הודות לאור בקצה המנהרה? נלחמים במגפה עם הומור

לפי דירוג גיאוקרטוגרפיה, הפרסומת של משרד הבריאות בכיכובו של הקומיקאי ישראל קטורזה זוכה לשיעורי האהדה הגבוהים ביותר השבוע • בדירוג הפרסומות הזכורות מובילה ביטוח ישיר עם כוכבי "לא כולל שירות"

דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית. המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, בהתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה, עבר לאחרונה ריענון ושדרוג. בגרסתו המתחדשת נשים דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. מקווים שתיהנו.

הפרסומת של לפ"מ למשרד הבריאות, בכיכובו של הקומיקאי ישראל קטורזה, היא הפרסומת האהובה ביותר השבוע. שיעור האהדה לפרסומת - שנועדה להסביר לציבור הצופים כי למרות הגעת החיסונים שמאפשרים לנו לראות את האור בקצה המנהרה, עדיין חשוב להמשיך להיזהר ולהקפיד לעטות מסכה - עומד על 23.3%, נתון גבוה מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות, העומד על 22.9%. הפרסומת הזו היא גם המושקעת ביותר בשבוע החולף עם היקף השקעה שעומד על כ-1.4 מיליון שקל.

 
  

הפרסומת של ביטוח ישיר, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, מדורגת השבוע בראש טבלת הפרסומות הזכורות עם שיעורי זכירה העומדים על 9% - נתון גבוה מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות, העומד על 8%. הפרסומת, שעושה הפעם מחווה לסדרה המיתולוגית משנות ה-90 "לא כולל שירות", זוכה לשיעורי אהדה של 9% הממקמים אותה במקום רביעי בפרמטר זה.

שטראוס מקדמת השבוע שני מותגים שלא זכו זמן רב לתמיכה פרסומית: "שוקולד פרה" ו"רבע לשבע". לשני המותגים יש שיעורי זכירות דומים: 4.7 ל"שוקולד פרה" ו-4.6% ל"רבע לשבע", אבל בשיעורי האהדה קיים פער גדול יותר: שיעורי האהדה לפרסומת של "שוקולד פרה", באמצעות באומן-בר-ריבנאי, עומדים על 10.8%; ואילו שיעורי האהדה לפרסומת של "רבע לשבע", באמצעות מנצ', עומדים על 6.4%. עם זאת, יש גם הבדל משמעותי בהפקה של הפרסומות: הסרטון ל"רבע לשבע" הוא סרטון קטן עם רעיון - הניסיון להמחיש את הזמן שלא עובר עד הרגע שבו אפשר להתפנק בממתק. בפרסומת של "שוקולד פרה "יש יותר הפקה שמלווה את הרעיון הקריאטיבי.

במדד מופיעות השבוע שלוש פרסומות מתחום הביטוח: ביטוח ישיר, ליברה והפניקס. ביטוח ישיר עם פרסומת היונים אהודה יותר ממתחרותיה עם שיעורי אהדה של 9.5%. לא מאוד רחוק מאחוריה הפרסומת של רועי כפרי לליברה, ששומרת על שיעורי אהדה דומים לאלה של השבוע שעבר - 7.2%. הפרסומת להפניקס, בכיכובו של השחקן דרור קרן, רושמת הישגים יותר נמוכים במדד: 2.1% בזכירות ו-5.6% בזכירות. עם זאת, נזכיר כי בשונה מהפרסומות של ביטוח ישיר וליברה שלא יורדות כלל מהאוויר, הפניקס פועלים בעיקר בגיחות - עולים לגל פרסום ויורדים. לשלוש החברות יש פרזנטורים קבועים וקו פרסומי מזוהה וברור.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף ההשקעה בפרסומות בטלוויזיה עמד על כ-31 מיליון שקל, שהתחלקו בין כ-363 קטעי פרסום. ההשקעה משקפת ירידה מסוימת שאופיינית לינואר. בשבוע שלפני כן הושקעו בפרסומות בטלוויזיה כ-32 מיליון שקל שהתחלקו בין 457 קטעי פרסום.