אל על ממנה את איציק אליאב לסמנכ"ל הכספים החדש

איציק אליאב שימש כסמנכ"ל הכספים של פוקס ושל חברת הבדים אבגול, והוא יחליף בתפקידו את דגנית פלטי שכיהנה כסמנכ"לית הכספים של אל על בשש השנים האחרונות

מאופנה לתעופה: יצחק (איציק) אליאב מונה לסמנכ"ל הכספים של אל על. אליאב (45) שימש כסמנכ"ל הכספים של פוקס ושל חברת הבדים אבגול. אליאב יחליף בתפקידו את דגנית פלטי שכיהנה כסמנכ"לית הכספים של אל על בשש השנים האחרונות.

בסוף ינואר צפוי לעזוב את אל על גם המנכ"ל גונן אוסישקין והוא יוחלף על ידי אביגל שורק שיגיע לאל על מחברת דלק ארה"ב.

בהודעה שפרסמה אל על שורק אף מצוטט כמנכ"ל הנכנס באומרו כי "איציק מגיע לתפקיד מאתגר באחת התקופות המורכבות ביותר למשק הישראלי ולאל על. אין לי ספק כי ניסיונו הרב ויכולותיו המוכחות, יסייעו לו להצליח במשימה שלפניו- ניהול פיננסי הדוק ויצירת אופק כלכלי יציב ובטוח לאל על".

ואכן אחד האתגרים המהותיים עבור מי שיהיה אמון על הכספים בחברה הוא להשלים את משימת גיוס החוב של אל על שלא הצליחה עד כה למצוא גוף מממן. נזכיר כי בחודש ספטמבר ביצעה אל על גיוס הון דרך הנפקת מניות בהיקף של 150 מיליון דולר. ההנפקה הובילה גם להחלפת בעלי השליטה באל על עליה השתלט אלי רוזנברג (26) באמצעות חברת כנפי נשרים. לאחרונה הזרים לחברה כ-10 מיליון דולר במסגרת הלוואת בעלים.

ההנפקה הייתה נדבך ראשון במסגרת מתווה הסיוע של המדינה לאל על כשגם המדינה השתתפה בהנפקה ורכשה מניות בהיקף של כ-116 מיליון שקל. כיום המדינה מחזיקה כיום בכ-14.3% ממניות אל על. בחלק השני של הסיוע אל על אמורה ליטול הלוואה בערבות מדינה: זו צמחה משיעור של 75% ל-82.5% אולם עד כה אל על לא השלימה את התהליך.

לאחרונה הודיעה אל על על הארכת החל"ת לכ-4,800 מעובדיה עד ל-31.1.2021. הנהלת אל על חתמה על הסכמים קיבוציים עם ארבעת הסקטורים של עובדיה, הסכמים אלה כוללים התייעלות וקיצוצים של כשליש מכלל עובדי החברה - אלא שעד שאל על לא תשלים את גיוס החוב - ההסכמים לא יוכלו לצאת אל הפועל.