הנשק הסודי במלחמה נגד אלצהיימר ופרקינסון: ריקוד

בשנים האחרונות הריקוד מתגלה ככלי מאוד משמעותי בשמירה על המוח בגילאים מבוגרים • תנועות המעוררות זיכרון, תחושת אופוריה והורמונים המשפיעים על האושר • כך הפך הריקוד לכלי במלחמה נגד מחלות הנפוצות בגיל השלישי • האזינו

מסיבת סלסה במועדון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מסיבת סלסה במועדון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אתם זוכרים מתי רקדתם בפעם האחרונה? כן, הדבר הזה שלא עשינו כבר הרבה זמן, מאז שהנגיף סגר אותנו בבית. זה לא רק אתם שמרגישים כבדים, לאורך שנים מחקרים מראים שריקודים משפיעים משמעותית על התחושות שלנו והופכים אותנו למאושרים יותר. לא מעט הורמונים טובים מופרשים מהמוח בזמן ריקוד: אנדורפין, ההורמון הנחשב אחראי להרגשה הטובה אחרי פעילות ספורט; דופמין, האחראי על תחושת אופוריה וזיכרונות טובים; סרוטונין, חומר הקשור למצב רוח ואפשר למצוא אותו בסמי הזיה; ואוקסיטוצין, הורמון הקשור ביחסים חברתיים.

בשנים האחרונות הריקוד מתגלה ככלי משמעותי בשמירה על המוח בגילאים מבוגרים. ההפרשה של ההורמונים עוזרת בהתמודדות עם פרקינסון ואלצהיימר עד לכדי שאימון בריקוד משפר תפקוד מערכות במוח האחראיות על תפיסת הזמן והקשר בין העין לתנועות הגוף. הריקוד מסייע רבות עד לכך שאנשים עם פרקינסון יכולים לפעמים לרקוד יותר בקלות ממה שהם יכולים סתם ללכת.

למרות כל זאת, בשנים האחרונות התגלה כי בריקוד סכנות לא קטנות החל מפציעות קשות שהולידה רפואת ריקוד ייחודית ופגיעה בפוריות רקדניות צעירות.

קראו עוד על המחקרים

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS