מון אקטיב הישראלית רוכשת חברת גיימינג מבלארוס

חברת משחקי המובייל הישראלית הודיעה כי רכשה את מלסופט, המעסיקה 240 עובדים, רובם במינסק • מאחורי הרכישה עומד הרצון של מון אקטיב, שנשענת על הצלחת המשחק Coin Master, להרחיב את הפורטפוליו שלה

חברת משחקי המובייל הישראלית מון אקטיב, מפתחת המשחק הפופולרי Coin Master, הודיעה היום (ד') על רכישת חברת הגיימינג מלסופט (Melsoft). החברה הנרכשת מלסופט מעסיקה 240 עובדים, מרביתם במינסק, בירת בלארוס, אף שהמטה שלה ממוקם כיום בקפריסין. סכום הרכישה לא פורסם, אך מדובר בעסקה אסטרטגית שעשויה להגיע למאות מיליוני דולרים.

מלסופט הוקמה ב-2017 והתמקדה בתחילה במשחקים למחשב אישי PC. ב-2012 החברה החלה ליצור גם משחקים למובייל. שני המשחקים הבולטים של החברה הם משחק ההרפתקאות Family Island ו-MyCafe, בו השחקנים מנהלים בית קפה. לפי הודעת הרכישה, "מלסופט נמצאת בצמיחה מואצת עם קצב הכנסות שנתי של 160 מיליון דולר". בשלב הראשון המטרה של מון אקטיב היא להמשיך לשמור על מלסופט בתור חברה עצמאית.

מון אקטיב נוסדה ב-2011 והיא מעסיקה מעל ל-650 עובדים, 500 מהם במטה החברה בתל אביב. לחברה יש גם מרכז פיתוח גדול בקייב ומשרד נוסף בלונדון. החברה מתבססת בעיקר על ההצלחה של משחק הדגל Coin Master, שהושק כבר ב-2015, אך חווה שנת שיא ב-2020.

על רקע מגפת הקורונה והגבלות התנועה, משתמשים רבים פנו לגיימינג ולפי חברת המחקר Sensor Tower הכנסות המשחק Coin Master הוכפלו השנה והגיעו ל-1.1 מיליארד דולר. לפי חברת המחקר, המשחק דורג במקום הרביעי בהכנסות מבין משחקי המובייל השנה בעולם, רק מעט אחרי פוקימון גו במקום השלישי.

המשתמשים במשחק צריכים לבנות ולפתח כפר. כדי להתקדם בבנייה המשתמשים אוספים מטבעות דרך משחק במכונות מזל, הדומות לאלו שיש בקזינו, או בזיזת מטבעות מכפרים של חברים. המשחק הבסיסי חינמי, אך כדי להתקדם מהר יותר צריכים המשתמשים לקנות מטבעות בתשלום. בארה"ב פרסמו את המשחק סלבריטאים כמו ג'ניפר לופז.

מון אקטיב גייסה עד היום 10 מיליון דולר ממשקיעים כמו גיגי לוי-וייס, אור עופר (מייסד ומנכ"ל סימילרווב), יונתן קולבר ואפילו אדם נוימן. בתחילת השנה מכרו בעלי המניות במון אקטיב 10% מאחזקותיהם בחברה תמורת 125 מיליון דולר. עסקת הסקנדרי נעשתה לפי שווי של 1.25 מיליארד דולר למון אקטיב.

עם זאת, כדי להמשיך לצמוח בעתיד צריכה מון אקטיב להרחיב את היצע המשחקים שלה ולפתח את הלהיט הגדול הבא. לפי הודעת החברה, השנה היא כבר גייסה למעלה מ-350 עובדים חדשים ומתכננת גיוס נרחב של מאות נוספים ב-2021 "על מנת לתמוך בצמיחה ובפיתוח משחקים חדשים".

מולי אלבין, מנכ"ל ומייסד מון אקטיב, מסר: "היעד שלנו הוא להפוך לחברת משחקי המובייל המצליחה בעולם, אנו מתכננים לגדול ולהרחיב את הפורטפוליו שלנו על ידי פיתוח משחקים חדשים ובאמצעות רכישות. מעבר לרכישה משמעותית של משחקים מובילים, מדובר בחברה מדהימה עם הון אנושי ברמה הגבוהה ביותר הנמצאת בצמיחה מאסיבית״.

צוות חברת מון אקטיב / צילום: שרונה אברהם
 צוות חברת מון אקטיב / צילום: שרונה אברהם