יותר מ-600% בשנה: הטיסה של מניית אירודרום נמשכת

חברת הכתב"מים גייסה בהנפקה פרטית ממוסדיים 25 מיליון שקל למימון התרחבות הפעילות

רועי דגני - מייסד וחמנכל חברת אירודרום / צילום: איל יצהר
רועי דגני - מייסד וחמנכל חברת אירודרום / צילום: איל יצהר

בשבוע שעבר הודיעה חברת אירודרום , המספקת שירותי תפעול, תחזוקה והדרכה בתחום כלי הטיס הבלתי מאויישים (כטב"מ), על שתי רכישות שהיא מבצעת. כעת היא מדווחת על גיוס שיסייע לה במימון הרכישות. החברה הודיעה על ביצוע הנפקה פרטית שבמסגרתה יוזרם לחברה סכום של 25 מיליון שקל, שעשוי לגדול בעתיד ב-17.9 מיליון שקל נוספים אם ימומשו כתבי האופציות. המשתתפים בהנפקה הם גופים מוסדיים, קרנות ומשקיעים נוספים, כמו גם דירקטורים בחברה: היו"ר ציון ספיר ואריאל בן דיין.

הגיוס יתבצע כך שהחברה תקצה מניות במחיר המשקף הנחה של כ-15% ביחס למחיר המניה, וכן אופציות שמחיר המימוש שלהן משקף פרמיה של כ-20% ותקופת המימוש שלהן היא 12 חודשים.

לפי הודעת אירודרום, גיוס ההון נועד להאיץ את מימוש התוכנית האסטרטגית של החברה, ובכלל זה רכישת חברות ופעילויות, ויסייע לתמוך במימוש ההזדמנויות העסקיות העומדות בפני החברה.

אירודרום, שבשליטת המנכ"ל רועי דגני, הפכה לחברה ציבורית כשהפעילות שלה מוזגה בשנה שעברה לחברת אפליי, שהפכה למעשה לשלד בורסאי. לקראת עסקת המיזוג הוערך שוויה של אירודרום ב-50 מיליון שקל. נכון להיום, שווי השוק של החברה עומד על 373 מיליון שקל, לאחר עלייה של מעל 600% במחיר המניה בשנה החולפת.

2 רכישות של פעילות סינרגטית

כאמור, בשבוע שעבר דיווחה אירודרום על רכישת שתי חברות. הראשונה היא של SGC, חברה פרטית העוסקת בשירותים הנדסיים וטכניים ופיתוח אמצעי מציאות מועשרת למטרות הדרכה, תוך התמחות בתחום הביטחוני. החברה הציגה ב-2020 מכירות של 9.7 מיליון שקל עם רווחיות תפעולית של 21.4%. אירודרום תשלם 10 מיליון שקל עבור 100% ממניות SGC, ותקצה למוכרים מניות בשווי 5 מיליון שקל. בכפוף לעמידה ביעדים, תגדל התמורה בסכום של עד 10 מיליון שקל.

הרכישה השנייה היא של הפעילות הביטחונית של NPO, שפיתחה תוכנה בשם Next Plus בתחום שיפור הביצועים בייצור ואחזקת מערכות צבאיות, ונמכרה בשוק הביטחוני מאז 2019 ב-3.3 מיליון שקל. הרכישה כוללת מנגנון אופציה לרכישת 51% מ-NPO שאירודרום משלמת תמורתו 5 מיליון שקל. אם תבחר לממש את האופציה, שווי החברה במימוש ינוע בין 35-110 מיליון שקל.

לפי אירודרום, הרכישות הן חלק מאסטרטגיית החברה לרכישת פעילויות עם סינרגיה גבוהה לפעילותה.