הארגזים חוזרים לאופנה: הפתרון המקורי של עיריית ת"א למצוקת מקומות הישיבה

בעיריית ת"א מצאו פתרון יצירתי למחסור במקומות ישיבה במרחב הציבורי • לגלובס נודע כי העירייה רכשה לאחרונה כאלף ארגזים קטנים מפלסטיק, שיפוזרו בגינות ציבוריות ובמרחבים פתוחים בעיר • בכך היא מקווה למנוע התקהלויות בבתים ולעודד אנשים לקנות בבתי הקפה ובמסעדות

ארגזי בירה משמשים ככיסאות לישיבה ליד בתי קפה ברחוב לוינסקי בתל אביב / צילום: כדיה לוי
ארגזי בירה משמשים ככיסאות לישיבה ליד בתי קפה ברחוב לוינסקי בתל אביב / צילום: כדיה לוי

בעלי מסעדות רבים בתל אביב נאלצים להתמודד עם ירידה חדה בהכנסות, בשל האיסור על הושבת לקוחות בתחומן. לאחרונה, החלו חלקם להציב באזור בית הקפה או המסעדה שורה של ארגזים ירוקים - אותם ארגזים בהם מגיעים מוצרי החלב של תנובה לבתי העסק, ואלה הפכו לכיסאות אלטרנטיביים בעידן המגבלות המרובות. היות שלא מדובר במקומות ישיבה אליהם מתבצע שירות אלא בכיסאות מאולתרים בהם משתמשים הלקוחות לאחר שאספו את הזמנתם, ככל שאין התקהלות - אין כל מניעה חוקית בעניין.

בעיריית תל אביב גילו את ה"פטנט", והחליטו לאמץ אותו כדי להגדיל את מספר מקומות הישיבה במרחב הציבורי, אותו גודשים בני אדם רבים מדי יום כשישנו איסור על ישיבה בבתי עסק. לגלובס נודע כי עיריית תל אביב רכשה לאחרונה כ-1,000 ארגזים דומים, אותם תפזר בגינות ציבוריות ובמרחבים פתוחים ברחבי העיר, ובכך תאפשר לציבור להשתמש במרחב הציבורי באופן נוח יותר.

בעירייה מקווים שפתרונות ישיבה נוספים באזורים העירוניים, יובילו תושבים לוותר על התקהלויות בבתים, ולהעדיף את האוויר הפתוח, בו הסיכויים להדבקה צונחים באופן משמעותי. בנוסף, כך מקווים בעיריית תל אביב לעודד צריכת טייק אווי ולסייע למסעדות לבתי הקפה לשרוד את תקופת המשבר, כשסוף תקופת הסגרים איננה נראית באופק.

בניגוד לארגזים הירוקים שהפכו לנחלתם של בתי הקפה והעסקים בעיר, העירייה רכשה ארגזים בחמישה צבעים: אדום, ורוד, ירוק ותכלת, ואלה יעוטרו בלוגו העירייה. מדובר בפתרון זול משמעותית ואף נוח יותר לתחזוקה מאשר הכיסאות שהוצבו לאחרונה בכיכרות העיר, כאשר אלה נוטים להישבר מעת לעת.