כנס "חומר למחשבה" - רגע האמת של תעשיית הסייבר

2020 הייתה שנת הקורונה, האם 2021 תהיה השנה של מתקפות הסייבר? • האם ניתן לייצר למתקפות הסייבר, חיסון כמו שפותח לקורונה • כנס אונליין מיוחד של גלובס, שהתקיים היום בשידור חי, מנסה לענות על השאלות האלה ושאלות נוספות

מתקפת הסייבר על חברת הביטוח שירביט העלתה שוב לסדר היום הציבורי את החשיבות באבטחת מידע ומערכות הגנת סיבר בארגונים. אבל נדמה שזו הייתה רק סנונית ראשונה. בחודשים האחרונים חלה עלייה בהתקפות סייבר על מדינות, חברות, ארגונים, ואנשים פרטיים. עלייה זו מיוחסות לעלייה בהיקף העובדים מהבית, והשימוש הגובר בשירותי ענן מאז פרוץ הקורונה.

בכנס היום (ג') השתתפו תא"ל (במיל') דני ברן, לשעבר מפקד יחידת לוטם באגף התקשוב; ליאור דיב, מנכ"ל סייבריזן; לביא לזרוביץ', מנהל המחקר, מעבדות CyberArk ; ולאד קורסונסקי, מנהל קבוצת Cloud Cyber Security במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח ; אורי שיין, ראש היחידה לטיפול באירועים, מערך הסייבר הלאומי; מיכל שלמה, סמנכ"לית ביטוח מסחרי AIG; עמי צרפתי, יועץ בכיר להנהלות ומומחה לניהול משברי סייבר בנס; פרופ' דן עמירם, סגן דיקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר, אוניברסיטת תל אביב; עו"ד ענת אבן-חן, מתמחה ברגולציה של משברי סייבר; וגיל ברעם, מומחית לאסטרטגיה ומדיניות סייבר, מנהלת המחקר בסדנת יובל נאמן, למדע, טכנולוגיה וביטחון.

הכנס עסק בשאלות מה בעצם קורה? מי מותקף? איך ולמה? מי נמצא חשוף? מה נמצא בסכנה? האם תעשיית הסייבר ערוכה לשעת מבחן? איך ישפיעו תקיפות סייבר על ארגונים בטווח הארוך? מה אמורים לעשות בעלי עסקים קטנים וגדולים כדי להתגונן? ולמי מתאים ביטוח סייבר?

"אם חברות סייבר ישראליות יתחילו גם למכור בישראל וגם המשק הישראלי יבין שיש פה מכרה זהב של ידע וטכולוגיה ויתחיל להשתמש בו, היכולת שלנו להגיע לחיסון משמעותי של ישראל בפני סייבר, הוא גבוה כמעט כמו שאנחנו עושים בקורונה", אמר בכנס ליאור דיב, מנכ"ל וממייסדי Cybereason. 

לו"ז הכנס:

10:00-10:05

דברי פתיחה: מיכל רז-חיימוביץ', גלובס

10:05-10:30

המירוץ לחיסון מפני וירוסים, גם בעולם הסייבר

ליאור דיב, מנכ"ל וממייסדי Cybereason בשיחה עם אורי ברקוביץ' , גלובס

10:30-11:00

פאנל: השפעות של משבר סייבר על ארגונים, מהטווח המיידי ועד הרחוק

מנחה: אורי ברקוביץ', גלובס

משתתפים: 
אורי שיין , ראש היחידה לטיפול באירועים, מערך הסייבר הלאומי
פרופ' דן עמירם, סגן דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר, אוניברסיטת תל אביב
עו"ד ענת אבן-חן, שותפה ומרכזת תחום רגולציה במשרד ברנע ג'פה לנדה

11:00-11:20

למי מתאים ביטוח סייבר?

מיכל שלמה , סמנכ"לית ביטוח מסחרי, AIG בשיחה עם אופיר דור, גלובס

11:20-12:00

פאנל: כיצד חברות ומדינות צריכות להיערך מבחינת אבטחה לשנת 2021?

מנחה: אופיר דור, גלובס

משתתפים:

לביא לזרוביץ', מנהל המחקר, מעבדות CyberArk
ולאד קורסונסקי, מנהל קבוצת Cloud Cyber Security , מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח 
עמי צרפתי, יועץ בכיר להנהלות ומומחה לניהול משברי סייבר, Ness
גיל ברעם, מומחית לאסטרטגיה ומדיניות סייבר, מנהלת המחקר בסדנת יובל נאמן, למדע, טכנולוגיה וביטחון, אוניברסיטת תל אביב

12:00-12:30

תא"ל מיל' דן ברן, לשעבר ראש יחידת לוטם באגף התקשוב וראש מחלקת הגנה בסייבר, מנכ"ל ומייסד OTORIO בשיחה עם אורי ברקוביץ', גלובס

הכנס בשיתוף: סייבריזן, מיקרוסופט,סייברארק, Aig ונס