בורסות עולם | סיקור שוטף

ראלי סוף שנה: הציפייה לתמריצים דחפה את וול סטריט לשיא כל הזמנים

מדד S&P 00 עלה ב-0.6%, הנאסד"ק טיפס ב-0.8% • פייזר תגיש בקשה ביפן לשימוש בחיסון שלה לנגיף הקורונה • קוקה קולה תפטר 2,200 עובדים ברחבי העולם • גוף המחקר סיטרון בהמלצה שלילית לדורדאש

בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות כאשר הציפייה לאישור חבילת תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית דחפה את וול סטריט לשיא כל הזמנים. מדד S&P 00 עלה ב-0.6%, הנאסד"ק טיפס ב-0.8%.

התקרבת הצדדים להשגת חבילה נוספת להמרצת הכלכלה האמריקאית מגיעה יום לאחר הודעת הריבית של הפד. הבנק המרכזי כצפוי הותיר את הריבית על כנה, והעלה במעט את התחזיות לכלכלה האמריקאית. הפד ימשיך לרכוש אג"ח בכ-120 מיליארד דולר בגל חודש, ואף יאריך את הרכישות עד אשר הכלכלה תתאושש.

טסלה זינקה יותר מ-5% לקראת כניסתה למדד S&P 500.

דורדאש ירדה בכ-2% בצל המלצה שלילית של גוף המחקר סיטרון.

21:30

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות כאשר הנאסד"ק ומדד S&P 500 עולים לשיא כל הזמנים. מדד S&P 500 עולה ב-0.46%, הנאסד"ק עולה ב-0.6%.

החוזים על הזהב למסירה בפברואר עלו ב-1.7%, או 31.3 דולר, ל-1,890.4 דולר. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז תחילת נובמבר. הנפט מסוג קרוד (WTI) עולה ב-0.8% ומתבסס מעל לרמה של 48 דולר לחבית.

מנייתה של דורדאש צונחת ב-5% בצל המלצה שלילית של גוף המחקר סיטרון, שהגדיר את ההנפקה של החברה כ"הנפקה המגוכחת של שנת 2020". בסיטרון קבעו מחיר יעד של 40 דולר בלבד למניה שנסחרת ברמה של 150 דולר כעת. לטענת סיטרון אין נאמנות של הלקוחות למותג והחברה עשויה לספוג רגולציה בתחום. מנגד, מנייתה של Airbnb מזנקת ביותר מ-8% ונושקת לרמה של 150 דולר - הרמה שנרשמה ביומה הראשון של המניה למסחר.

קוינבייס, מנהלת בורסת החליפין הגדולה ביותר בארה"ב למטבעות דיגיטליים במונחי מחזור, מנצלת את ההייפ סביב הקריפטו והגישה מסמכים לקראת הנפקה, כך לפי דיווח מעבר לים.

פייזר תגיש מחר (ו') בקשה ביפן לשימוש בחיסון שלה לנגיף הקורונה, כך לפי כלי התקשורת ביפן.

קוקה קולה תפטר 2,200 עובדים ברחבי העולם.

קואליציה של 38 תובעים כלליים, דמוקרטים ורפובליקנים, הגישה תביעה נוספת נגד ענקית הטכנולוגיה גוגל . גם התביעה הזו עוסקת בפרקטיקות בהן גוגל שמרה על המונופול שלה בתחום החיפוש.

ישראליות בוול סטריט

נייס מזנקת בכ-4% לשיא כל הזמנים. טבע מאבדת 1%. אלביט מערכות מטפסת בכ-4.5%. גילת עולה ב-1%. איתוראן מטפסת ב-0.8%.

18:34

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות מלבד הפוטסי הבריטי שאיבד 0.3%. הדאקס עלה ב-0.9%, הקאק ב-0.1%, ציריך ב-0.9% והבורסה באנסטרדם עלתה ב-0.5%.

בוול סטריט המדדים ממשיכים במומנטום החיובי שנרשם לקראת סוף השנה האזרחית וחג המולד. מדד S&P 500 עולה ב-0.4% לשיא, הנאסד"ק עולה ב-0.5%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה על רקע הציפייה לאישור חבילת תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית. מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.7%, הדאו ג'ונס ב-0.5% ומדד S&P 500 עולה בשיעור דומה לשיא כל הזמנים.

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע החולף הגיעו ל-885,000 - מעל לתחזיות של הכלכלני שצפו 800,000 תביעות, ולעומת 862,000 תביעות בשבוע הקודם.

מדד הייצור של הפד של פילדלפיה בחודש דצמבר הסתכם ב-11.1 נקודות - מתחת לתחזיות לקריאה של 20 נקודות, ולעומת 26.3 נקודות בחודש נובמבר.

14:20

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. עליות קלות נרשמות גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%. המהלך היה צפוי.

במסחר המוקדם נרשמות עליות קלות במניות אפל  ואמזון. 

12:20

מגמה מעורבת בבורסות אירופה כעת. עליות קלות נרשמות גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

הזהב ממשיך בהתאוששות ונסחר כעת בעלייה של כ-1.2% לרמה של 1,881 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט מתייקר בכ-0.6% לרמה של 51.4 דולר לחבית. 

נשיא צרפת עמנואל מקרון אובחן כחולה בקורונה - כך עדכן היום (ה') ארמון האליזה. בהודעה נמסר כי הנשיא הצרפתי הפגין סימפטומים של המחלה ונבדק בבדיקת PCR, שאישרה כי הוא סובל מקורונה. "בדיקת PCR בוצעה מיד עם הופעת התסמינים הראשונים", נמסר בהודעה. מקרון צפוי להיכנס לבידוד של כשבוע לפחות, "במהלכם הוא ימשיך לעבוד באופן מרוחק", נמסר.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות של עד 1.1% במדדי המניות המובילים. עליות קלות נרשמות גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

הביטקוין ממשיך לטפס ונסחר כעת ברמה של 22,370 דולר - רמתו הגבוהה אי פעם. 

חברת שחל טלרפואה (המניה נסחרת בשוויץ תחת הסימבול SHLTN ), הפועלת בתחום פתרונות הטלרפואה, הודיעה כי התקשרה בהסכם הקצאה פרטית למכירת כ-3.6 מיליון מניות חדשות ו-300 אלף מניות הקצאה עבור 35 מיליון פרנק שוויצרי. מספר המניות המונפק של החברה יגדל ב-33% לכ-14.5 מיליון מניות אחרי ההקצאה. שחל מתכננת להשתמש בכספי הגיוס כדי לתמוך בצמיחת הפעילות העסקית שלה בגרמניה ולבניית פעילותה בארה"ב. כספי הגיוס ישמשו גם להרחבת שרשרת האספקה של החברה, להאצת פעילות המו"פ ולהשקת מוצרים וטכנולוגיות חדשים. מניות ההקצאה יונפקו במחיר למניה של 9 פרנק שוויצרי. עבור כל שתי מניות רגילות שהונפקו לרוכש החברה העניקה לו אופציה לתקופה של 24 חודשים, לרכוש מניה רגילה אחת במחיר למניה של 11 פרנק שוויצרי.

08:30

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. 

הבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, הותיר אמש את הריבית במשק האמריקאי ברמה של 0%-0.25%. רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מציין הבוקר כי "בדברי הנגיד פאוול היו שתי נקודות חשובות להערכתנו: ה-Fed עדיין פתוח לשקול הרחבה מוניטארית נוספת, כולל הגדלת תכנית הרכישות אם יהיה צורך, אם אך אומר בבירור כי ההרחבה כיום מספקת וכי כלכלת ארה"ב סובלת מהמגפה. כמו כן, השפעותיה של המדיניות המוניטארית תורגשנה בפיגור של מספר חודשים ועל הזרוע הפיסקאלית לפצות על כך כיום. כמו כן, לגבי האינפלציה, אומר הנגיד כי כיום פועלים כוחות דיס-אינפלציוניים משמעותיים ברחבי העולם וייקח זמן עד שסביבת האינפלציה תגיע ל-2% ואף יותר, גם תחת ההרחבה המוניטארית החזקה הננקטת כיום. הדבר יאפשר לא להעלות את הריבית זמן ממושך יחסית - מסר נוסף שהשווקים מאמינים לו ומשליך לטובה על פעילותם".

בשורה התחתונה, "ההודעה, התחזית הכלכלית פיננסית המעודכנת שצורפה ודברי הנגיד לה לא היו שונים במיוחד מבעבר, אך המסרים שהועברו די ברורים ולהערכתנו חיוביים מבחינת שוקי המניות והאג"ח", אומר מנחם.

הזהב ממשיך בהתאוששות ונסחר כעת בעלייה של כ-0.7% לרמה של 1,873 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט מתייקר בכ-1.1% לרמה של 51.6 דולר לחבית. 

בתזמון מושלם ובהפרש של 3 שנים בדיוק משיאו הקודם, ביטקוין קבע היום (ה'), מעט לאחר השעה 5:00 בבוקר, את שיא כל הזמנים, כשמחירו חצה את רף ה-22 אלף דולר - רמתו הגבוהה אי פעם. מחירו הממוצע של ביטקוין (BTC) הגיע הבוקר עד לרמה של 22,074 דולר, אחרי זינוק של כ-14% בתוך יממה אחת בלבד. עם שבירת שיא כל הזמנים, משלים מחיר הביטקוין קפיצה של כ-25% בחודש האחרון - וזינוק אדיר של 187% מתחילת השנה. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של קרוב ל-410 מיליארד דולר - וגם בכך הוא קובע שיא היסטורי. 

בניגוד לראלי ההיסטורי של הביטקוין ב-2017, שבסופו קבע את שיאו הקודם, הפעם יש סימנים כי בשוק מעורבים הרבה יותר משקיעים מוסדיים, ובהם קרנות גידור וגופי פמילי אופיס. סקוט מיינרד, מנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות האמריקאי גוגנהיים, המנהל נכסים פיננסיים בהיקף של 270 מיליארד דולר, אמר אתמול בראיון לאתר בלומברג כי השילוב בין ההיצע המוגבל של ביטקוין לבין "הדפסת הכסף המשתוללת" על ידי הפדרל ריזרב בארה"ב, עשוי להמשיך לדחוף מעלה את מחיר הביטקוין - כך שבסופו של דבר, יגיע עד לרמה של 400 אלף דולר.