היסטוריה בתאגיד: הטיפול בכלל העובדים יתבצע באמצעות מועצת ועדים אחת

ועד עובדי המטה וההנדסה בתאגיד השידור הציבורי הקים ארגון עובדים חדש שיאגד את העובדים הלא עיתונאים של ענף התקשורת, זאת כחלק ממהלך משותף עם ארגון העיתונאים • חברי ארגון עובדי התקשורת מהתאגיד יהיו זכאים לכלל השירותים שמקבלים חברי ארגון העיתונאים מהתאגיד

משרדי תאגיד השידור הציבורי כאן 11 / צילום: שלומי יוסף, גלובס
משרדי תאגיד השידור הציבורי כאן 11 / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ועד עובדי המטה וההנדסה בתאגיד השידור הציבורי הקים בתמיכה וליווי של ארגון העיתונאים ארגון עובדים חדש שיאגד את העובדים הלא עיתונאים של ענף התקשורת, זאת כחלק ממהלך משותף עם ארגון העיתונאים, שיעמיד את התשתית והצוות המקצועי שלו לטובת הארגון החדש.

בהודעה משותפת שנשלחה היום לכל העובדים בתאגיד השידור הציבורי, פירטו הארגונים את עיקרי ההסכם שנחתם ביניהם שכולל בין היתר החלטה לפיה הטיפול בכלל עובדי התאגיד יבוצע מעתה באמצעות מועצת ועדים אחת, שתהיה מורכבת גם מנציגי העיתונאים וגם מנציגי המטה וההנדסה. ההחלטות יתקבלו במשותף, המו"מ יקודם במשותף, וההסכם הקיבוצי יקודם במשותף.

חברי ארגון עובדי התקשורת מהתאגיד יהיו זכאים לכלל השירותים שמקבלים חברי ארגון העיתונאים מהתאגיד - לרבות טיפול משפטי ברמת הפרט, מועדון ההטבות הייטקזון ועוד.

בהודעה המשותפת לעובדים נכתב כי "בטווח המיידי מדובר בבשורה נהדרת לכלל עובדי התאגיד, שיקבלו מעתה טיפול משותף תחת אותה מסגרת איכותית ומקצועית. בטווח הבינוני ייתכן כי השבוע נזרעו הזרעים שיניבו מהלך היסטורי להתאגדות של כל העובדים בענף התקשורת".

יו״ר ועד עובדי מטה והנדסה אלירן גבאי מסר : "אני שמח וגאה על ההזדמנות ההיסטורית שיצרנו כאן. האחדות הזו נדרשת ואף הכרחית לטובת שמירה על כל עובד ועובדת שאינו עיתונאי בכלל גופי התקשורת . מדובר בשיתוף פעולה איתן שיספק לעובדים עמידות במציאות מורכבת ומשתנה".

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, מסר : "אנחנו מברכים את חברינו מוועד המטה של התאגיד על המהלך ההיסטורי - שבטווח המיידי מייצר כוח משותף בתאגיד ולטווח הבינוני יוביל בתקווה להתאגדות של כל העובדים הלא עיתונאיים בענף התקשורת. אנו שמחים על כך שההצלחה של ארגון העיתונאים מעודדת גם סקטורים אחרים לצעוד באותה דרך חשובה וגאים להשתמש בכוח, בידע ובניסיון שארגון העיתונאים צבר כדי לתת להם את כל התשתית והרוח הגבית הנדרשת לשם כך".