הבורסה בת"א | סיקור שוטף

מניות הבנקים והביטוח הובילו יום ירוק בת"א; אלוט זינקה ב-23%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל • העליות התמתנו בשעה האחרונה של המסחר • עליות בולטות רשמו מניות אזורים, פתאל, דיסקונט, נובה, הראל, בזק ומג'יק • המלצת "קנייה" לנייר חדרה מלאומי פרטנרס

הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

הדולר נחלש בעולם, הביטקוין ממשיך לשבור שיאים והשקל מתחזק: מי הנפגעים העיקריים ואיפה נמצאת התחתית | דוח השווקים עם גיא בן סימון

15:55

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה ננעל תוך המשך המגמה החיובית מהשבוע שעבר. מדד ת"א 35 רשם עלייה של כ-1.7% ומדד ת"א 90 ננעל בעלייה של כ-2.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

עם זאת, מדד ת"א 35 זינק במהלך המסחר ביותר מ-2% כך שהעליות התמתנו בשעה האחרונה. מדד הבנקים בלט בעלייה של כ-2.4% ומדד הביטוח קפץ בכ-2.7%. 

עליות בולטות רשמו מניות אזורים, סאמיט, מליסרון , פתאל, דיסקונט , נובה, הראל השקעות , בזק  ומג'יק. 

14:05

רוני סלוצקי, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס משאירה את המלצת הקנייה למניית "נייר חדרה" וקובעת מחיר יעד של 194 שקל למניה, המשקף אפסייד של 14%. על אף משבר שוק גלילי הנייר לקרטון בשנתיים האחרונות, כתוצאה ממלחמת הסחר בין סין וארה"ב, מציינת סלוצקי כי "בספטמבר השנה חל שינוי מגמה, ומחירי גלילי הנייר עלו בכ-50 דולר לטון. המחיר המשיך לטפס גם בנובמבר-דצמבר בכ-20 דולר נוספים, והתחזיות הן לעלייה נוספת גם בתחילת שנת 2021. עליית המחירים נתמכת בעלייה בביקושים עם מבצעי סוף שנה במכירות האונליין ועם הסבת הצריכה משירותים למוצרים בעקבות משבר הקורונה. בנוסף, גם מחירי התאית החלו לעלות בחודש דצמבר, מה שיביא לעלייה נוספת במחירי גלילי הנייר לקרטון. עליות המחירים יבואו להערכתנו לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הראשון של שנת 2021".

13:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות חדות של כ-2% במדדים המובילים, וזאת בהמשך לשיאים שנקבעו בסוף השבוע החולף בוול סטריט. מניות הבנקים בולטות בעליות, לאומי מטפסת ב-2.4%, פועלים ב-2%, דיסקונט מזנקת ב-3.7% ומזרחי טפחות עולה ב-3.3%. טבע בולטת נגד המגמה ויורדת ב-2%.

בסקירתו השבועית, של ארי ואלד מבית ההשקעות אופנהיימר, מציין ואלד שני אירועים, התומכים בדעתו החיובי כלפי שוק המניות בארה"ב. "ראשית, המספר הגבוה מאז 2016 של 337 נציגות מדד ה-S&P 500 שכבשו שיא חדש מספק חיזוק למגמה החיובית בשוק, עם צפי להמשך הראלי. שנית, תשואות אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הציגו פריצה מעל רמת התנגדות חשובה של 1%, מהלך שתומך גם הוא בתיזת השקעה בשוק המניות". 

לפני זמן קצר דיווחה מליסרון ן על הצטרפותו של שי וינברג להנהלת החברה. וינברג ימונה למשנה למנכ"ל החברה ולמנכ"ל פעילות ייזום הנדל"ן והמשרדים.

לקראת העברת הבעלות בישראייר, חברת בי ג'י איי קיבלה את האישורים הרגולטוריים ואת האישורים מהתאגידים הבנקאיים להשלמת העסקה.

 11:20

העליות בבורסה מתחזקות ומדד ת"א 35 מזנק כעת בכ-1.8% לצד עלייה של כ-2% במדד ת"א 90. 

עליות בולטות רושמות מניות פתאל החזקות , ויקטורי, מיטרוניקס ומג'יק. 

חברת אזורים  דיווחה היום על נתוני המכירות לשנת 2020 ומציגה נתון שיא עם מכירות בהיקף של 2.1 מיליארד שקל, לעומת היקף מכירות של 2 מיליארד שקל בשנת 2019. מספר הדירות שמכרה החברה ב-2020 עמד על 972, כאשר ב-2019 מכרה החברה 995 דירות. מחירה הממוצע של דירה עמד בשנת 2019 על כ-2 מיליון שקל ואילו ב-2020 נרשמה עלייה ל-2.16 מיליון שקל לדירה. ברבעון הרביעי של שנת 2020 מכרה החברה 346 דירות, לעומת 262 דירות ברבעון השלישי של השנה - עלייה של כ-32%.

10:00

שבוע המסחר בבורסה נפתח בעליות שערים. זאת, בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע החולף בוול סטריט ולמגמה החיובית בת"א בשבוע שעבר. מדד ת"א 35 מטפס בכ-1.1% ומדד ת"א 90 עולה בכ-1%. 

עליות בולטות רושמות מניות נובה , לייבפרסון , אנרג'יאן ומיטרוניקס. אורמת  עולה בעוד 4% ומשלימה התקדמות של 25% בארבעה ימי מסחר. 

נתנאל גרופ  דיווחה כי החליטה לקבל התחייבויות ממשקיעים מוסדיים לגיוס של 105 מיליון שקל בהנפקת אג"ח י"ב. זאת לאחר שזכתה לביקושים של כ-210 מיליון שקל. בעקבות ביקוש היתר הריבית נקבעה על 4.53% (לעומת ריבית מקסימלית של 5.5% במכרז). 

08:00

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. לקראת הפתיחה בת"א: צפי לעליות לאחר השיאים בוול סטריט

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בטריטוריה הירוקה וזאת בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע החולף בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עלה ב-1% מול עלייה של 0.5% במדד ה-S&P 500, הדאו ג'ונס הוסיף 0.2% לערכו ומדד הראסל 2000 השלים עלייה של יותר מ-6% מתחילת השנה. כל שלושת המדדים המובילים בשיא כל הזמנים לקראת העברת השלטון המתוכננת בארה"ב ב-20 בינואר.

בסיכום השבוע הראשון למסחר ב-2021 בבורסה בתל אביב מדד ת"א 35 עלה ב-2.8%, מדד הבנקים עלה ב-2.8%. מנגד, מדד ת"א 90 ירד בשבוע האחרון ב-0.8% ומדד ת"א נדל"ן ירד השבוע ב-0.6%.

2. נתונים מאכזבים משוק העבודה בארה"ב; ביידן יספק תמריצים נוספים

דוח התעסוקה שפורסם בארה"ב בשישי האחרון הצביע כי 140 אלף איש איבדו את משרותיהם בחודש דצמבר, בעוד התחזיות צפו תוספת של 50 אלף משרות. הירידה הבלתי צפויה בנתוני התעסוקה מגיעה על רקע החמרת התחלואה ברחבי ארה"ב, מה שאילץ את הממשלה להחמיר, שוב, את ההגבלות. לפי אדם קריספולי, מייסד Vital Knowledge, הדוח החלש מהתחזיות מגדיל את האפשרות למתן סיוע ממשלתי נוסף מצד ממשל הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

ביידן אמר בשישי כי הוא מתכנן חבילת תמריצים בהיקף של טריליוני דולרים, אשר תכלול את הגדלת הסיוע לאזרחים מ-600 דולר ל-2,000 דולר, כמו גם הגדלה של דמי האבטלה והסיוע לערים וממשלות מקומיות.

לדברי רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, "למרות שמשוק העבודה נגרעו במפתיע 140 אלף מקומות עבודה, אין להתרגש מכך, משום שזו הירידה הראשונה בלבד מאז המכה הגדולה של חודש אפריל אשתקד וכן משום שהנתון אינו מפתיע בהינתן הסגרים והמגבלות במדינות השונות. החלק החשוב והדומיננטי יותר של דוח התעסוקה נוגע לשכר לשעת עבודה למשרת שכיר, שעלה 0.8%, בהמשך לעלייה בת 0.3% בחודש נובמבר. ב-12החודשים האחרונים עלה השכר ב-5.1%, גבוה הרבה יותר מהצפי לעלייה של 4.4%. נתון זה חשוב בראש ובראשונה משום שמשקי הבית הם הכוח המניע של כלכלת ארצות הברית (ושאר העולם). יחד עם הריביות הנמוכות, והצפי ששליטה דמוקרטית בשני בתי הקונגרס ובבית הלבן תביא לחבילת תמריצים גדולה יותר (3-2 טריליון דולר), יש מספיק סיבות טובות להמשך התאוששות של הצריכה הפרטית".

3. הדואליות יספקו תמיכה: אלוט עם פער של 27%

המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה למדד הדגל בפתיחה. אלוט  חוזרת עם פער ארביטרז' של 27%, אורמת חוזרת עם פער חיובי של 4.3%, איי.אפ.אפ עם פער חיובי של 2.5%, לייבפרסון עם פער חיובי של 4.2%, נובה עם פער חיובי של יותר מ-6%. מנגד טבע חוזרת עם פער שלילי של 3%, איי.סי.אל עם פער שלילי של כ-1% ואופקו עם פער שלילי של 0.7%.

4. מוטציה אמריקנית חדשה? ה-CDC: לא ראינו עדות לכך

כוח משימה של הבית הלבן טוען כי ייתכן שהעליה בהדבקה בחודשים האחרונים, ייתכן ונובעת מקיומה של מוטציה חדשה ומדבקת יותר. אולם המרכז האמריקאי לשליטה במחלות (CDC) טוען כי אין עדות לכך. עם זאת גם ה-CDC מסכים כי יכולות להיות מוטציות שונות של המחלה, שמופיעות כל הזמן במקומות שונים, וחלקן עשויות להיות מדבקות יותר.

5. הביטקוין לא עוצר - ממשיך לקבוע שיאים

מחיר הביטקוין ממשיך לשבור שיאים, ופחות מיממה לאחר שחצה את רף ה-40 אלף דולר, הוא מתקרב לרף ה-42 אלף דולר. ביום שישי אחר הצהריים  הגיע מחיר הביטקוין בבורסות הקריפטו עד לרמה של 41,746 דולר - שיא של כל הזמנים. מטבע הקריפטו השלים זינוק של 40% בשבוע שחלף מאז תחילת שנת 2021.

הראלי של הביטקוין מוסבר על ידי מומחים בעולם בעיקר בעלייה הגוברת של ביקוש למטבע הקריפטו מצד משקיעים גדולים, שרואים בביטקוין כלי גידור מול עליית האינפלציה ושחיקת ערכו של הדולר האמריקאי. מדד הדולר האמריקאי (DXY) ניצב היום ברמה של 89.88 נקודות - נמוך בכ-8% משהיה לפני שנה. הדולר קרוב לשפל של 3 שנים, בזמן שארה"ב עוד מנסה לעכל את אירועי הימים האחרונים בוושינגטון.