הרבנים הבכירים בחברה החרדית קוראים לציבור להתחסן

הרב חיים קנייבסקי, הרב גרשון אדלשטיין וראש מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שלום כהן פרסמו הערב הנחיה שקוראת לציבור להתחסן • ההודעה צפויה לגרום לרוב החברה החרדית להתחסן

חיסון לקורונה / צילום: Sirichai Saengcharnchai
חיסון לקורונה / צילום: Sirichai Saengcharnchai

הרבנים הבכירים בחברה החרדית, הרב חיים קנייבסקי, הרב גרשון אדלשטיין וראש מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שלום כהן, פרסמו הערב הנחיה שקוראת לציבור להתחסן. במכתב שפרסם אברהם פירר, יו"ר עמותת עזרא ומרפא הנחשב בר סמכא בתחום הרפואה בחברה החרדית, נאמר כי לאחר שחקר ובדק בשליחות גדולי הדור, העביר להם את מסקנותיו והם הנחו אותו לפרסם בשמם את הקריאה להתחסן.

בהודעה נאמר: "כל מי שבאפשרותו להתחסן - נכון לעשות כן (מהניסוי שבוצע כראוי ועל פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון).
הסובלים מארלרגיות על כל סוגיהן, יתייעצו עם הרופא המשפחתי על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי. בהיות והניסוי נערך בקרב גילאים מ-16 ומעלה, צעירים עד לגיל הנ"ל המבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם - יש להם על מה לסמוך".

הודעת הרבנים, שנעשתה בין השאר לאחר פניות של אישים פוליטיים ובכירים ממשרד הבריאות, תביא את רוב הציבור החרדי להתחסן. עם זאת, קבוצות חסידיות קיצוניות עשויות להתנגד לקבלת החיסון.