בראשית 2: חללית עוד אין, אבל יח"צ כבר יש

וגם: דגל הגאווה יוצב בפעם הראשונה באופן קבוע במקום ציבורי בישראל, חוף הילטון בתל אביב • השיחה

החללית בראשית הראשונה / צילום: חיים צח, לע"מ
החללית בראשית הראשונה / צילום: חיים צח, לע"מ

עמותת SpaceLl שכרה את שירותיה של Media Force Unit לניהול הייעוץ התקשורתי של פרויקט "בראשית 2" - כך נודע לגלובס. עמותת SpaceIL הוקמה לפני כ-10 שנים והשיקה את פרויקט "בראשית 1" החללית הישראלית הראשונה שנשלחה לחלל, השיקה השבוע את תוכנית "בראשית 2" שתישלח לירח. הפרויקט החדש יכלול בניית שלוש חלליות, חינוך ברחבי הארץ ושיתוף-פעולה בינלאומי עם מדינות שונות.

כזכור, לפני כשנה וחצי התרסקה החללית הישראלית הראשונה שתוכננה להגיע לירח. בפרויקט "בראשית 2" שותפים סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה והתעשייה האווירית.

עודד הרשקוביץ ועידו מינקובסקי / צילום: פזית עוז, יח"צ
 עודד הרשקוביץ ועידו מינקובסקי / צילום: פזית עוז, יח"צ

משרד ייעוץ התקשורת Media Force Unit נמצא בבעלות אל"מ במיל' עודד הרשקוביץ ועידו מינקובסקי. מנכ"ל MFU, עודד הרשקוביץ: "אנחנו גאים להיות שותפים לפרויקט היסטורי ופורץ דרך ומודים על האמון שניתן לנו על ידי מייסדי העמותה ומנהליה. אנו שמחים להיות אלו שמלווים את הפרויקט ושיביאו אותו ואת הישגיו לידיעת הציבור בארץ ובעולם".

חדשות טובות

המאבק לזכויות להט"ב עוד ממש לא הסתיים - ולכן דגל הגאווה יוצב בפעם הראשונה באופן קבוע במקום ציבורי בישראל, חוף הילטון בתל אביב. מדובר ביוזמה של איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב ומחזיק תיק הלהט"ב. מדובר במהלך שזכו לתמיכה וגיבוי מלאים של ראש העיר חולדאי.

דרושה: חוכמת ההמונים

לקראת החלת חוק הפיקדון על בקבוקי ה-1.5 ליטר מחפש המשרד להגנת הסביבה פתרונות יצירתיים ורעיונות מהציבור. "כחלק מתהליך ההיערכות ולשם השלמת המהלך, המשרד פונה לציבור לקבלת מידע על מכונות איסוף אוטומטיות ודחסניות של מכלי משקה". יש מדינות שכבר הלכו על רעיון חביב בהחלט: מכונות מחזור שמוצבות ברחוב והמספקות מזון לחיות הרחוב בתמורה להכנסת בקבוקים למחזור.