לאחר שגייס השנה 100 מיליון שקל באג"ח: מור גייס 30 מיליון שקל בהקצאת מניות

ההקצאה נעשתה בדיסקאונט של 4.5% על מחיר המניה אתמול בבוקר, כשהמניות שהוקצו למשקיעים מהוות כ-4% ממניות בית ההשקעות • המנכ"ל יוסי לוי: הגיוס יאפשר לנו להמשיך לקדם את המטרות האסטרטגיות של החברה, לצד המשך ההשקעה במחקר ובניהול ההשקעות"

בית ההשקעות מור ממשיך לגייס הון על לתמוך בצמיחה שלו, בעיקר בתחום החיסכון לטווח ארוך. היום הודיע בית ההשקעות מור בית השקעות כי אתמול במהלך יום המסחר גייס 30 מיליון שקל ברוטו משלושה משקיעים מסווגים לפי מחיר של 11.1 שקל למניה.

זהות המשקיעים המסווגים לא נמסרה. הגיוס האמור דילל את בעלי המניות הקיימים בבית ההשקעות, כאשר לאחר ההקצאה המניות המוצעות מהוות 4% ממניות בית ההשקעות. המניות האמורות הוקצו למשקיעים, שהם מתחרים של מור בשלל פעילויות, במחיר הנמוך בכ-7.6% ממחיר הנעילה של המניה אמש, בצל עלייה של 3.4% שרשמה המניה אתמול במסחר, ושהובילה להגדלת שיעור ההנחה שעמדה על 4.5% ביחס למחיר הבסיס של המניה אתמול

בחודש יולי השנה גייס מור חוב בהיקף 100 מיליון שקל באג"ח להמרה. מאז גדלו ההפקדות לגמל של החברה, ולשם כך יש לתמוך בעמלות לסוכנים, ואלה חדשות טובות לחברה, שמעידות על צמיחה אדירה. מור, שבניהולו של יוסי לוי ובנו אלי לוי ובראשות היו"ר מאיר גרידיש, נכנס יחסית לאחרונה לתחום ניהול קופות הגמל וקרנות ההשתלמות והוא מציג שם שיעורי צמיחה אדירים.

יוסי לוי, מנכ"ל משותף במור השקעות, מסר כי "בשנה האחרונה צמחנו משמעותית בתחומי הפעילות של בית ההשקעות, והגיוס יאפשר לנו להמשיך לקדם את המטרות האסטרטגיות של החברה, לצד המשך ההשקעה במחקר ובניהול ההשקעות".

בהקשר זה ציינה החברה במצגת שדווחה לציבור אגב דוחותיה הכספיים האחרונים כי "במהלך שנת 2020 השקיעה החברה תשומות ומשאבים במנועי הצמיחה העתידיים, ובכלל זה בוצעו השקעות רבות בפעילויות חברות הקבוצה". מדובר לא רק בפעילות הגמל, שהיקפה לקראת סוף נובמבר עמד על 7.85 מיליארד שקל, אלא גם על פעילויות ברוקראז' למוסדיים, הקמת פעילות הון סיכון (תחת תוכנית הסיוע שמובילה רשות החדשנות), כניסה לתחום קרנות סל וקרנות מחקות, הפצת קרנות זרות ועוד.

מניית החברה זינקה מתחילת השנה בכ-100% - למרות משבר הקורונה - לשווי של כ-790 מיליון שקל כיום. שווי זה משקף לבית ההשקעות את השווי החמישי בגובהו בשוק בתי ההשקעות העצמאיים, וזאת פחות מ-15 שנים מאז שהוקם. עיקר הפעילות של מור בית השקעות הוא עדיין בתחום ניהול קרנות הנאמנות, שם הוא סופג השנה פדיונות. נכון לסוף נובמבר ניהל מור קרנות נאמנות בשווי כולל של כ-16.4 מיליארד שקל, שהיוו יותר מ-5% משוק קרנות הנאמנות כולו.

מור הצליח להציג בשנים האחרונות צמיחה משמעותית והפך לאחד מבתי ההשקעות המוכרים בשוק. בית ההשקעות הונפק בבורסה בשנת 2017. השנה חילק בית ההשקעות דיבידנדים בהיקף 23.8 מיליון שקל.