חנות הספרים בארנז אנד נובל (Barnes & Noble), ורשת האופנה H&M שהקימה בתי קפה בתוך חלק מהחנויות שלה.

פוקס הום היא רשת כלי הבית והטקסטיל של קבוצת פוקס אשר מונה 83 חנויות, כשמתוכן 34 חנויות משולבות עם רשת פוקס אשר בהם נמכרים גם פריטי הלבשה.

ארקפה היא רשת שמונה 50 סניפים - בעיקר במרכז הארץ - מתוכם 38 בתי קפה, ו-12 נקודות מכירה שמוגדרות כ"ארקפה בייקרי". לאחרונה הרחיבה הרשת את פעילותה בצל השפעות המשבר גם למוצרי מעדניה.