נטו מלינדה תרכוש את דלידג ושלושת האופים מנטו אחזקות בתמורה ל-38 מיליון שקל

המהלך מתרחש במסגרת הליך ארגון מחדש של הקבוצה, במסגרתו תרוכז כל הפעילות היצרנית והשיווקית של מוצרי המזון בקבוצה תחת נטו מלינדה

דודי עזרא / צילום: נטו
דודי עזרא / צילום: נטו

נטו אחזקות שבשליטת דודי עזרא תמכור את דלידג ושלושת האופים לחברה הבת נטו מלינדה, בה היא מחזיקה 49% מהמניות, בתמורה ל-37.5 מיליון שקל. המהלך הזה מתרחש במסגרת הליך ארגון מחדש של הקבוצה, במסגרתו תרוכז כל הפעילות היצרנית והשיווקית של מוצרי המזון בקבוצה תחת נטו מלינדה. השלמת העסקה כפופה לאישור האסיפה הכללית עד סוף חודש ינואר.

עבור רכישת דלידג, העוסקת במיון ואריזת דגים טריים ומצוננים, תשלם נטו מלינדה 25.1 מיליון שקל (מתוכם 6 מיליון שקל בגין הלוואות של דלידג לנטו אחזקות שייפרעו לפני השלמת העסקה) לנטו אחזקות. עבור שלושת האופים העוסקת בייצור ושיווק מוצרי מאפה קפואים וגבינות מותכות, היא תשלם שסכום של 12.4 מיליון שקל (מתוכם 9.2 מיליון שקל בגין הלוואות שייפרעו כאמור).

נטו מלינדה מציינת בהקשר זה כי "רכישת החברות הנרכשות חלף שיווק מוצריהן עבור תמורה מאחוז המכירות, תאפשר לחברה להגדיל את יעילותה הניהולית והתפעולית", וכי היא תביא להגדלת עצמאותה של החברה, ותגרום להקטנת חשיפות משפטיות הנובעות מקיומן של ריבוי עסקאות עם בעלי השליטה בה.

זו אינה המכירה הראשונה של פעילות יצרנית שמבצעת נטו אחזקות לנטו מלינדה. לפני כעשור התקיימה מכירה דומה של יצרנית שימורי הטונה ויליגר ויצרנית הבשר טיבון ויל, שהיו חברות ציבוריות בשליטת נטו אחזקות, ועם העברתן לנטו מלינדה נמחקו מהמסחר בבורסה.

לאחר אישור העסקה, תחזיק נטו אחזקות במישרין רק ביצרנית הכלים החד פעמיים פאלאס, ושאר אחזקותיה בחברות היצרניות יהיו באמצעות נטו מלינדה.