סימפלקס הישראלית תנפיק כרטיסי דביט עבור חברות קריפטו באירופה

השותפות החדשה עם ויזה תאפשר לחברת הפינטק בהובלת נמרוד להבי להנפיק כרטיסי חיוב מיידי עבור לקוחותיה, הכוללים בורסות קריפטו וארנקי מטבעות קריפטו, נוסף על שירותי הסליקה שהיא מספקת להם

חברת הפינטק הישראלית Simplex, המספקת לחברות קריפטו שירותי סליקה, הודיעה היום (יום ג׳) כי נהפכה לשותפה בכירה (principal member) של ענקית כרטיסי האשראי ויזה באירופה. השותפות תאפשר לחברת סימפלקס להנפיק כרטיסי חיוב מיידי (דביט) של ויזה בעבור לקוחותיה, הכוללים בורסות קריפטו וספקיות ארנקים דיגיטליים להחזקת מטבעות קריפטו.

נמרוד להבי, מנכ"ל ומייסד שותף של סימפלקס, מסר כי החברה עבדה במשך כמה חודשים עם ויזה, וכי השותפות הבכירה תסייע לה להרחיב את אימוץ מטבעות הקריפטו באירופה. "השותפים של סימפלקס יכולים כעת לאפשר למשתמשים שלהם לבצע רכישות בכל מקום שבו מקבלים כרטיסי ויזה", אמר.

השותפות עם ויזה מגיעה כשלושה שבועות אחרי שסימפלקס השיקה שירות לסליקת העברות בנקאיות בעבור חברות קריפטו, כפי שדיווחנו בגלובס החודש. השירות החדש, Simplex Banking, מאפשר לבורסות קריפטו ולארנקי קריפטו להציע למשתמשים לבצע קנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים באופן פשוט ומאובטח באמצעות העברות בנקאיות.

מחיר הביטקוין זינק השנה 250%ֿ

סימפלקס פועלת עם רישיון מוסד פיננסי של האיחוד האירופי. בשיחה עם גלובס מוקדם יותר החודש, הסביר המנכ"ל להבי כי הרישיון האירופי מאפשר לחברה לספק שירותים ללקוחות בכל העולם, אבל בינתיים היא החליטה לחסום את שירותיה בפני לקוחות מארה"ב, כדי להימנע ממחלוקת עם הרגולטור האמריקאי. שירותי סימפלקס פתוחים ללקוחות של שותפיה העסקיים מכל שאר מדינות העולם. "אנחנו מעבדים כיום עסקאות בהיקף של מיליוני אירו ביום", אמר להבי. "בניגוד לשנים קודמות, השנה רוב העסקאות בסימפלקס הן למכירה או קנייה של ביטקוין ואת'ריום, ופחות מטבעות קריפטו אחרים".

סימפלקס, שנוסדה באפריל 2014 על ידי נמרוד להבי, ארז שפירא ונתנאל קבלה, מעסיקה כיום כ-150 עובדים, מתוכם כ-100 במשרדיה בגבעתיים ועוד כ-50 במשרדיה בווילנה, בירת ליטא. גיוסי ההון של החברה בשש שנות פעילותה מסתכמים בכ-18 מיליון דולר.

שוק הקריפטו, המונה יותר מ-8,000 סוגי מטבעות דיגיטליים, נאמד כיום בשווי כולל של יותר מ-700 מיליארד דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. ביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק, נסחר בבורסות הקריפטו במחיר ממוצע של כ-26,500 דולר, נכון ליום שלישי בערב. מחיר זה משקף לביטקוין שווי שוק של כ-490 מיליארד דולר - כ-69% משוויו הכולל של שוק הקריפטו.

ביום ראשון השבוע הגיע ביטקוין לשיא כל הזמנים שלו, כאשר מחירו עלה עד לרמה של 28,288 דולר. מתחילת השנה זינק מחירו הדולרי של הביטקוין בקרוב ל-250%.