"במרבית 2021 צפויה מגמה חיובית חזקה בשוק המניות"

כלכלני דיסקונט ברוקראז' צופים שנה ירוקה בשווקי המניות בארץ ובעולם על רקע ההתאוששות הצפויה בכלכלה • על איזה סקטורים ומניות הם ממליצים כיום?

קניון עזריאלי גבעתיים   / צילום: שלומי יוסף, גלובס
קניון עזריאלי גבעתיים / צילום: שלומי יוסף, גלובס

שנת 2021 צפויה להתאפיין בהתאוששות ניכרת ומעבר לצמיחה חיובית בכלכלות השונות בעולם, על רקע יישום הליך החיסונים ובתמיכת הצעדים של הממשלות והבנקים המרכזיים. קונצנזוס כלכלני המאקרו בעולם צופה צמיחה גלובלית של כ-5%. כך מציינים כלכלני דיסקונט ברוקראז' בסקירה מיוחדת שפרסמו לסיכום 2020 ולקראת 2021.

לגבי שוק המניות הגלובלי כותבים בדיסקונט כי "במרבית 2021 צפויה להירשם מגמה חיובית חזקה בשוק המניות העולמי ובנכסי הסיכון , על רקע המעבר לצמיחה, הנזילות הגבוהה ותמחור כדאי יותר לעומת נכסים סולידיים".

הבורסה צפויה לעלות עם רוח גבית מהעולם

גם בשוק המניות המקומי, מעריכים שם, צפויה שנה "ירוקה". העלייה בשוקי המניות הגלובליים צפויה לתמוך גם בעליית שוק המניות המקומי. בנוסף, "צפי לצמיחה חזקה בכלכלת ישראל, התקדמות באימוץ החיסונים, וכן המשך ריבית נמוכה צפויים לתת רוח גבית לעליות . בכל הקשור לאי וודאות הנובעת מהבחירות הנוספות, להערכתנו מדובר במצב עולם פחות מאיים ביחס לזה שהיה עד כה. בחירות עשויות להוביל לממשלה שיותר מקדמת תקציבים ורפורמות, מה שיתמוך במשק ובשיפור בשווקים".

"העובדה שהבורסה המקומית מושתת במידה רבה על סקטורים שללא ספק נפגעו מהקורונה, וצפויים להיפוך , גם היא מחזקת את הערכתנו כי ב-2021 הבורסה המקומית תציג תשואות חיוביות גבוהות". 

בחלוקה לסקטורים ממליצים בדיסקונט ברוקראז' על חשיפה גבוהה לתחום הטכנולוגי הכולל את חברות סייבר. "מרבית החברות בתחום נסחרות בחו"ל, בדגש על ארה"ב, וחלקן בעלות זיקה ישראלית. לצד המשך המלצה על חשיפה גבוהה לתחום, אנו סבורים כי מניית פאלו אלטו וכן חברות האבטחה בענן ימשיכו להציג תשואות יתר".

בתחום הדשנים והאגרוכימיה צפויה החברות בסקטור "להציג שיפור מהותי בתוצאות ב-2021. אנו ממשיכים להמליץ להעדיף את מניית MOSAIC על רקע חשיפתה הגבוהה לתחום הפוספט שנהנה מעליית מחירים. MOSAIC נבדלת בכך מיתר החברות בסקטור, הפועלות בתחום בשיעורים נמוכים . על כיל אנו ממליצים בתשואת שוק במחיר יעד של 16 שקל. כיל אמנם צפויה לשיפור מהותי בתוצאות ב-2021 אך תמחורה הנוכחי להערכתנו מגלם זאת. בהמשך לכך, אנו גם לא רואים העדפה כעת לחברה לישראל על פני כיל".

לגבי תחום קמעונאות הם מציינים כי "לאחר שנה מדהימה ב-2020, ב-2021 אנו צופים כי תחול ירידה קלה בהיקף שוק המזון, על רקע ירידה הדרגתית בהשפעות הקורונה, בייחוד במחצית השנייה של 2021. אנו צופים כי הירידה תהיה כתוצאה מירידה בכמויות, וזו תקוזז באופן חלקי עם עליית מחירים בשוק. לאור כך, אנו מעריכים כי רוב החברות ירשמו ירידה ברווחים, אך קלה בלבד, בהיקף חד ספרתי. למרות שאנו חוזים ירידה קלה ברווחי החברות, בייחוד במחצית השנייה, מדובר בצפי שעדיין משקף מספרים חזקים".

במקביל, "חלק מן החברות צפויות להנות משיפור ברווחיות בחלק מהפעילויות על רקע התייעלות (דוגמת שופרסל ב-BE ) וחלקן ירוויחו מפתיחת סניפים (בדגש על יוחננוף). מבין מניות הסקטור, אנו ממליצים על שופרסל בקנייה במחיר יעד 31 שקל ועל רמי לוי בהמלצת תשואת שוק במחיר יעד של 223 שקל למניה . אנו ממליצים גם להיחשף לפרשמרקט שפועלת בצורה טובה וצפויה גם להנות מפתיחת סניפים".

נדלן: עזריאלי ומליסרון ב"קנייה", גזית גלוב ואמות ב"תשואת יתר"

בתחום הנדל"ן מעריך האנליסט ישי ששון כי הריבית הנמוכה תמשיך לתמוך בסקטור הנדל"ן, הן בצד הריאלי מימוני והן במחירי המניות.

הנדל"ן מסחרי צפוי לרשום עלייה שכן "הציבור ירצה לחזור לשגרה בהקדם, וצפוי לצאת "למסע" קניות ובילויים. גם אם מחירי המניות לא צפויים להגיע למחירים בהם נסחרו טרם משבר הקורונה, הרי שעדיין קיים בהן "בשר" - הנהנות העיקריות ממהלך זה הינן גזית, מליסרון ועזריאלי".

בסקטור המשרדים צפויה מגמה מעורבת. "מחד קיים סיכון בפעילות הייזום הספקולטיבית, אשר בה אנו צפויים לחוות ירידה בביקוש לשטחי משרדים חדשים. מנגד, החברות החזקות והמבוססות, להן נכסים באזורי מפתח ושוכרים חזקים, לא צפויות לספוג ירידות משמעותיות בשכ"ד. לפיכך עדיין קיים בהן אפסייד. עזריאלי ואמות נמנות עם חברות אלו. גב ים גם נמנית עם חברות אלו, ואף הסיכון בה נמוך ביחס לענף, אך בשל תמחור אנו ממליצים עליה בתשואת שוק".

לגבי שוק המגורים מעריך ששון כי הוא צפוי לעלות: "הריבית הנמוכה, הסרת המגבלות על הפריים והירידה בהתחלות הבנייה ידחפו את השוק למעלה".