חברת הנדל"ן אקסטל בוחנת הנפקת סדרת אג"ח חדשה

החזון הנוכחי של החברה הוא להשלים את מכירת מלאי הדירות שברשותה ולהתמקד בפיתוח נכסים מניבים חדשים בתחום המגורים ובתחום המסחרי

ארי ברנט, בעל השליטה באקסטל
ארי ברנט, בעל השליטה באקסטל

חברת הנדל"ן אקסטל מחזירה אל השולחן את התוכנית להנפקת סדרת אג"ח שלישית (ג'), אותה השהתה החברה בעקבות התפרצותו של משבר הקורונה בחודש מארס השנה. מוקדם יותר החודש הודיעה החברה על הערכת תוקף תשקיף המדף שלה על לנובמבר 2021 והיום אף פרסמה מצגת מורחבת על פעילותה.

אקסטל, שמתמחה בהקמת דירות יוקרה ברובע מנהטן שבניו יורק, מפרטת במצגת את תוכניותיה להפוך בשנים הקרובות מחברה מוטת פעילות יזמית למכירת דירות, לחברה מוטת פעילות בתחום הנכסים להשכרה (נדל"ן מניב). לפי המצגת, החזון הנוכחי של החברה הוא להשלים את מכירת מלאי הדירות שברשותה ולהתמקד בפיתוח נכסים מניבים חדשים בתחום המגורים ובתחום המסחרי, תוך המשך ניהול תיק הנכסים המניבים הנוכחי שכולל כיום שני מלונות וכן בנייני דירות.

בשנת 2015 הנפיקה אקסטל סדרת אג"ח ראשונה (סדרה א') בהיקף של 1.05 מיליארד שקל לציבור בישראל, אותה פרעה בשנים 2018-2019 על אף חששות כבדים מצד המשקיעים. בשנת 2016 גייסה החברה עוד 600 מיליון שקל במסגרת סדרה ב', שמחציתה תיפרע בשבוע הבא ואילו המחצית השניה מתוכננת להיפרע בסוף 2021.

עד הפירעון הסופי של סדרה ב' תנסה כנראה אקסטל להשלים את הנפקתה של סדרה ג', מתוך כוונה לשמר את ערוץ המימון הישראלי ואת מעמדה כחברת אג"ח מדווחת בבורסה בת"א. בתגובה לפרסום המצגת עלתה היום אג"ח ב' ב-3.6% למחיר של 97.7 אגורות, המשקף תשואה שנתית לפדיון של 8.9%.