עם רוח גבית מהבחירות בארה"ב: סולאראדג' הפכה לישראלית הגדולה בוול סטריט

החברה נהנית מסנטימנט חיובי על רקע הציפיות שהממשל הדמוקרטי בארה"ב יקדם את נושא האנרגיות הירוקות • נכון להיום, 4 חברות ישראליות נסחרות בוול סטריט בשווי של למעלה מ-15 מיליארד דולר: סולאראדג', צ'ק פוינט, נייס ונובוקיור

מערכות של חברת סולאראדג'  / צילום: אתר החברה
מערכות של חברת סולאראדג' / צילום: אתר החברה

שנת 2021 נפתחת עם מהפך ברשימת החברות הישראליות הגדולות ביותר בוול סטריט: חברת סולאראדג', המספקת פתרונות טכנולוגיים בתחום האנרגיה הסולארית ואגירת האנרגיה, עקפה את צ'ק פוינט, נייס ונובוקיור והפכה לחברה הישראלית הגדולה ביותר. שווי השוק של סולאראדג' עומד כיום על 17.8 מיליארד דולר, לעומת שווי של 17.7 מיליארד דולר לצ'ק פוינט, העוסקת בתחום אבטחת הסייבר.

אתמול זינקה מניית סולאראדג'  בנאסד"ק ב-9.9% לשיא של כ-348 דולר. בסיום יום המסחר נוספו לשווי השוק של סולאראדג' כ-1.6 מיליארד דולר. החברה נהנית מסנטימנט חיובי על רקע הציפיות שהממשל הדמוקרטי בארה"ב יקדם את נושא האנרגיות הירוקות.

אתמול נודע שהמפלגה הדמוקרטית השיגה ניצחון חשוב בבחירות לסנאט בג'ורג'יה, דבר שצפוי להקל על ממשל ביידן לקדם יוזמות. על רקע זה זינקו מניות החברות העוסקת בתחום ובהן גם אנפייז, פירסט סולאר ואחרות.

חברה ישראלית נוספת שרשמה אתמול עלייה חדה היא אורמת טכנולוגיות , הפועלת גם היא בתחום האנרגיות הירוקות (אנרגיה גיאותרמית). המניה זינקה בכ-10% בוול סטריט ושוויה של החברה הגיע לכ-5.8 מיליארד דולר. 

 
  

סולאראדג' מנוהלת על-ידי צבי לנדו, שנכנס לתפקידו בשנת 2019 בעקבות מחלתו של המייסד גיא סלע ז"ל, שנפטר זמן קצר לאחר מכן. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020, על רקע משבר הקורונה, הכנסות סולאראדג' הסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות (על בסיס Non-GAAP) הגיע ל-169 מיליון דולר.

נכון להיום, 4 חברות ישראליות נסחרות בוול סטריט בשווי של למעלה מ-15 מיליארד דולר: סולאראדג', צ'ק פוינט, נייס ונובוקיור. שווי השוק של חברת האינטרנט Wix עומד על 13.8 מיליארד דולר, ואילו חברת התרופות טבע, שהייתה עד לפני כמה במעמד בלתי מעורער של החברה הישראלית הגדולה ביותר, נסחרת בשווי 11.3 מיליארד דולר.