אול-יר | בלעדי

כ-3,000 שקל לשעה: הקופון שיגזור באול-יר הקצין לשעבר מדובדבן

התשלום השעתי על עבודתו של איתמר בלישה כנציג מחזיקי האג"ח במשרדיה של אול-יר בניו יורק - גבוה פי 5 מזה שגובים יועצים כלכליים בהסדרי חוב הנערכים בישראל

נכס של אול איר / צילום: מצגת החברה
נכס של אול איר / צילום: מצגת החברה

כמו כל הסדר חוב גדול בשוק ההון, גם בזה הצפוי בחברת הנדל"ן הזרה אול-יר, צפויים לעבור תשלומי עתק בהיקף של מיליוני שקלים לכיסיהם של יועצים כלכליים ומשפטיים. אחד מאותם יועצים שעשויים לגזור קופון שמן, הוא איתמר בלישה (Belisha).

לגלובס נודע כי על עבודתו כנציג מטעם מחזיקי האג"ח במשרדיה של אול-יר בניו יורק, צפוי בלישה לקבל מהחברה שכר טרחה של כ-800-900 דולר (כ-3,000 שקל) בשעה. מדובר בתשלום שעתי הגבוה פי חמישה לערך מזה שגובים יועצים כלכליים בהסדרי חוב הנערכים בישראל, והוא נובע, בין השאר, מהתעריפים הגבוהים יותר הנהוגים מעבר לים. 

בלישה, לשעבר קצין ביחידת המסתערבים דובדבן בצה"ל, ייסד ומנהל את חברת ההשקעות Yeter Creek, שבין השאר, הובילה עסקאות הלוואה למיזמי בנייה בניו יורק.  קודם לכן כיהן בתפקיד סגן נשיא בחברת השקעות הנדל"ן CIM Group, ולפני כן בבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן. בהשכלתו הוא בעל תואר במתמטיקה והנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת ניו יורק, בהצטיינות.

דירקטוריון אול-יר אישר בסוף השבוע את הצעת החברה והתחייבותה כלפי נאמן האג"ח, חברת משמרת, למנות לאלתר נציג מטעמו בדירקטוריון החברה והתאגידים שבשליטתה - ובינתיים מדובר במינוי זמני, וזאת בניסיון להגביר את השקיפות של כלפי הנושים. מינוי הנציג, שצפוי להיות מאושר השבוע, הוא לתקופה שעשויה להימשך ימים ספורים, אבל אם יהפוך לקבוע, הוא עשוי להניב לבלישה מאות אלפי דולרים בחודשים הבאים.

הנציג, על פי הדיווח של אול-יר לבורסה, יזומן בין השאר לכל ישיבות הדירקטוריון של החברות, לרבות כל ועדות הדירקטוריון, ויהיה זכאי לקבל כל מידע מאת החברות, לרבות לגבי פעילותן העסקית או הכספית, נכסיהן, התחייבויותיהן, נושיהן וכיוצא באלה.