הראל תשקיע 40 מיליון שקל במניות קבוצת הנדל"ן חנן מור

המניות יוקצו במחיר של 37 שקל למניה, המשקף הנחה של 5.2% ביחס למחיר הסגירה אתמול

חנן מור יו"ר חברת חנן מור / צילום: איל יצהר
חנן מור יו"ר חברת חנן מור / צילום: איל יצהר

חברת הביטוח והפיננסים הראל תשקיע 40 מיליון שקל בקבוצת חנן מור  אחזקות, בתמורה להקצאה של 1.082 מיליון ממניותיה (7.3% מהחברה). המניות יוקצו במחיר של 37 שקל למניה, המשקף הנחה של 5.2% ביחס למחיר הסגירה ביום ראשון.

קבוצת חנן מור עוסקת בייזום ובניה של פרויקטים למגורים ומסחר. החברה נסחרת בבורסת תל אביב בשווי של 553 מיליון שקל, לאחר שהמניה זינקה 115% בשלוש השנים האחרונות. לאחר השלמת ההקצאה תהפוך הראל לבעלת עניין בקבוצת חנן מור.

חנן מור, בעל השליטה ויו"ר קבוצת חנן מור, ציין כי "בשנה האחרונה השלימה הקבוצה היערכות לעשור הבא של יצירת הערך לבעלי המניות של הקבוצה. אנו מכוונים לצמיחה מואצת בשנים הקרובות, גם לאור הכניסה שלנו לפרויקטים בהיקפים שטרם נראו בקבוצה וגם לאור עלייה מהירה בתזרים מהנכסים המניבים שלנו".

פעילותה של חנן מור מחולקת לשני תחומים - נדל"ן יזמי ונדל"ן להשקעה. נכון לסוף נובמבר, פעלה החברה בייזום של 2,572 יחידות דיור, מתוכן 848 בביצוע ו-1,724 בתכנון. מספר היחידות המכורות (מתוך אלה שבביצוע) עמד באותה עת על 670, כאשר במקביל החזיקה החברה במלאי של 26 יחידות דיור לא מכורות בפרויקטים שהסתיימו.

תחום הנדל"ן להשקעה של קבוצת חנן מור כולל ייזום, הקמה וניהול של מרכזים מסחריים שכונתיים. נכון לסוף נובמבר עסקה החברה בייזום של שמונה מרכזים מסחריים בהיקף כולל של 42.2 אלף מ"ר להשכרה.

את תשעת החודשים הראשונים של 2020 סיימה החברה עם הכנסות של 126 מיליון שקל והפסד של 6 מיליון שקל. זאת, לאחר שהציגה בשנת 2019 כולה הכנסות של 113 מיליון שקל ורווח נקי של 22 מיליון שקל, שהושפע רבה משערוך נכסים של 52 מיליון שקל שרשמה החברה בדוחותיה.