סאטקום זכתה בחוזה בהיקף של עד 40 מיליון שקל בישראל

ההסכם לתקופה של שלוש שנים • עסקת המסגרת החדשה מהווה שדרוג וחידוש של עסקת מסגרת קיימת בהיקף של 37.5 מיליון שקל למשך ארבע שנים, שהסתיימה לאחרונה

תשתיות תקשורת של סאטקום / צילום: אתר החברה
תשתיות תקשורת של סאטקום / צילום: אתר החברה

חברת סאטקום מערכות התקשרה עם לקוח ממשלתי ישראלי מוביל בהסכם מסגרת לאספקת ציוד ושירותי תקשורת לוויינית, על בסיס בלעדי, לתקופה של שלוש שנים ובהיקף של עד 40 מיליון שקל. עסקת המסגרת החדשה מהווה שדרוג וחידוש של עסקת מסגרת קיימת בהיקף של 37.5 מיליון שקל למשך ארבע שנים, שהסתיימה לאחרונה עם ניצול של 80% מהיקף המסגרת.

לדברי סאטקום , הלקוח אינו מחויב לרכוש או להזמין ציוד ושירותים בפועל על פי עסקת המסגרת, וכל הזמנה תהא מותנית בצרכי הלקוח. יחד עם זאת, עם זאת, בשים לב להיקפי ההזמנות והצריכה על ידי הלקוח במהלך השנים האחרונות, כמו גם הזמנות ראשונות אשר התקבלו מכוח המסגרת החדשה, מציינת סאטקום כי קיימת היתכנות איכותית לשיתוף פעולה עסקי פורה מכוח עסקת המסגרת, ובהיקפים אשר לא יפחתו מהיקפי הניצול הקודמים.

יו"ר סאטקום עמי ברלב, ציין כי החברה ממשיכה לעשות חיל באחת התקופות המאתגרות בשווקים הגלובליים. לדבריו, ניצול של כ- 80% מהיקף המסגרת הקודמת על פני תקופת הסכם המסגרת, מצביע על יציבות הפעילות, צרכי הלקוח הגבוהים ומערכת היחסים העסקית האיכותית השוררת בין הצדדים.

"התקשרות זו ממשיכה להצביע על המשך מגמת האמון מצד לקוחותיה, באיכויות השירותים והמוצרים המסופקים על ידי הקבוצה. עסקת המסגרת החדשה כוללת גידול משמעותי בהיקף המסגרת כאמור לעיל, וכן הרחבה של סל המוצרים והשירותים הנדרשים על ידי הלקוח", הוסיף ברלב.

סאטקום מערכות עוסקת באמצעות חברות בנות במתן שירותי תקשורת בעיקר באמצעות תשתית לוויין אולם גם באמצעות תשתית קרקעית. לחברה שני תחומי פעילות עיקריים בתחום התקשורת.

התחום הראשון הוא שירותי תקשורת נתונים, במסגרתו מספקת החברה שירותי קישור ותשתית לרשת האינטרנט העולמית וכן שירותי הקמה והפעלה של רשתות תקשורת. תחום הפעילות השני הוא שירותי תקשורת לוויינית נייד, במסגרתו מספקת החברה שירותי תקשורת לוויינית ניידת באמצעות לוויין.

מרבית לקוחות החברה ממוקמים באפריקה אך לחברה לקוחות גם באירופה، צפון אמריקה ואסיה וביניהם מפעילי רשתות תקשורת, ממשלות, ספקי שירותי אינטרנט (ISP) עסקים פרטיים ומפעילי רשתות פנימיות כגון ארגונים פיננסיים, מוסדות לימוד, גופים ללא מטרות רווח וארגונים הומניטריים בינלאומיים. בישראל החברה מוכרת לגופים ביטחוניים ומשרדי ממשלה. סאטקום נסחרת בבורסה לפי שווי של 62 מיליון שקל.